Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-213/08

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

18. 2. 2010

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Andreja Škrabca, Leskovec pri Krškem, na seji 18. februarja 2010

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti četrtega odstavka 40. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 70/08 in 108/09), 33. točke prvega odstavka 17. člena ter četrtega in petega odstavka 96. člena Zakona o letalstvu (Uradni list RS, št. 113/06 – uradno prečiščeno besedilo in 33/09) ter za oceno ustavnosti in zakonitosti Uredbe o državnem prostorskem načrtu za Letališče Cerklje ob Krki (Uradni list RS, št. 73/08), Odloka o Strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04) in Sklepa o opredelitvi sistema javnih letališč (Uradni list RS, št. 78/06) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnik predlaga začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Uredbe o državnem prostorskem načrtu za Letališče Cerklje ob Krki (v nadaljevanju Uredba), ker naj bi bila v neskladju z 2., s 14., 26., z 32., s 44., 54., 56. in z 72. členom Ustave, s 40. členom Zakona o varstvu okolja (v nadaljevanju ZVO-1), z Odlokom o Strategiji prostorskega razvoja Slovenije (v nadaljevanju OdSPRS), z Uredbo o vrstah posegov v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje (Uradni list RS, št. 78/06, 72/07 in 32/09) in s Konvencijo o dostopu do informacij, udeležbi javnosti pri odločanju in dostopu do pravnega sredstva v okoljskih zadevah (Uradni list RS, št. 62/04, MP, št. 17/04 – MKDIOZ). Pobudnik izpodbija tudi četrti odstavek 40. člena ZVO-1, ki naj bi bil v neskladju z drugim odstavkom 14. člena Ustave, 33. točko prvega odstavka 17. člena Zakona o letalstvu (v nadaljevanju ZLet), ki naj bi bila v neskladju s 1. členom Ustave, četrti in peti odstavek 96. člena ZLet, ki naj bi bila v neskladju z Zakonom o graditvi objektov (Uradni list RS, št. 102/04 – uradno prečiščeno besedilo, 126/07 in 108/09 – ZGO-1), OdSPRS, ki naj bi bil v neskladju s prej veljavnimi prostorskimi planskimi akti Republike Slovenije, in Sklep o opredelitvi sistema javnih letališč, ki naj bi bil v neskladju z OdSPRS. Hkrati predlaga presojo veljavnosti uporabnega dovoljenja za letališče Cerklje ob Krki, presojo pogodb, ki sta jih sklenili Občina Brežice in Občina Krško z Ministrstvom za obrambo in z Ministrstvom za gospodarstvo glede medsebojnega sodelovanja pri projektu posodobitve letališča, in presojo izplačanih odškodnin. Pravni interes utemeljuje zgolj za izpodbijanje Uredbe z zatrjevanjem, da Uredba neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj in v pravice, pravne interese oziroma v pravni položaj njegovih otrok.

2.Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti lahko da, kdor izkaže svoj pravni interes (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo – v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj. Po ustaljeni ustavnosodni presoji mora biti pravni interes neposreden in konkreten, morebitna ugoditev predlogu pa mora privesti do izboljšanja pobudnikovega pravnega položaja.

3.Pobudnik pravnega interesa za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti izpodbijanih predpisov zgolj z zatrjevanjem, da izpodbijana Uredba neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj in v pravice, pravne interese oziroma v pravni položaj njegovih otrok, ne izkaže. Z obširnimi navedbami, iz katerih izhaja, da se ne strinja z veljavno ureditvijo načrtovanega posega v prostor in z drugimi izpodbijanimi predpisi, pobudnik ne izkaže, v čem naj bi izpodbijani predpisi posegli v njegov pravni položaj oziroma da bi se z morebitno ugoditvijo pobudi njegov pravni položaj izboljšal. Zato je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.

4.Ker je Ustavno sodišče pobudo zavrglo že zaradi neizkazanega pravnega interesa, se ni spuščalo v vprašanje pravočasnosti pobude za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti izpodbijanih podzakonskih predpisov.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, mag. Marta Klampfer, mag. Miroslav Mozetič, dr. Ernest Petrič, Jasna Pogačar, mag. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.

Jože Tratnik

Predsednik

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia