Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-216/93

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-216/93

14/7-1994

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Ane Slanič iz Prevalj na seji dne 14/7-1994

s k l e n i l o:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti sklepov Izvršnega sveta Skupščine občine Ravne na Koroškem z dne 16/7-1992, št. 311-3/90-3 z dne 16/9-1992, št. 385-4/90-1/2 z dne 10/8- 1993 in št. 381-4/91-1/2 z dne 29/9-1993 se zavrže.

u g o t o v i l o:

Statut Občine Ravne na Koroškem je v neskladju z Ustavo, kolikor v njem ni določen način objavljanja občinskih predpisov in ker to vprašanje tudi ni splošno urejeno z drugim predpisom občinske skupščine.

Neskladje z Ustavo iz prejšnjega odstavka je treba odpraviti v treh mesecih po objavi te odločbe in sicer s spremembo Statuta ali s sprejetjem posebnega predpisa.

O b r a z l o ž i t e v

I.

1.Pobudnica z vlogo izpodbija ustavnost in zakonitost več sklepov Izvršnega sveta Skupščine občine Ravne na Koroškem, ki se nanašajo na organizacijo komunalne energetike v Občini Ravne na Koroškem in na način obračunavanja mesečne akontacije za toplotno ogrevanje z zemeljskim plinom. Pobudnica meni, da so ji kratene naslednje ustavne pravice: pravica do enakosti pred zakonom - 14. člen, pravica do enakega varstva pravic - 22. člen, pravica do pravnega sredstva - 25. člen in pravica do svobodnega izražanja - drugi odstavek 39. člena Ustave.

Pobudnica z vlogo izpodbija tudi ustavnost in zakonitost Sklepa Izvršnega sveta Skupščine občine Ravne na Koroškem, štev. 381- 4/91-1/2 z dne 29/9-1993, s katerim so določene nove povprečne cene nekaterih osnovnih komunalnih storitev. Z izpodbijanim sklepom so določene povprečne cene za vodo, kanalščino, smeti in ogrevanje. Pobudnica trdi, da je navedeni sklep nezakonit, saj zanj ni pooblastila v zakonih oziroma predpisih Vlade.

2.Izvršni svet Skupščine občine Ravne na Koroškem v odgovoru navaja, da so bila z izpodbijanimi sklepi urejena vprašanja reorganizacije komunalne energetike v občini, tako da Stanovanjsko podjetje Ravne na Koroškem v sezoni 92/93 prevzame organizacijo oziroma izvedbo ogrevanja na Prevaljah. Način obračunavanja akontacij in letnega poračuna za dobavljeno energijo je določilo Stanovanjsko podjetje Ravne na Koroškem.

Izvršni svet Skupščine občine Ravne na Koroškem v odgovoru glede sklepa o določitvi cen navaja, da je bil sklep sprejet zaradi pokrivanja izgube Stanovanjskega podjetja Ravne na Koroškem, saj je Občina kot ustanovitelj podjetja dolžna poravnavati njegove izgube. Ker s sredstvi občinskega proračuna ni bilo mogoče pokriti navedene izgube, so se sredstva za pokrivanje izgube po izpodbijanem odloku zagotavljala s povečano ceno določenih komunalnih proizvodov in storitev.

3.Po določbah 4. in 5. alinee prvega odstavka 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/93) je Ustavno sodišče pristojno, da odloča o skladnosti predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in zakoni ter o skladnosti splošnih aktov, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil z Ustavo, zakoni in podzakonskimi predpisi.

Izpodbijani sklepi Izvršnega sveta Skupščine občine Ravne na Koroškem se nanašajo na vprašanje organiziranja in izvajanja komunalne dejavnosti ogrevanja s toplotno energijo v občini preko Stanovanjskega podjetja in na določitev povprečnih cen za nekatere komunalne storitve. Navedeni sklepi niso predpisi ali splošni akti za izvrševanje javnih pooblastil, temveč organizacijski akti oziroma akti poslovanja, ki jih je Izvršni svet Skupščine občine Ravne na Koroškem sprejel v okviru nalog, ki jih ima občina na področju komunalne dejavnosti, oziroma kot ustanovitelj javnega podjetja. Za oceno ustavnosti in zakonitosti takšnih aktov, ki niso predpisi oziroma splošni akti za izvrševanje javnih pooblastil, Ustavno sodišče ni pristojno, zato je bilo treba pobudo zavreči.

II.

1.Pobudnica z vlogo izpodbija tudi ustavnost Statuta Občine Ravne na Koroškem (Medobčinski uradni vestnik občin Dravograd, Maribor, Pesnica, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem in Ruše, št. 12/92), ker v njem ni določb o objavljanju odlokov, sklepov, odredb in drugih predpisov občinske skupščine in njenih organov. Pri tem se pobudnica sklicuje na 154. člen Ustave, kjer je postavljeno načelo, da morajo biti predpisi objavljeni, preden začnejo veljati.

2.Izvršni svet Skupščine občine Ravne na Koroškem v odgovoru na pobudo navaja, da sam Statut sicer res ne vsebuje določb o objavljanju sprejetih aktov, da pa je obveznost objavljanja občinskih aktov predvidena v posebnem Odloku občinske skupščine. V vsakem aktu, ki ga sprejme Skupščina občine oziroma Izvršni svet, je določen tudi način njegove objave. Po navedbah Izvršnega sveta Skupščine občine Ravne na Koroškem se vsi akti občinske skupščine objavljajo v Medobčinskem uradnem vestniku.

3.V prvem odstavku 154. člena Ustave je postavljeno načelo, da morajo biti predpisi objavljeni, preden začnejo veljati. V drugem odstavku citiranega člena pa je določeno, da se državni predpisi objavljajo v državnem uradnem listu, predpisi lokalnih skupnosti pa v "uradnem glasilu, ki ga te same določijo". Iz navedenega sledi, da se morajo občinski predpisi objavljati v tistem glasilu, ki ga določi občinska skupščina. To je lahko uradno glasilo te občine ali medobčinsko uradno glasilo za več občin ali pa državni uradni list.

V Statutu Občine Ravne na Koroškem ni izrecno urejeno vprašanje načina objavljanja občinskih predpisov. V postopku je bilo ugotovljeno, da tega vprašanja tudi ne ureja drug predpis občinske skupščine. To vprašanje pa je delno posredno urejeno v organizacijskem aktu, ki določa naloge strokovne službe občine.

V tem aktu je določeno, da je ena od nalog Sekretariata tudi v tem, da skrbi za objavo predpisov in splošnih aktov občinske skupščine, če je v aktu tako določeno. To pomeni, da morajo občinski organi poskrbeti za objavo le tistih predpisov in splošnih aktov, v katerih je to izrecno določeno. Ker torej izrecno ni določeno glasilo za objavo vseh občinskih predpisov, bi se lahko posamezni občinski predpisi objavljali v različnih glasilih, pri čemer občani vnaprej ne bi vedeli, v katerem glasilu naj iščejo objavo posameznega predpisa. Obstoječa ureditev vprašanja objavljanja predpisov v Občini Ravne na Koroškem ni v skladu s 154. členom Ustave. To dejstvo ugotavlja Ustavno sodišče z ugotovitveno odločbo v skladu z 48. členom Zakona o Ustavnem sodišču. V prvem odstavku citiranega člena je namreč določeno, da Ustavno sodišče, kadar oceni, da je zakon, drug predpis ali splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil protiustaven ali nezakonit zato, ker določenega vprašanja, ki bi ga moral urediti, ne ureja, sprejme o tem ugotovitveno odločbo.

Statut je temeljni pravni akt občine, v katerem bi moralo biti urejeno tudi vprašanje objavljanja občinskih predpisov. Ker pa Statut te določbe nima in ker to vprašanje tudi ni urejeno s posebnim predpisom občinske skupščine, je Statut v nasprotju z Ustavo. To nasprotje mora občinska Skupščina odpraviti v treh mesecih po objavi te odločbe, bodisi z dopolnitvijo Statuta ali s posebnim predpisom.

III.

Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi prvega odstavka 21. člena in četrtega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču v sestavi: predsednik dr. Tone Jerovšek in sodniki mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, dr. Lovro Šturm, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k:

dr. Tone Jerovšek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia