Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Poročanje Komisiji za preprečevanje korupcije o omejitvah poslovanja

12. februar 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Poročanje Komisiji za preprečevanje korupcije o omejitvah poslovanja

Datum

12.02.2024

Številka

07120-1/2024/48

Kategorije

Občine, Posredovanje osebnih podatkov

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po elektronski pošti prejel vaš dopis, v katerem pojasnjujete, da ste od Komisije za preprečevanje korupcije (v nadaljevanju KPK) prejeli poziv za posredovanje obrazcev o omejitvah poslovanja. Za izpolnjevanje obrazca je obvezno navesti tudi EMŠO. Sprašujete nas, ali je zadeva sporna z vidika varstva osebnih podatkov.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba), ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Izpolnjevanje obrazcev s podatkom o enotni matični številki občana je izrecno predvideno v Zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije, zato IP ugotavlja, da je obdelava osebnih podatkov predvidena z zakonom za izpolnitev vaše zakonske obveznosti. Previdni morate biti le pri tem, da natančno sledite vsem pogojem in okoliščinam poročanja, kot jih predvideva 35. člen ZIntPK. Če pa kot upravljavec osebnih podatkov vendarle ugotovite, da za posredovanje osebnih podatkov KPK nimate ustrezne pravne podlage, ker niso izpolnjene vse okoliščine, lahko zahtevo tudi zavrnete, vendar morate pri tem upoštevati določbe 41. člena ZVOP-2, ki določa tudi pravna sredstva zoper takšno vašo morebitno odločitev.

IP poudarja, da mora vsak upravljavec prevzeti odgovornost za ustrezno, predvsem zakonito obdelavo osebnih podatkov.

Obrazložitev

IP uvodoma poudarja, da konkretnega in dokončnega odgovora o zakonitosti obdelave osebnih podatkov v okviru mnenja v nobenem primeru ne more podati, saj lahko IP posamezne primere obdelave podatkov konkretno presoja zgolj v okviru inšpekcijskega ali drugega upravnega postopka.

Za vsako obdelavo osebnih podatkov je treba imeti ustrezno in zakonito pravno podlago. Te so določene v prvem odstavku 6. člena Splošne uredbe in so sledeče:

privolitev

sklenitev ali izvajanje pogodbe

zakonska obveznost

zaščita življenjskih interesov posameznika

izvajanje javne naloge

zakoniti interesi upravljavca, če ne prevladajo interesi in pravice oz. svoboščine posameznika

V vašem primeru je treba raziskati, ali gre pri vaši zahtevi funkcionarjem za posredovanje določenih osebnih podatkov (vključno z EMŠO) ter pri zahtevi KPK za posredovanje osebnih podatkov za obdelavo na podlagi točke (c) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe, ker je torej obdelava potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki velja za upravljavca.

IP meni, da je za obe situaciji (vaša zahteva funkcionarjem ter vaše poročanje KPK) podana pravna podlaga v smislu točke (c) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe v povezavi z določbami Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – UPB, s sprem. in dop.; v nadaljevanju ZIntPK)

Prvi odstavek 35. člena ZIntPK določa omejitve poslovanja funkcionarjev ali njegovih družinskih članov z organi ali organizacijami javnega sektorja, ki so opredeljeni v omenjeni določbi. Omejitev velja, kadar je funkcionar, ki pri tem organu ali organizaciji opravlja funkcijo, ali njegov družinski član:

-udeležen kot poslovodja, član poslovodstva ali zakoniti zastopnik ali

-neposredno ali prek drugih pravnih oseb v več kot pet odstotnem deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu.

Šesti odstavek 35. člena ZIntPK določa, da kadar so podane okoliščine iz prvega odstavka tega člena, funkcionarji v enem mesecu po nastopu funkcije, nato pa najkasneje v osmih dneh po vsaki spremembi, organu ali organizaciji javnega sektorja, v katerem opravljajo funkcijo, pisno posredujejo:

-osebno ime,

-EMŠO,

-naslov stalnega bivališča,

-podatke o organu, pri katerem funkcionar opravlja funkcijo,

-datum nastopa in prenehanja omejitve,

-naziv, sedež, matično in davčno številko poslovnega subjekta,

-način udeležbe funkcionarja ali njegovih družinskih članov v poslovnem subjektu.

IP ugotavlja, da je navedena določba precej jasna, da odvrne dvom v to, ali in katere osebne podatke so funkcionarji dolžni poročati vam kot zavezanemu organu. Seveda morate biti pri tem pozorni na to, da zahtevate podatke izključno v primerih, ko so podane okoliščine iz prvega odstavka 35. člena ZIntPK, na kar napotuje tudi šesti odstavek omenjenega člena.

Vaša obveznost poročanja (kadar so podane okoliščine iz prvega odstavka 35. člena ZIntPK) pa je opredeljena v sedmem odstavku 35. člena ZIntPK. Slednji določa, da organ ali organizacija javnega sektorja podatke iz šestega odstavka istega člena posreduje komisiji prek elektronskega obrazca, dostopnega na spletnih straneh komisije, najkasneje v 15 dneh od prejema podatkov oziroma spremembe podatkov.

Izpolnjevanje obrazcev s podatkom o enotni matični številki občana je torej izrecno predvideno v šestem in sedmem odstavku 35. člena ZIntPK, kadar so podane okoliščine iz prvega odstavka istega člena, ki opredeljuje, kdaj nastopi omejitev poslovanja, o kateri je treba poročati.

Če pa bi bili, nasprotno, prepričani, da pravna podlaga ni podana, ker denimo niso podane vse ustrezne okoliščine za poročanje, vas napotujemo na določbe 41. člena ZVOP-2, ki opredeljuje postopek odločanja o zahtevi za posredovanje osebnih podatkov. Če namreč ugotovite, da pravne podlage za posredovanje osebnih podatkov ni, lahko zahtevo KPK tudi zavrnete po predvidenem postopku in s predvidenimi pravnimi sredstvi zoper takšno odločitev. IP v zvezi s tem poudarja, da mora vsak upravljavec prevzeti odgovornost za ustrezno, predvsem zakonito obdelavo osebnih podatkov.

V upanju, da ste dobili odgovor na svoje vprašanje, vas lepo pozdravljamo.

Mojca Prelesnik, univ.dipl.prav., informacijska pooblaščenka

Pripravila

mag. Polona Merc, univ. dipl. prav., svetovalka IP za varstvo osebnih podatkov

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia