Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-II-225/00

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-II-225/00

19. 10. 2000

O D L O Č B A

Ustavno sodišče je v postopku za rešitev spora glede pristojnosti, začetem na zahtevo Okrajnega sodišča v Grosupljem, na seji dne 19. oktobra 2000

o d l o č i l o :

Za odločanje o zahtevi A. A. za denacionalizacijo nepremičnin parc. št. 451, 452/1 in 452/2, vpisanih v času podržavljenja v vl. št. 35 k. o. Ž. Z., je pristojno Okrajno sodišče v Grosupljem.

O b r a z l o ž i t e v

A.

1.Vlagateljica zahteve za denacionalizacijo je kot pravna naslednica po pok. B. B. vložila zahtevo za denacionalizacijo pri takratnem upravnem organu Občine Grosuplje. Upravna enota Grosuplje se je z odločbo št. 321-62/93-TR z dne 13. 6. 1996 izrekla za stvarno nepristojno za odločanje o denacionalizaciji nepremičnin parc. št. 451, 452/1 in 452/2, ki so sedaj vpisane v vl. št. 524 k.o. Ž. Z. Menila je, da je bil pravni temelj podržavljenja pogodba med prejšnjim lastnikom B. B. in V. U. z dne 11. 12. 1965. Zadevo je zato odstopila Okrajnemu sodišču v Grosupljem.

2.Okrajno sodišče prav tako zavrača pristojnost za odločanje o navedeni zadevi, ker meni, da so navedene nepremičnine prešle v državno last na podlagi Temeljnega zakona o izkoriščanju kmetijskega zemljišča (Uradni list FLRJ, št. 43/59 in nasl. - v nadaljevanju: TZIKZ), ki je naveden v 29. točki 3. člena Zakona o denacionalizaciji (Uradni list RS, št. 27/91 in nasl. - v nadaljevanju: ZDen). Navaja, da je odločba takratne Skupščine Občine Grosuplje št. 462-22/63 z dne 27. 5. 1964 o dovolitvi uvedbe arondacijskega postopka v korist Agrokombinata KZ U. za kompleks zemljišč v k.o. Ž. Z., k.o. Š. in T. S., temeljnega pomena za odločanje o tej zadevi. Ta odločba naj bi dokazovala, da je bil postopek arondacije dvofazen. Zato naj bi bila tudi pogodba, ki jo vlagateljica zahteve prilaga kot dokazilo o podržavljenju, sklenjena na podlagi navedene odločbe in naj bi dejansko pomenila zgolj dokončanje arondacije. Ker naj bi premoženje po mnenju sodišča prešlo v državno last na podlagi TZIKZ, naj bi bil za odločanje o denacionalizaciji navedenih nepremičnin pristojen upravni organ.

B.

3.ZDen deli pristojnost za odločanje o zahtevah za denacionalizacijo med upravne organe in sodišča. Če je bilo premoženje podržavljeno s predpisi, določenimi v 3. in 4. členu ZDen oziroma na način iz 4. člena ZDen, so pristojni upravni organi (prvi odstavek 54. člena ZDen), če pa je premoženje prešlo v državno last na podlagi pravnega posla, sklenjenega zaradi grožnje, sile ali zvijače državnega organa oziroma predstavnika oblasti (5. člen ZDen), je za odločanje o zahtevi za denacionalizacijo pristojno okrajno sodišče (56. člen ZDen).

4.V obravnavani zadevi je za določitev pristojnosti treba rešiti vprašanje, na podlagi katerega pravnega temelja so bile podržavljene v izreku navedene nepremičnine: na podlagi TZIKZ ali na podlagi kupne pogodbe z dne 11. 12. 1965.

5.Sodišče se sklicuje na odločbe, s katerimi je Ustavno sodišče v konkretnih zadevah določilo pristojnost upravnega organa, ker se pogodba (oziroma sporazum), ki je bil sklenjena v okviru dvofaznega arondacijskega postopka, ni mogla šteti za samostojen pravni posel. V obravnavani zadevi pa ne gre za tak primer.

6.Sodišče navaja, da je bila kupna pogodba sklenjena v okviru arondacijskega postopka, ki je bil dovoljen z odločbo št. 462- 22/63 z dne 27. 5. 1964. Vendar to ne iz navedene odločbe ne iz pogodbe ni razvidno. Tudi če bi se odločba o dovolitvi arondacije nanašala na navedene nepremičnine, sama ni mogla imeti učinka prenosa nepremičnin v državno (družbeno) last.

7.Sodišče v zahtevi za odločitev glede pristojnosti ne navaja, da bi bila na podlagi odločbe o dovolitvi arondacije za nepremičnine, ki so predmet tega postopka, izdana arondacijska odločba. Tudi iz listin, ki se nahajajo v spisu, ni razvidno, da bi bila arondacijska odločba za te nepremičnine izdana. To pomeni, da druge faze arondacijskega postopka, tj. izdaje arondacijske odločbe v zvezi z navedenimi nepremičninami, sploh ni bilo. Zato so lahko te nepremičnine v državno oziroma družbeno last prešle le na podlagi pravnega posla, tj. pogodbe z dne 11. 12. 1965, čeprav je bila ta sklenjena že po uvedbi arondacije (če se je odločba o uvedbi arondacije sploh nanašala na te nepremičnine).

8.Zato je na podlagi 56. člena ZDen za odločanje o denacionalizaciji v izreku navedenih nepremičnin pristojno Okrajno sodišče v Grosupljem.

C.

Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi četrtega odstavka 61. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) v sestavi: namestnik predsednika dr. Lojze Ude ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk in dr. Dragica Wedam-Lukić. Odločbo je sprejelo soglasno.

Namestnik predsednika: dr. Lojze Ude

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia