Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-119/21

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

1. 3. 2020

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Terezije Veberič, Gornja Radgona, na seji 1. marca 2022

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 5. in 6. člena Odloka o kategorizaciji občinskih cest v Občini Gornja Radgona (Uradno glasilo Občine Gornja Radgona, lokalni časopis Prepih, št. 23/06), kolikor kategorizirata lokalno cesto "G. Radgona-Vrtna ulica" (odsek 105061) in javno pot "G. Radgona-stolpnica-bloki" (odsek 604961) v delih, ki potekata po zemljišču parc. št. 290, k. o. Gornja Radgona, se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnica izpodbija v izreku tega sklepa navedeni določbi Odloka o kategorizaciji občinskih cest v Občini Gornja Radgona (v nadaljevanju Odlok), kolikor kategorizirata sporni lokalno cesto in javno pot v delih, ki naj bi potekala po zemljišču v njeni lasti. Navaja, da je v letu 2006 s pokojnim možem kupila stanovanjsko hišo z zemljiščem parc. št. 290, k. o. Gornja Radgona. V letu 2006 je bilo izdano soglasje za postavitev ograje – žive meje – v varovalnem pasu občinskih cest v oddaljenosti minimalno 0,60 m od robnika asfaltnih cest in do višine 1,8 m ter v križišču odseka lokalne ceste št. 105061 (v nadaljevanju Lokalna cesta) in odseka javne poti št. 604961 (v nadaljevanju Javna pot) največ do višine 1,0 m, v letu 2011 pa soglasje za enako višino ograje – žive meje – in postavitev dodatnega prometnega ogledala v tem križišču. V letu 2020 je Občina Gornja Radgona (v nadaljevanju Občina) pričela postopek za ureditev mej tudi med zemljiščem pobudnice in zemljišči Občine, na katerih potekata Lokalna cesta in Javna pot. Z odločbo Geodetske uprave Republike Slovenije, Območne geodetske uprave Murska Sobota, Geodetske pisarne Gornja Radgona, je bila evidentirana urejena meja. Pri tem naj bi bilo ugotovljeno, da je kljub upoštevanju soglasij živa meja postavljena na zemljišču Občine, da naj bi v križišču Lokalne ceste in Javne poti manjši del asfaltiranega vozišča ceste potekal po zemljišču pobudnice parc. št. 290, k. o. Gornja Radgona, in da naj bi bilo na tem zemljišču postavljenih nekaj betonskih robnikov ceste in drog javne razsvetljave z večjim betonskim temeljem. Pobudnica še navaja, da je po pozivu Medobčinskega inšpektorata in redarstva občin Gornja Radona, Apače in Sveti Jurij ob Ščavnici z dne 12. 10. 2020 (v nadaljevanju poziv Inšpektorata) odstranila ograjo – živo mejo –, Občinsko upravo Občine pa 26. 10. 2020 o tem obvestila in jo pozvala k odstranitvi posegov na njenem zemljišču. Zatrjuje, da sta 5. člen Odloka pod zap. št. 4 in 6. člen Odloka pod zap. št. 91 v neskladju s 33. in 69. členom Ustave. Navaja, da Občina pred kategorizacijo spornih občinskih cest ne z njo ne s prejšnjimi lastniki ni sklenila pravnega posla ali na drug način pridobila pravice do posega v lastninsko pravico na zemljišču parc. št. 290, k. o. Gornja Radgona, v njeni lasti.

