Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

P-3/13

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

3. 4. 2014

ODLOČBA

Ustavno sodišče je v postopku za rešitev spora glede pristojnosti, začetem z zahtevo Inšpektorata Republike Slovenije za kmetijstvo in okolje, na seji 3. aprila 2014

odločilo:

Za odločanje o prijavi v zvezi z odvajanjem komunalne odpadne vode v padavinsko kanalizacijo je pristojna Medobčinska uprava občin Šempeter - Vrtojba, Renče - Vogrsko, Miren - Kostanjevica in Vipava.

OBRAZLOŽITEV

1.Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo in okolje (v nadaljevanju Inšpektorat) je vložil zahtevo za rešitev spora glede pristojnosti med državo in lokalno skupnostjo. Navaja, da je Medobčinska uprava občin Šempeter - Vrtojba, Renče - Vogrsko in Miren - Kostanjevica (sedaj Medobčinska uprava občin Šempeter - Vrtojba, Renče - Vogrsko, Miren - Kostanjevica in Vipava)[1] takratnemu Inšpektoratu Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo, hrano in okolje (sedaj Inšpektorat)[2] odstopila v reševanje prijavo v zvezi z iztekanjem komunalne odpadne vode v meteorno kanalizacijo oziroma v vodotok. Odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode naj bi bila ena od obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja. V Občini Šempeter - Vrtojba naj bi se izvajala na podlagi Odloka o odvajanju in čiščenju odpadnih komunalnih in padavinskih voda (Uradni list RS, št. 78/05 – v nadaljevanju Odlok), ki naj bi bil tudi podlaga za odločitev o obravnavani upravni zadevi. Inšpektorat meni, da ni pristojen za odločanje v zadevi, ker je nadzor nad izvajanjem Odloka v pristojnosti organa občinske uprave oziroma krajevno pristojne občinske inšpekcijske in nadzorne službe.

2.Ustavno sodišče je na podlagi sedme alineje prvega odstavka 160. člena Ustave in sedme alineje prvega odstavka 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo in 109/12 – v nadaljevanju ZUstS) pristojno, da odloča o sporih glede pristojnosti med državo in lokalnimi skupnostmi. Za te spore se v skladu z 62. členom ZUstS smiselno uporablja 61. člen ZUstS. Po drugem odstavku 61. člena ZUstS lahko, če pride do spora, ker več organov zavrača pristojnost v posamezni zadevi, zahteva rešitev spora glede pristojnosti organ, ki mu je bila zadeva odstopljena, ker meni, da zanjo ni pristojen. Obravnavani spor glede pristojnosti je nastal, ker tako Medobčinska uprava občin Šempeter - Vrtojba, Renče - Vogrsko, Miren - Kostanjevica in Vipava (v nadaljevanju Medobčinska uprava) kot tudi Inšpektorat zavračata pristojnost glede odločanja o prijavi v zvezi z odvajanjem komunalne odpadne vode v padavinsko kanalizacijo, ki se izteka v vodotok.

3.Po prvem odstavku 140. člena Ustave spadajo v pristojnost občine lokalne zadeve, ki jih občina lahko ureja samostojno in ki zadevajo samo prebivalce občine. Občina določi te naloge s splošnim aktom občine ali pa so določene z zakonom (prvi odstavek 21. člena Zakona o lokalni samoupravi, Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10 – v nadaljevanju ZLS). Za zadovoljevanje potreb svojih prebivalcev občina med drugim v okviru svojih pristojnosti ureja, upravlja in skrbi za lokalne javne službe, skrbi za varstvo zraka, tal, vodnih virov, za varstvo pred hrupom, za zbiranje in odlaganje odpadkov, opravlja druge dejavnosti varstva okolja, določa prekrške in denarne kazni za prekrške, s katerimi se kršijo predpisi občine, ter opravlja inšpekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi ureja zadeve iz svoje pristojnosti, če ni z zakonom drugače določeno (peta, sedma in dvajseta alineja drugega odstavka 21. člena ZLS). Po 50.a členu ZLS opravlja nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti, občinska uprava. Za opravljanje nadzorstva se lahko v okviru občinske uprave ustanovi tudi občinska inšpekcija.

4.Odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode je obvezna občinska gospodarska javna služba varstva okolja (2. točka prvega odstavka 149. člena Zakona o varstvu okolja, Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 70/08, 108/09, 48/12, 57/12 in 92/13 – ZVO-1). Občina Šempeter - Vrtojba ureja odvajanje in čiščenje komunalne odpadne in padavinske vode z Odlokom. V deveti alineji drugega odstavka 46. člena Odloka je kot prekršek določeno odvajanje odpadne vode v padavinsko kanalizacijo.[3] Nadzor nad izvajanjem Odloka v delu, ki se nanaša na prepovedana dejanja, opredeljena kot prekršek, izvaja krajevno pristojna občinska inšpekcijska in nadzorna služba (drugi odstavek 43. člena Odloka). Na območju Občine Šempeter - Vrtojba opravlja naloge občinske inšpekcije skladno z Odlokom o ustanovitvi organa skupne občinske uprave Medobčinska uprava občin Šempeter - Vrtojba, Renče - Vogrsko, Miren - Kostanjevica in Vipava (Uradni list RS, št. 103/12) Medobčinska uprava.

5.Glede na navedeno je za odločanje o prijavi v zvezi z odvajanjem komunalne odpadne vode v padavinsko kanalizacijo pristojna Medobčinska uprava.

6.Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi četrtega odstavka 61. člena ZUstS in četrte alineje drugega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 46/07, 54/10 in 56/11) v sestavi: predsednik mag. Miroslav Mozetič ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, dr. Dunja Jadek Pensa, dr. Etelka Korpič – Horvat, dr. Ernest Petrič, Jasna Pogačar, dr. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Odločbo je sprejelo soglasno.

mag. Miroslav Mozetič

Predsednik

Opombe

[1]V času vložitve prijave je naloge občinskega inšpekcijskega nadzorstva in občinskega redarstva v Občini Šempeter - Vrtojba skladno z Odlokom o ustanovitvi organa skupne občinske uprave Medobčinska uprava občin Šempeter - Vrtojba, Renče - Vogrsko in Miren - Kostanjevica (Uradni list RS, št. 112/08 in 24/10, ter Uradne objave Občine Renče, št. 16/08 in 3/10) opravljala Medobčinska uprava občin Šempeter - Vrtojba, Renče - Vogrsko in Miren - Kostanjevica.

[2]Glej Uredbo o spremembah Uredbe o organih v sestavi ministrstev (Uradni list RS, št. 82/12).

[3]Odpadna voda je skladno s 35. točko 4. člena Uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda v vode in javno kanalizacijo (Uradni list RS, št. 64/12 – v nadaljevanju Uredba) voda, ki se po uporabi ali kot posledica padavin onesnažena odvaja v javno kanalizacijo ali vode. Odpadna voda je lahko komunalna, industrijska ali padavinska odpadna voda. Komunalna odpadna voda je odpadna voda, ki nastaja v bivalnem okolju gospodinjstev zaradi rabe vode v sanitarnih prostorih, pri kuhanju, pranju in drugih gospodinjskih opravilih (18. točka 4. člena Uredbe).

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia