Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je na seji dne 25/3-1993 obravnavalo pobudo Staneta Peterlina iz Šmarjeških toplic in
Ustavno sodišče ne sprejme pobude in ne začne postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti sklepa sveta Krajevne skupnosti Šmarjeta o razpisu referenduma za uvedbo krajevnega samoprispevka na območju Krajevne skupnosti Šmarjeta (Uradni list RS, št. 54/92) in sklepa sveta iste krajevne skupnosti o uvedbi krajevnega samoprispevka za območje Krajevne skupnosti Šmarjeta (Uradni list RS, št. 1/93)
Pobudnik izpodbija ustavnost in zakonitost obravnavanih sklepov zaradi nekaterih nepravilnosti v postopku glasovanja na referendumu in zaradi sporne namembnosti samoprispevka.
Ustavno sodišče pobude ni sprejelo.
Po zakonu o samoprispevku (Uradni list SRS, št. 35/85 in 48/86) se samoprispevek lahko uvede za zgraditev objektov oziroma za zadovoljevanje drugih skupnih potreb v krajevni skupnosti na področju urejanja naselij in drugega prostora, otroškega varstva in socialnega skrbstva, zdravstvenega varstva, vzgoje in izobraževanja, kulture, telesne kulture ter rekreacije, komunalne dejavnosti, splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, varstva človekovega okolja, kulturnih in zgodovinskih spomenikov in drugih dejavnosti za neposredno zadovoljevanje skupnih potreb (1. člen).
Samoprispevek se lahko uvede le, če so se občani na ustreznem območju z referendumom vnaprej izrekli za njegovo uvedbo (3. odstavek 3. člena). Občani imajo ob enakih pogojih enake obveznosti glede plačevanja samoprispevka. Z aktom o uvedbi samoprispevka je lahko določeno, da imajo občani, katerih dohodki ne presegajo določenega zneska, pri plačevanju samoprispevka posebno olajšavo (4. člen).
Občanom mora biti zagotovljen neposreden in trajen nadzor nad zbiranjem in uporabo sredstev, zbranih s samoprispevkom (6. člen). V aktu o razpisu referenduma za uvedbo samoprispevka morajo biti med drugim navedeni namen, za katerega naj bi se uvedel, ter program za uporabo sredstev, olajšave pri plačevanju samoprispevka, organ, ki bo odgovoren za zbiranje sredstev, in organ, ki bo odgovoren za izvajanje del, ter način nadzora nad zbiranjem in uporabo s samoprispevkom zbranih sredstev (7. člen). Po zakonu o referendumu in o drugih oblikah osebnega izjavljanja (Uradni list SRS, št. 23/77, 18/88 in Uradni list RS, št. 8/90) mora biti o vprašanjih, o katerih naj bi delovni ljudje oziroma občani odločali z osebnim izjavljanjem, opravljena poprejšnja obravnava na način, ki je določen s statutom, da se delovni ljudje oziroma občani lahko seznanijo s temi vprašanji (3. člen).
Izvajanje referenduma vodijo organi, ki vodijo postopek za volitve delegacije za skupščine družbenopolitičnih skupnosti, in sicer po tehničnih pravilih, ki veljajo za volitve. Ti organi tudi ugotavljajo in razglašajo rezultate referenduma (11. člen). Zaradi nepravilnosti pri izvedbi referenduma ima vsak glasovalec pravico vložiti ugovor pri organu, ki je izvedel referendum (13. člen), oziroma lahko vloži predlog za oceno zakonitosti oziroma pravilnosti postopka na referendumu pri pristojnem sodišču združenega dela (14. člen).
Ustavno sodišče je ugotovilo, da je Krajevna skupnost Šmarjeta s sklepom razpisala referendum za uvedbo krajevnega samoprispevka na območju krajevne skupnosti (Uradni list RS, št. 54/92), ki ima vse sestavine, kot jih določa zakon o samoprispevku. Za samoprispevek je na referendumu glasovalo 51,78% upravičencev, kar je razvidno iz poročila o izidu glasovanja na referendumu za uvedbo krajevnega samoprispevka v Krajevni skupnosti Šmarjeta, ki je bil izveden 6/12-1992 (poročilo je bilo objavljeno v Uradnem listu RS, št. 1/93). Na tej podlagi je bil uveden samoprispevek s sklepom o njegovi uvedbi (Uradni list RS, št. 1/93), ki prav tako vsebuje vse predpisane zakonske sestavine. Oba izpodbijana sklepa krajevne skupnosti imata torej vse sestavine, ki jih predpisuje zakon o samoprispevku. Glede na zakonsko ureditev v obravnavanem primeru tudi namembnost sredstev za obnovo kulturnih spomenikov ne more biti vprašljiva. Izpodbijani sklep o uvedbi samoprispevka tudi določa odgovornost sveta krajevne skupnosti za pravilno in namensko porabo sredstev samoprispevka, o čemer svet poroča krajanom na zboru. Obravnavanje morebitnih nepravilnosti postopka pri izpeljavi referenduma pa po 160. členu ustave ni v pristojnosti ustavnega sodišča.
Ta sklep je ustavno sodišče sprejelo na podlagi 7. člena ustavnega zakona za izvedbo ustave Republike Slovenije in 15. člena zakona o postopku pred Ustavnim sodiščem SRS (Uradni list SRS, št. 39/74 in 28/76).
P r e d s e d n i k
dr. Peter Jambrek