Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
31. 5. 2000
S K L E P
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus ustavne pritožbe A. A., d.o.o., Ž., ki jo zastopa B. B., odvetnik v Z. V. na seji senata dne 31. maja 2000
s k l e n i l o:
Ustavna pritožba A. A., d.o.o., Ž. zoper:
- Odločbo Ministrstva za promet in zveze št. 265-42/98 z dne 13. 7. 1998 v zvezi s Sklepom Prometnega inšpektorata, št. 349-1688/98 z dne 18. 5. 1998, 27. 5. 1998 in 29. 5. 1998,
- Odločbo Ministrstva za promet in zveze št. 265-47/98 z dne 13. 7. 1998 v zvezi z Odločbo Prometnega inšpektorata, št. 349-708/98 z dne 5. 6. 1998,
- Odločbo Ministrstva za promet in zveze št. 265-42/98 z dne 13.7.1998 v zvezi s Sklepom Prometnega inšpektorata RS št. 349- 1688/96 z dne 11. 6. 1998,
- Odločbo Ministrstva za promet in zveze, Prometni inšpektorat, št. 349-1532/98 z dne 8. 9. 1998,
- Sklep Ministrstva za promet in zveze, Prometni inšpektorat, št. 349-1532/96 z dne 4. 9. 1998,
- Odločbo Ministrstva za promet in zveze, Prometni inšpektorat, št. 349-1688/98 z dne 8. 9. 1998,
- Sklep Ministrstva za promet in zveze, Prometni inšpektorat, št. 349-1688/96 z dne 8. 9. 1998
s e z a v r ž e .
1.Pritožnik navaja, da je manjše podjetje z licenco za opravljanje avtobusnih prevozov in se v okviru svoje dejavnosti ukvarja tudi z javnim prevozom oseb v prostem cestnem prometu.
2.Meni, da je z določbo 5. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 48/98 - v nadaljevanju: ZPCP-B) kršeno načelo svobodne konkurence iz 74. člena Ustave. Na podlagi določbe 5. člena ZPCP-B je javni prevoz oseb namenjen potrebam po enkratnih prevozih in praviloma ne sme vsebovati ponavljajočih se elementov linijskega prometa. Javni prevoz oseb v prostem cestnem prometu se izjemoma lahko opravlja z elementi linijskega cestnega prometa, pod pogoji ki jih določa zakon in kolikor zainteresiran prevoznik za tak prevoz pridobi dovoljenje ministra, pristojnega za promet.
Pobudnik je vložil pobudo za presojo ustavnosti te določbe.
Ustavno sodišče bo zato vprašanje skladnosti navedene določbe z 74. členom Ustave presojalo v postopku za oceno ustavnosti predpisov.
3.Pritožnik predlaga Ustavnemu sodišču, naj oceni ustavnost v izreku navedenih odločb Ministrstva za promet in zveze in Prometnega inšpektorata. Z izpodbijanimi upravnimi odločbami se namreč pritožniku na podlagi izpodbijane določbe Zakona prepoveduje opravljanje dela njegove dejavnosti.
4.Ta del pritožnikove vloge je Ustavno sodišče obravnavalo kot ustavno pritožbo. Na podlagi določbe 50. in 51. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) lahko vsakdo vloži ustavno pritožbo, pod pogoji, ki jih določa ta zakon, če meni, da mu je bila s posamičnim aktom državnega organa kršena njegova človekova pravica ali temeljna svoboščina, vendar šele, ko so bila v zadevi izčrpana vsa pravna sredstva.
5.Pritožnik je vložil ustavno pritožbo zoper odločbe, navedene v prvi do četrti alinei izreka, pred izčrpanjem upravnega spora po določbah Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 50/97 in 65/97-popr. - v nadaljevanju: ZUS), zoper ostale navedene odločbe pa celo pred izčrpanjem pritožbe po določbah tedaj veljavnega Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list SFRJ, št. 47/86- p.b. - ZUP-86).
6.Po prvem odstavku 51. člena ZUstS je ustavna pritožba praviloma dopustna šele, če so izčrpana vsa pravna sredstva. Izjemoma lahko Ustavno sodišče odloča o ustavni pritožbi pred izčrpanjem izrednih pravnih sredstev (drugi odstavek 51. člena ZUstS).
7.Ustavna pritožba zato pred izčrpanjem pritožbe sploh ni dopustna. Glede dopustnosti vložitve ustavne pritožbe pred vložitvijo upravnega spora, pa je Ustavno sodišče glede na novo ureditev upravnega spora sprejelo stališče, da upravnega spora ni več mogoče šteti za izredno pravno sredstvo v smislu 51. člena ZUstS. To pomeni, da na podlagi drugega odstavka 51. člena ZUstS ni več mogoče vložiti ustavne pritožbe pred izčrpanjem upravnega spora. Takšno stališče je Ustavno sodišče sprejelo in razloge zanj obrazložilo v sklepu št. Up-261/98 z dne 13. 1. 2000 (Uradni list RS, št. 6/2000).
8.Ker pritožnica zoper nekatere odločbe ni izčrpala rednega pravnega sredstva, zoper preostale pa sodnega varstva, je Ustavno sodišče ustavno pritožbo zavrglo.
9.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi druge alinee prvega odstavka 55. člena ZUstS v sestavi: predsednica Milojka Modrijan ter člana dr. Janez Čebulj in Lojze Janko.
P r e d s e d n i ca
Milojka Modrijan