Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sodba U 17/2004

ECLI:SI:UPRS:2005:U.17.2004 Upravni oddelek

odločanje
Upravno sodišče
16. september 2005
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Ker je na prvi stopnji župan odločal v upravni stvari iz občinske pristojnosti na prvi stopnji, je po presoji sodišča potrebno neposredno uporabiti 2. odstavek 67. člena ZLS, zato je za odločanje v tem primeru na prvi stopnji v upravnem postopku stvarno pristojna občinska uprava in ne župan.

Izrek

Tožbi se ugodi, izpodbijana odločba z dne 20. 11. 2003 se v 2. odstavku 1. točke odpravi in se zadeva vrne županu tožene stranke, da jo odstopi v odločanje pristojnemu organu občinske uprave. Zahteva tožeče stranke za povrnitev stroškov postopka se zavrne.

Obrazložitev

Župan tožene stranke je z izpodbijano odločbe AAA. d.n.o., pravnemu predniku tožeče stranke na podlagi javnega natečaja dodelil sredstva za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter ribištva v letu 2003 in sicer za regresiranje ribolovnih sredstev ( 1. odstavek 1. točke odločbe), v preostalem delu pa je zahtevek kot neutemeljen zavrnil ( 2. odstavek 1. točke odločbe). V točkah 2, 3 in 4 je določen namen in način koriščenja sredstev iz 1. točke odločbe. V uvodu odločbe so navedeni predpisi in sklepi Komisije, na podlagi katerih je župan odločal o vlogi upravičenca podani na javnem natečaju. Obrazložitvi odločbe, v kateri so navedene ugotovitve komisije za pregled in oceno vlog z dne 29. 10. 2003, sledi pravni pouk o tem, da je zoper odločbo dopusten upravni spor v roku 30 dni od njene vročitve.

Tožeča stranka kot pravna naslednica AAA. d.n.o. s tožbo izpodbija 2. odstavek 1. točke navedene odločbe, s katerim je bil zavrnjen preostali del zahtevka za povračilo sredstev vloženih v ribištvo. Toženi stranki očita, da je v izpodbijanem delu, odločbo pomanjkljivo obrazložila, da dejanskega stanja ni popolno ugotovila in da je bistveno kršila pravila postopka ter nepravilno uporabila materialno pravo. Sodišču predlaga, da odločbo tožene stranke v izpodbijanem delu odpravi in ji naloži plačilo stroškov postopka.

Tožena stranka v odgovoru na tožbo vztraja pri razlogih navedenih v izpodbijani odločbi, prereka tožbene navedbe in sodišču predlaga, da tožbo kot neutemeljeno zavrne, podrejeno pa sodišču predlaga odpravo odločbe in vrnitev zadeve v ponoven postopek.

Državno pravobranilstvo Republike Slovenije, ki je kot zastopnik javnega interesa prijavilo udeležbo v tem postopku, odgovora na tožbo ni podalo.

Tožeča stranka v pripravljalni vlogi prereka navedbe tožene stranke podane v odgovoru na tožbo in vztraja pri tožbenih očitkih.

Tožba je utemeljena iz naslednjih razlogov: V obravnavani zadevi je župan tožene stranke na prvi stopnji odločal o prijavi upravičenca podani na javni natečaj za dodelitev sredstev za ohranjanje ter razvoj kmetijstva in ribištva v Mestni občini A. v letu 2003. Po 67. členu Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94-odl.US, 45/94-odl.US, 57/94, 14/95, 20/95-odl.US, 63/95-odl.US, 73/95-odl.U, 9/96-odl.US, 39/96-odl.US, 44/96-odl.US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98-odl.US, 74/98, 59/99-odl.US, 70/00, 100/00-sklep US, 28/01-odl.US, 51/02, 108/03-odl.US, 72/05 - ZLS) občina odloča s posamičnimi akti o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti (1. odstavek). O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno ( 2. odstavek 67. člena).

Ker je v tej upravni stvari na prvi stopnji odločal Župan Mestne občine A., v upravni stvari iz občinske pristojnosti na prvi stopnji (med katero sodi tudi dodeljevanje sredstev za ohranjanje ter razvoj kmetijstva in ribištva v občini), je po presoji sodišča potrebno neposredno uporabiti 2. odstavek 67. člena ZLS. Zato je za odločanje v tem primeru na prvi stopnji v upravnem postopku stvarno pristojna občinska uprava in ne župan. Tudi po 42. členu Statuta Mestne občine Koper (Uradne objave št. 40/00 in 30/01) je župan pristojen za odločanje na drugi stopnji o pritožbah zoper posamične akte organov občinske uprave. Tožena stranka, ki stvarno pristojnost utemeljuje na 42. členu Statuta pa je v zmoti, če meni, da obravnavana upravna stvar spada med druge zadeve, ki jih določa zakon in statut. V Zakonu o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 54/00) na podlagi katerega je tožena stranka sprejela Pravilnik o finančnih intervencijah za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter ribištva v Mestni občini Koper (Uradne objave št. 39/02) namreč ni določeno, da je za odločanje v upravnem postopku pristojen župan in niti, da zoper odločbo upravnega organa izdano v upravnem postopku ni dovoljena pritožba. Zaradi napačnega tolmačenja 42. člena Statuta, je bil v obravnavani zadevi brez podlage v zakonu določen enostopenjski postopek, saj je župan odločil o pravici posameznika. To pa pomeni poseg v pravico do pritožbe ( 25. člen Ustave Republike Slovenije), ki je dopusten samo z zakonom, kadar tako določa Ustava ali če je to nujno zaradi same narave posamezne pravice ali svoboščine ( 2. odstavek 15. člena Ustave RS). Pravica do pritožbe je v skladu s 25. členom Ustave RS določena tudi v 2. odstavku 67. člena ZLS. Upravni spor, kot sredstvo za zagotavljanje sodnega varstva zakonitosti dokončnih posamičnih aktov, ki je predviden v izpodbijani odločbi, zato ne more predstavljati nadomestila za pritožbo.

Na podlagi ugotovitve, da izpodbijane odločbe ni izdal pristojen organ je sodišče odločbo tožene stranke v izpodbijanem delu odpravilo po 1. točki 1. odstavka 60. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 50/97, 65/97-popr. in 70/00 - ZUS). Za odločanje v tej zadevi je pristojna občinska uprava, predstojnik le-te pa je po 2. odstavku 49. člena ZLS župan. Zato sodišče, na podlagi 2. odstavka istega člena vrača zadevo županu, ki je dolžan poskrbeti, da bo občinska uprava v roku določenem v 3. odstavku 60. člena ZUS, izdala v skladu z 2. odstavkom 67. člena ZLS prvostopno odločbo.

Sodišče je v tem upravnem sporu odločalo le zakonitost izpodbijanega dela odločbe tožene stranke, po 3. odstavku 23. člena, v takem primeru trpi vsaka stranka svoje stroške postopka, stroškovni zahtevek tožeče stranke ni utemeljen.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia