Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
18. 3. 2004
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Romana Žvegliča iz Zabukovjain Sindikata kmetov Slovenije, Ljubljana, ki ju zastopa Miha Jazbinšek iz Ljubljane, na seji dne 18. marca 2004
sklenilo:
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Uredbe o načinu, predmetu in pogojih opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s klavničnimi odpadki in kužnim materialom živalskega porekla (Uradni list RS, št. 13/98, 31/2000 in 84/01), Uredbe o načinu, predmetu in pogojih opravljanja gospodarske javne službe toplotne obdelave klavničnih odpadkov in kužnega materiala živalskega porekla (Uradni list RS, št. 11/01, 58/01 in 84/01) in Sklepa o določitvi tarife za ceno storitev opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s klavničnimi odpadki in kužnim materialom živalskega porekla (Uradni list RS, št. 84/01) se zavrne.
1.Pobudnika izpodbijata Uredbo o načinu, predmetu in pogojih opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s klavničnimi odpadki in kužnim materialom živalskega porekla, Uredbo o načinu, predmetu in pogojih opravljanja gospodarske javne službe toplotne obdelave klavničnih odpadkov in kužnega materiala živalskega porekla in Sklep o določitvi tarife za ceno storitev opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s klavničnimi odpadki in kužnim materialom živalskega porekla. Zatrjujeta, da so izpodbijani predpisi v neskladju z določbami Ustave, ki zagotavljajo pravno varnost in z 2. členom Ustave, z Zakonom o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93 in nasl. - ZVO), z Zakonom o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 - ZGJS) ter s predpisi, ki urejajo zdravstvo in veterinarstvo. Pobudnika menita, da se po izpodbijanih predpisih klavnični odpadki in kužni material živalskega porekla pri sežigu ne uporabljajo kot "sekundarni energent". Pri urejanju dejavnosti sežiganja teh odpadkov naj ne bi upoštevali drugih zakonskih možnosti, saj izpodbijani predpisi uveljavljajo dotedanji način opravljanja teh storitev in s tem varujejo finančne interese posameznikov. Svoj pravni interes Roman Žveglič utemeljuje s tem, da poseduje goveje živali, ki jih bo moral oddati v zakol. Sindikat kmetov Slovenije pojasnjuje, da je reprezentativni sindikat, vendar ne izpolnjuje pogojev za vložitev zahteve za oceno izpodbijanih predpisov. Zato vlaga pobudo za njihovo oceno, saj naj bi na podlagi določb Statuta varoval interese svojih članov.
2.Vlada odgovarja, da pobudniki zmotno menijo, da je obveznost toplotne obdelave živalskih odpadkov nepotrebna oziroma da je lahko odstranjevanje produktov te obdelave komercialen sežig kot je na primer pri lesu. Živalski odpadki naj bi se glede na tveganje za zdravje ljudi razvrščali v štiri razrede in zanje je predpisan različen način obveznega ravnanja. Za posamezen način ravnanja z njimi morajo izvajalci toplotne obdelave izpolnjevati predpisane pogoje in imeti na voljo ustrezne kapacitete.
Izpodbijani predpisi naj bi urejali obvezna ravnanja toplotne obdelave živalskih odpadkov in sežig produktov te obdelave, vključno s plačilom, le za odpadke z visokim in s specifičnim tveganjem. Povzročitelji živalskih odpadkov v klavnicah in mesarijah naj bi smeli sami zagotavljati toplotno obdelavo svojih živalskih odpadkov z nizkim tveganjem, saj teh odpadkov ni treba oddati izvajalcu gospodarske javne službe toplotne obdelave.
Njihovo predpisano toplotno obdelavo lahko zagotovijo sami ali na drug način predelajo to vrsto odpadkov, če je to v skladu s predpisi s področja veterinarstva in s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki.
3.Pobudnik Roman Žveglič poseduje goveje živali, ki jih bo oddal v zakol, zato izkazuje pravni interes za oceno ustavnosti in zakonitosti izpodbijanih predpisov. Pobuda očita, da izpodbijani akti urejajo dejavnost sežiganja klavničnih odpadkov in kužnega materiala živalskega porekla neustrezno, ker ne upoštevajo, da je ta dejavnost lahko urejena tudi na drugačne načine. Zato naj bi bili v neskladju s številnimi predpisi. Vendar s takšnim pavšalnim zatrjevanjem ni utemeljena zatrjevana neskladnost izpodbijanih predpisov. Splošno nezadovoljstvo z izpodbijano ureditvijo in mnenje, da bi bilo lahko ravnanje z navedenimi odpadki urejeno ustrezneje, samo po sebi ne more biti predmet ustavnosodne presoje. Ustavno sodišče je zato pobudo kot očitno neutemeljeno zavrnilo in se pri tem ni spuščalo v oceno pravnega interesa Sindikata kmetov Slovenije.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.
Predsednicadr. Dragica Wedam Lukić