Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Po 35. členu ZJU o pritožbah zoper odločitve o pravicah ali obveznostih iz delovnega razmerja javnega uslužbenca, zoper kršitve pravic iz delovnega razmerja in o drugih vprašanjih, kadar zakon tako določa, odloča pristojna komisija za pritožbe. Iz navedenih zakonskih določb izhaja, da je tudi zoper odločbo, ki jo na podlagi ZJU izda župan, dopustna pritožba.
Tožba se zavrže.
Z izpodbijano odločbo je župan tožene stranke, na podlagi 49. člena ZLS in 5. odstavka 83. člena ZJU odločil, da tožnika razreši s položaja direktorja občinske uprave in da mu položaj preneha z dokončnostjo te odločbe. V obrazložitvi pa je tožena stranka na podlagi določil 224. in 230. člena ZUP navedla, da je zato, ker zoper navedeno odločbo pritožba ni dopustna, le-ta postala dokončna z vročitvijo tožniku. S pravnim poukom pa je tožnika seznanila, da je zoper to odločbo dopusten upravni spor v roku 30 dni po prejemu te odločbe.
Tožnik s tožbo, vloženo pri tem sodišču dne 9. 7. 2005, izpodbija navedeno odločbo zaradi nepopolne ugotovitve dejanskega stanja in napačne uporabe materialnega prava in sodišču predlaga njeno odpravo.
Tožena stranka v odgovoru na tožbo vztraja pri razlogih navedenih v izpodbijani odločbi in sodišču predlaga, da tožbo kot neutemeljeno zavrne.
Državno pravobranilstvo Republike Slovenije je kot zastopnik javnega interesa prijavilo udeležbo v tem upravnem sporu.
Sodišče je tožbo zavrglo iz naslednjih razlogov: Sistem javnih uslužbencev v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti ter posebnosti delovnih razmerij javnih uslužbencev v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti ureja Zakon o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 56/02, 23/05 - ZJU). Prenehanje položaja ureja 83. člen ZJU, ki določa, da se za prenehanje položaja uporabljajo določbe tega zakona, ki urejajo prenehanje dela na delovnem mestu, če ni drugače določeno (1. odstavek). Uradnika razreši s položaja, funkcionar oz. organ pristojen za imenovanje, z odločbo, če so izpolnjeni pogoji, ki so v navedenem členu določeni. Po 35. členu ZJU pa o pritožbah zoper odločitve o pravicah ali obveznostih iz delovnega razmerja javnega uslužbenca, zoper kršitve pravic iz delovnega razmerja in o drugih vprašanjih, kadar zakon tako določa, odloča pristojna komisija za pritožbe. Iz navedenih zakonskih določb izhaja, da je tudi zoper odločbo, ki jo na podlagi ZJU izda župan, dopustna pritožba. To pa pomeni, da izpodbijana odločba po določbah Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 80/99, 70/00, 52/02 in 73/04 - ZUP) še ni postala dokončna, saj jo je dovoljeno izpodbijati s pritožbo. Zato stališče tožene stranke, da zoper izpodbijano odločbo pritožba ni dopustna v 224. členu ZUP nima podlage. Ker je predstavniški organ lokalne skupnosti občinski svet, izpodbijano odločbo pa je izdal župan, tudi za uporabo določbe 1. odstavka 230. člena ZUP, niso bili izpolnjeni pogoji. Zato sodišče tudi ugotavlja, da je pravni pouk v izpodbijani odločbi napačen.
Sodišče glede na navedeno ugotavlja, da je zoper izpodbijano odločbo dovoljena pritožba, ki pa zaradi napačnega pravnega pouka, ni bila vložena. Zato je moralo sodišče na podlagi 5. točke prvega odstavka 34. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 50/97, 65/97 - popr. in 70/00 - ZUS) tožbo zavreči. Ker napačen pravni pouk ne more biti v škodo tožniku, ki se je po njem ravnal (4. odstavek 215. člen ZUP), teče rok za pritožbo zoper izpodbijano odločbo, od dneva vročitve tega sklepa tožniku (6. odstavek 215. člena ZUP).