Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
21.04.2023
07121-1/2023/542
Pravne podlage, Video in avdio nadzor
Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je po e-pošti prejel vaše zaprosilo za mnenje. Navajate, da ste pred kratkim parkirali pred trgovino in opazili, da se je na listku za parkiranje izpisala vaša registrska tablica in je vidno, da se uporablja sistem za branje tablic. Po vaših informacijah je po ZVOP-2 prepovedano branje registrskih tablic. Prosite nas za pojasnilo, ali se lahko uporablja sistem za branje tablic.
* * *
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Po mnenju IP se prepoved obdelave osebnih podatkov iz desetega odstavka 80. člena ZVOP-2 (v zvezi z uporabo sistemov za avtomatsko prepoznavo registrskih tablic) ne nanaša na primere, ko bi upravljavec uporabo teh sistemov na javni površini utemeljil na pravni podlagi iz točke a), b), d) ali f) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe. V praksi bi prišla tako v poštev pravna podlaga na podlagi točke f) in sicer zakoniti interesi, če in v obsegu, v katerem so za to izpolnjeni pogoji. Do konkretnega primera, ki ga opisujete, pa bi se IP lahko dokončno opredelil zgolj v okviru inšpekcijskega postopka.
Uvodoma poudarjamo, da IP izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati. V okviru nezavezujočega mnenja vam lahko podamo zgolj splošna pojasnila in priporočila.
Uvodoma pojasnjujemo, da mora za zakonito obdelavo osebnih podatkov obstajati pravna podlaga skladno s prvim odstavkom 6. člena Splošne uredbe, npr.:
(a)posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je privolil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več določenih namenov;
(b)obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbena stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika pred sklenitvijo pogodbe;
(c)obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki velja za upravljavca;
(d)obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge fizične osebe;
(e)obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;
(f)obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zahtevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.
Ob tem opozarjamo, da se točka (f) ne uporablja za obdelavo s strani javnih organov pri opravljanju njihovih nalog.
IP je na podobno vprašanje, kot je vaše, že odgovarjal z nezavezujočim mnenjem št. 07121-1/2023/256 z dne 23. 2. 2023. V mnenju je IP poudaril, da je treba pripadajoče zemljišče javno dostopnega trgovskega centra, na katerem je urejeno nadzorovano parkirišče z omejitvijo dostopa z zapornicami ter plačilom parkirnine šteti kot javno površino v smislu določb Zakona o urejanju prostora. Po mnenju IP se prepoved obdelave osebnih podatkov iz desetega odstavka 80. člena ZVOP-2 lahko nanaša na sisteme za avtomatsko prepoznavo registrskih tablic, ki bi jih upravljavci na javnih površinah uporabljali ob izpolnjevanju pogoja iz (zgoraj citirane) c) ali e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe, ne pa tudi na primere, ko bi uporaba teh sistemov na javnih površinah temeljila na kateri drugi od pravnih podlag iz prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe, npr. iz a), b), d) ali f) točke prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe. V praksi bi kot pravna podlaga, na kateri bi lahko temeljila uporaba takih sistemov, lahko prišla v poštev (zgolj) točka f) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe in bi bila njihova uporaba torej zakonita pod pogojem, da bi bil upravljavec zmožen dokazati, da je obdelava osebnih podatkov na tak način potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine posameznika.
O zakonitosti obdelave v konkretnem primeru, ki ga opisujete, bi IP lahko presojal zgolj v inšpekcijskem postopku.
V upanju, da vam bodo naša napotila v pomoč, vas lepo pozdravljamo.
Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav., informacijska pooblaščenka
Barbara Žurej, univ. dipl. prav., svetovalka pooblaščenca za preventivo