2.Pobudnica na več mestih v pobudi sporno javno pot navaja s št. odseka 604961, kot je navedena tudi v priloženih soglasjih in pozivu Inšpektorata ter jo tudi sama navaja v pozivu Občini. Ta odsek je razviden tudi iz priloženega geografskega prikaza. Le pri navedbi izpodbijanih določb in zaporedne številke 6. člena Odloka pobudnica javno pot navaja z drugo številko, tj. s št. odseka 604691 in v tej povezavi zaporedno številko 91.[1] Glede na njene celotne navedbe je Ustavno sodišče štelo, da pobudnica poleg 5. člena Odloka, kolikor kot krajevno mestno cesto v mestu Gornja Radgona pod zap. št. 4 kategorizira lokalno cesto "G. Radgona-Vrtna ulica" (odsek 105061), izpodbija tudi 6. člen Odloka, kolikor pod zap. št. 128 kategorizira javno pot "G. Radgona-stolpnica-bloki" (odsek 604961), obe v delih, ki potekata po zemljišču parc. št. 290, k. o. Gornja Radgona.

3.Odlok je prenehal veljati z uveljavitvijo Odloka o kategorizaciji občinskih cest v Občini Gornja Radgona (Uradno glasilo Občine Gornja Radgona, lokalni časopis Prepih, št. 44/08 – v nadaljevanju Odlok/08).[2] Veljavni predpis, ki ureja kategorizacijo občinskih cest v Občini, je Odlok o kategorizaciji občinskih cest v Občini Gornja Radgona (Uradno glasilo Občine Gornja Radgona, lokalni časopis Prepih, št. 85/14 – v nadaljevanju Odlok/14). Odlok/14 lokalno cesto "G. Radgona-Vrtna ul." (odsek 105061) kategorizira v 5. členu pod zap. št. 3 (kot krajevno mestno cesto v mestu Gornja Radgona), javno pot "G. Radgona-stolpnica-bloki" (odsek 604961) pa v 6. členu pod zap. št. 27. Ustavno sodišče praviloma presoja le veljavne predpise. Ker Odlok v času vložitve pobude ni več veljal, lahko Ustavno sodišče o njegovi ustavnosti in zakonitosti odloča samo ob izpolnjenih pogojih iz drugega odstavka 47. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo, 109/12, 23/20 in 92/21 – v nadaljevanju ZUstS). Eden od teh pogojev je tudi pravovarstvena potreba pobudnika. Ta obstaja, če bi se z ugotovitvijo morebitne protiustavnosti in nezakonitosti izpodbijanega predpisa odpravile posledice, ki so nastale zaradi izpodbijanega predpisa (prvi odstavek 47. člena ZUstS). Pobudnica kategorizacijo Lokalne ceste in Javne poti v delih, ki naj bi potekala po njenem zemljišču, zatrjuje kot posledice Odloka, ki naj bi se pokazale ob ureditvi mej. Ker sta z Odlokom/14 Lokalna cesta in Javna pot ponovno kategorizirani, le z morebitno ugoditvijo pobudi za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti izpodbijanega predpisa, ki ne velja več, teh posledic ni mogoče odpraviti. Z navedbami o v preteklosti zgrajenem delu asfaltiranega vozišča ter postavljenih betonskih robnikih ceste in drogu javne razsvetljave z večjim betonskim temeljem na njenem zemljišču pobudnica pravovarstvene potrebe za izpodbijanje Odloka kot akta o kategorizaciji občinskih cest prav tako ne more utemeljiti. Pobudnica tako ne izkazuje pogojev iz drugega odstavka 47. člena ZUstS, zato je Ustavno sodišče pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka v izpodbijanem delu zavrglo.

4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07, 54/10, 56/11, 70/17 in 35/20) v sestavi: predsednik dr. Matej Accetto ter sodnici in sodniki dr. Rok Čeferin, dr. Rajko Knez, dr. Špelca Mežnar, dr. Marijan Pavčnik, dr. Rok Svetlič, Marko Šorli in dr. Katja Šugman Stubbs. Sklep je sprejelo soglasno.

dr. Matej Accetto Predsednik

[1]V 6. členu Odloka je pod zap. št. 91 kategorizirana javna pot "Apače-KK G. Radgona-Apače" (odsek 604691).

[2]Glej 8. člen Odloka/08. Glede kategorizacije Lokalne ceste in Javne poti glej 5. in 6. člen tega odloka.

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia