Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS Sklep II U 176/2022-14

ECLI:SI:UPRS:2024:II.U.176.2022.14 Upravni oddelek

tožba v upravnem sporu predhodni preizkus nejasna tožba nepopolna tožba
Upravno sodišče
18. november 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Jedro

Obravnavana tožba je nerazumljiva, saj tožnik v njej navaja, da izpodbija odločbo Inženirske zbornice z dne 31. 3. 2022 v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor z dne 26. 4. 2022. Vendar navedeni odločbi nista v povezavi, saj je bilo z odločbo Ministrstva za okolje in prostor z dne 26. 4. 2022 odločeno o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice z dne 11. 11. 2020, ne pa o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice z dne 31. 3. 2022, o kateri sploh še ni bilo odločeno. Tožnik navedenega neskladja v tožbi ni odpravil, čeprav ga je sodišče o tem obvestilo in poučilo, kaj in kako naj napravi ter ga je opozorilo na posledice, če tega ne stori. Tožbo je zato sodišče zavrglo.

Obravnavana tožba je nerazumljiva, saj tožnik v njej navaja, da izpodbija odločbo Inženirske zbornice z dne 31. 3. 2022 v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor z dne 26. 4. 2022. Vendar navedeni odločbi nista v povezavi, saj je bilo z odločbo Ministrstva za okolje in prostor z dne 26. 4. 2022 odločeno o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice z dne 11. 11. 2020, ne pa o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice z dne 31. 3. 2022, o kateri sploh še ni bilo odločeno. Tožnik navedenega neskladja v tožbi ni odpravil, čeprav ga je sodišče o tem obvestilo in poučilo, kaj in kako naj napravi ter ga je opozorilo na posledice, če tega ne stori. Tožbo je zato sodišče zavrglo.

Izrek

Izrek

I.Tožba se zavrže.

I.Tožba se zavrže.

II.Vsaka stranka sama nosi svoje stroške postopka.

II.Vsaka stranka sama nosi svoje stroške postopka.

Obrazložitev

Obrazložitev

1.Tožnik je 3. 6. 2022 vložil tožbo zoper odločbo Inženirske zbornice Slovenija št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2 z dne 26. 4. 2022. Tožbi je priložil kopijo izpodbijane odločbe organa prve stopnje. S tožbo je predlagal razveljavitev izpodbijane odločbe Inženirske zbornice Slovenija št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 in ugoditev zahtevi za izbris mirovanja statusa pooblaščenega inženirja tožniku. Zahteval je tudi povrnitev stroškov postopka.

2.Toženka na tožbo ni odgovorila, je pa sodišču posredovala upravna spisa, ki se nanašata na obravnavano zadevo.

1.Tožnik je 3. 6. 2022 vložil tožbo zoper odločbo Inženirske zbornice Slovenija št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2 z dne 26. 4. 2022. Tožbi je priložil kopijo izpodbijane odločbe organa prve stopnje. S tožbo je predlagal razveljavitev izpodbijane odločbe Inženirske zbornice Slovenija št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 in ugoditev zahtevi za izbris mirovanja statusa pooblaščenega inženirja tožniku. Zahteval je tudi povrnitev stroškov postopka.

3.Sodišče je na podlagi predloženega upravnega spisa št. 0210-4024/2020 ugotovilo, da iz odločbe Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2550-2 z dne 26. 4. 2022 izhaja, da je bila z njo zavrnjena pritožba zoper odločbo Inženirske zbornice št. 0210-4024/2020-3 z dne 11. 11. 2020. Na podlagi predloženega upravnega spisa št. 0210-4024/2022 pa je ugotovilo, da o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 ob vložitvi tožbe še ni bilo odločeno. Sodišče je o navedenem obvestilo tožnika in ga pozvalo k odpravi pomanjkljivosti tožbe, in sicer da naj pravilno navede, kateri akt izpodbija s tožbo in ga sodišču predloži (poziv II U 176/2022 z dne 21. 10. 2024; zap. št. 13 v spisu). Pri tem mu je pojasnilo, da če tožnik s tožbo izpodbija odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022, je tožba vložena zoper odločbo, ki še ni dokončna in je takšna tožba preuranjena; če pa tožnik s tožbo izpodbija odločbo Inženirske zbornice št. 0210-4024/2020-3 z dne 11. 11. 2020, ki pa je v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2550-2 z dne 26. 4. 2022, ki je v tožbi tudi navedena v povezavi z izpodbijanim aktom, pa to v tožbi ni ustrezno navedeno in tožbi tudi ni priložena ta izpodbijana odločba organa prve stopnje.

2.Toženka na tožbo ni odgovorila, je pa sodišču posredovala upravna spisa, ki se nanašata na obravnavano zadevo.

4.Tožnik se na poziv sodišča, ki je bil tožnikovemu pooblaščencu osebno vročen 24. 10. 2024, v danem roku niti do izdaje tega sklepa ni odzval.

3.Sodišče je na podlagi predloženega upravnega spisa št. 0210-4024/2020 ugotovilo, da iz odločbe Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2550-2 z dne 26. 4. 2022 izhaja, da je bila z njo zavrnjena pritožba zoper odločbo Inženirske zbornice št. 0210-4024/2020-3 z dne 11. 11. 2020. Na podlagi predloženega upravnega spisa št. 0210-4024/2022 pa je ugotovilo, da o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 ob vložitvi tožbe še ni bilo odločeno. Sodišče je o navedenem obvestilo tožnika in ga pozvalo k odpravi pomanjkljivosti tožbe, in sicer da naj pravilno navede, kateri akt izpodbija s tožbo in ga sodišču predloži (poziv II U 176/2022 z dne 21. 10. 2024; zap. št. 13 v spisu). Pri tem mu je pojasnilo, da če tožnik s tožbo izpodbija odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022, je tožba vložena zoper odločbo, ki še ni dokončna in je takšna tožba preuranjena; če pa tožnik s tožbo izpodbija odločbo Inženirske zbornice št. 0210-4024/2020-3 z dne 11. 11. 2020, ki pa je v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2550-2 z dne 26. 4. 2022, ki je v tožbi tudi navedena v povezavi z izpodbijanim aktom, pa to v tožbi ni ustrezno navedeno in tožbi tudi ni priložena ta izpodbijana odločba organa prve stopnje.

K I. točki izreka

4.Tožnik se na poziv sodišča, ki je bil tožnikovemu pooblaščencu osebno vročen 24. 10. 2024, v danem roku niti do izdaje tega sklepa ni odzval.

5.Razlogi za zavrženje tožbe so naslednji:

K I. točki izreka

6.Po prvem odstavku 30. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1) mora tožba vsebovati opredelitev tožnika in toženca, navedbo upravnega akta, ki se izpodbija s tožbo, razloge, zakaj toži, ter predlog, kako in v čem naj se upravni akt odpravi ali ugotovi njegova nezakonitost, vrednost spornega predmeta (v zadevah, kjer je pravica ali obveznost stranke izražena v denarni vrednosti). Tožbi je treba priložiti tudi akt v izvirniku, prepisu ali kopiji.

5.Razlogi za zavrženje tožbe so naslednji:

7.V 31. členu ZUS-1 je določeno, da če je tožba nepopolna ali nerazumljiva, zahteva sodnik od tožnika, naj v določenem roku odpravi pomanjkljivosti. Obenem ga mora poučiti, kaj in kako naj napravi, in ga opozoriti na posledice, če tega ne stori (prvi odstavek). Če tožnik v določenem roku ne odpravi pomanjkljivosti tožbe in sodišče zaradi tega zadeve ne more obravnavati, zavrže tožbo s sklepom, razen če spozna, da je izpodbijani upravni akt ničen (drugi odstavek tega člena).

8.Obravnavana tožba je nerazumljiva, saj tožnik v njej navaja, da izpodbija odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2 z dne 26. 4. 2022. Vendar navedeni odločbi nista v povezavi, saj je bilo z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2 z dne 26. 4. 2022 odločeno o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice št. 0210-4024/2020-3 z dne 11. 11. 2020, ne pa o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022, o kateri sploh še ni bilo odločeno.

6.Po prvem odstavku 30. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1) mora tožba vsebovati opredelitev tožnika in toženca, navedbo upravnega akta, ki se izpodbija s tožbo, razloge, zakaj toži, ter predlog, kako in v čem naj se upravni akt odpravi ali ugotovi njegova nezakonitost, vrednost spornega predmeta (v zadevah, kjer je pravica ali obveznost stranke izražena v denarni vrednosti). Tožbi je treba priložiti tudi akt v izvirniku, prepisu ali kopiji.

9.Tožnik navedenega neskladja v tožbi ni odpravil, čeprav ga je sodišče o tem obvestilo in poučilo, kaj in kako naj napravi ter ga je opozorilo na posledice, če tega ne stori, skladno z 31. členom ZUS-1.

7.V 31. členu ZUS-1 je določeno, da če je tožba nepopolna ali nerazumljiva, zahteva sodnik od tožnika, naj v določenem roku odpravi pomanjkljivosti. Obenem ga mora poučiti, kaj in kako naj napravi, in ga opozoriti na posledice, če tega ne stori (prvi odstavek). Če tožnik v določenem roku ne odpravi pomanjkljivosti tožbe in sodišče zaradi tega zadeve ne more obravnavati, zavrže tožbo s sklepom, razen če spozna, da je izpodbijani upravni akt ničen (drugi odstavek tega člena).

10.Tudi če bi sodišče štelo, da tožnik s tožbo v upravnem sporu izpodbija odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022, kot je navedeno v uvodu tožbe in v tožbenem predlogu, kopija te odločbe pa je tudi priložena tožbi, je takšna tožba vložena zoper odločbo, ki še ni dokončna, zato bi moralo sodišče (preuranjeno) tožbo zavreči.

8.Obravnavana tožba je nerazumljiva, saj tožnik v njej navaja, da izpodbija odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2 z dne 26. 4. 2022. Vendar navedeni odločbi nista v povezavi, saj je bilo z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2 z dne 26. 4. 2022 odločeno o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice št. 0210-4024/2020-3 z dne 11. 11. 2020, ne pa o pritožbi zoper odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022, o kateri sploh še ni bilo odločeno.

11.Med procesnimi predpostavkami, ki morajo biti izpolnjene za vsebinsko obravnavo tožbe v upravnem sporu, je namreč tudi dokončnost upravnih aktov. Dokončni upravni akt je tisti akt, zoper katerega ni mogoče vložiti rednih pravnih sredstev v postopku odločanja (tretji odstavek 2. člena ZUS-1).

9.Tožnik navedenega neskladja v tožbi ni odpravil, čeprav ga je sodišče o tem obvestilo in poučilo, kaj in kako naj napravi ter ga je opozorilo na posledice, če tega ne stori, skladno z 31. členom ZUS-1.

12.Po ugotovitvi sodišča, ki izhaja iz upravnega spisa zadeve, da odločba Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 še ni dokončna, saj je tožnik zoper njo vložil pritožbo, o kateri še ni bilo odločeno, to pomeni, da je tožnik vložil tožbo zoper upravni akt, ki še ni postal dokončen, torej še ni izpolnjena procesna predpostavka za odločanje sodišča v upravnem sporu iz prvega odstavku 2. člena ZUS-1. Tožbo bi bilo zato treba zavreči na podlagi 2. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1.

10.Tudi če bi sodišče štelo, da tožnik s tožbo v upravnem sporu izpodbija odločbo Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022, kot je navedeno v uvodu tožbe in v tožbenem predlogu, kopija te odločbe pa je tudi priložena tožbi, je takšna tožba vložena zoper odločbo, ki še ni dokončna, zato bi moralo sodišče (preuranjeno) tožbo zavreči.

13.Če pa naj bi sodišče štelo, da tožnik s tožbo izpodbija odločbo Inženirske zbornice, ki je v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2550-2 z dne 26. 4. 2022, ki je v tožbi navedena v povezavi z izpodbijanim aktom, pa v tožbi izpodbijana odločba Inženirske zbornice ni ustrezno navedena. Odločba Inženirske zbornice št. 0210-4024/2020-3 z dne 11. 11. 2020, zoper katero je bila vložena in zavrnjena pritožba z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2550-2 z dne 26. 4. 2022, v tožbi ni nikjer omenjena (torej ni navedena kot izpodbijani akt), prav tako ta odločba organa prve stopnje tožbi ni priložena. Ker tožnik tega v tožbi tudi po pozivu sodišča z dne 21. 10. 2024 ni popravil, sodišče ni ugotavljalo izpodbijanega akta mimo tožbenih navedb.

11.Med procesnimi predpostavkami, ki morajo biti izpolnjene za vsebinsko obravnavo tožbe v upravnem sporu, je namreč tudi dokončnost upravnih aktov. Dokončni upravni akt je tisti akt, zoper katerega ni mogoče vložiti rednih pravnih sredstev v postopku odločanja (tretji odstavek 2. člena ZUS-1).

14.Tožba je torej ostala nerazumljiva in ker sodišče zaradi tega zadeve ne more obravnavati, je sodišče tožbo na podlagi drugega odstavka 31. člena ZUS-1 zavrglo.

12.Po ugotovitvi sodišča, ki izhaja iz upravnega spisa zadeve, da odločba Inženirske zbornice št. 0210-0204/2022-7 z dne 31. 3. 2022 še ni dokončna, saj je tožnik zoper njo vložil pritožbo, o kateri še ni bilo odločeno, to pomeni, da je tožnik vložil tožbo zoper upravni akt, ki še ni postal dokončen, torej še ni izpolnjena procesna predpostavka za odločanje sodišča v upravnem sporu iz prvega odstavku 2. člena ZUS-1. Tožbo bi bilo zato treba zavreči na podlagi 2. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1.

15.Ker je sodišče tožbo zavrglo iz procesnih razlogov in posledično ni presojalo utemeljenosti tožbe, se do tožbenih navedb ni opredeljevalo in je tudi odločilo brez izvedbe glavne obravnave.

K II. točki izreka

13.Če pa naj bi sodišče štelo, da tožnik s tožbo izpodbija odločbo Inženirske zbornice, ki je v zvezi z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2550-2 z dne 26. 4. 2022, ki je v tožbi navedena v povezavi z izpodbijanim aktom, pa v tožbi izpodbijana odločba Inženirske zbornice ni ustrezno navedena. Odločba Inženirske zbornice št. 0210-4024/2020-3 z dne 11. 11. 2020, zoper katero je bila vložena in zavrnjena pritožba z odločbo Ministrstva za okolje in prostor št. 35114-91/2020-2550-2 z dne 26. 4. 2022, v tožbi ni nikjer omenjena (torej ni navedena kot izpodbijani akt), prav tako ta odločba organa prve stopnje tožbi ni priložena. Ker tožnik tega v tožbi tudi po pozivu sodišča z dne 21. 10. 2024 ni popravil, sodišče ni ugotavljalo izpodbijanega akta mimo tožbenih navedb.

16.Kadar sodišče tožbo zavrže, trpi vsaka stranka svoje stroške postopka (četrti odstavek 25. člena ZUS-1).

14.Tožba je torej ostala nerazumljiva in ker sodišče zaradi tega zadeve ne more obravnavati, je sodišče tožbo na podlagi drugega odstavka 31. člena ZUS-1 zavrglo.

Zveza:

15.Ker je sodišče tožbo zavrglo iz procesnih razlogov in posledično ni presojalo utemeljenosti tožbe, se do tožbenih navedb ni opredeljevalo in je tudi odločilo brez izvedbe glavne obravnave.

RS - Ustava, Zakoni, Sporazumi, Pogodbe

K II. točki izreka

Zakon o upravnem sporu (2006) - ZUS-1 - člen 30, 30/1, 31, 31/1, 31/2

16.Kadar sodišče tožbo zavrže, trpi vsaka stranka svoje stroške postopka (četrti odstavek 25. člena ZUS-1).

Pridruženi dokumenti:*

Zveza:

*Zadeve, v katerih je sodišče sprejelo vsebinsko enako stališče o procesnih oz. materialnopravnih vprašanjih.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia