Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
25. 1. 2001
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Zdravstvenega sveta na seji dne 25. januarja 2001
s k l e n i l o :
Pobuda za začetek postopka za oceno zakonitosti Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o sestavi, načinu imenovanja in načinu dela Zdravstvenega sveta (Uradni list RS, št. 62/2000) ter Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o sestavi in delovanju razširjenih strokovnih kolegijev (Uradni list RS, št. 78/2000) se zavrže.
1.Pobudnik smiselno navaja, da je Minister za zdravstvo z izpodbijano ureditvijo presegel okvir 74. in 75. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92 in nasl. - v nadaljevanju ZZDej). Meni, da bodo lahko imele spremembe Pravilnikov hude posledice za avtonomijo stroke in pravično zastopanost primarne, sekundarne in terciarne ravni zdravstva pri sprejemanju pomembnih odločitev za zdravstvo in zdravstveno politiko. Oba Pravilnika naj bi posegala v njegovo sestavo v nasprotju z ZZDej. Po 74. členu ZZDej strokovno doktrino oblikujejo v medsebojnem sodelovanju razširjeni strokovni kolegiji, Medicinska fakulteta in Zdravstveni svet. Zato naj bi bilo v nasprotju z zakonsko ureditvijo, da se za oblikovanje strokovne doktrine daje pooblastilo tudi Fakulteti za farmacijo Univerze v Ljubljani, da se predstavnike posameznih regijskih splošnih bolnišnic obravnava kot strokovno kategorijo in da se strokovni skupini podeljujejo enake pravice in dolžnosti kot jih ima razširjeni strokovni kolegij. Pobudnik predlaga začasno zadržanje izvajanja izpodbijanih pravilnikov do končne odločitve Ustavnega sodišča.
2.V skladu z določbo 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) lahko vsakdo da pobudo za začetek postopka, če izkaže svoj pravni interes. Ta pa je podan, če predpis, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj. Po ustaljeni praksi Ustavnega sodišča mora biti pravni interes neposreden in konkreten: morebitna ugoditev pobudnikovemu predlogu mora privesti do spremembe njegovega pravnega položaja.
3.Pobudnik svoj pravni interes utemeljuje s sklicevanjem na 75. člen ZZDej, po katerem strokovne podlage za oblikovanje zdravstvene politike in doktrinarna vprašanja usklajuje Zdravstveni svet kot republiški strokovni kolegij, ki se oblikuje pri ministrstvu, pristojnem za zdravstvo, iz predstavnikov razširjenih strokovnih kolegijev, Medicinske fakultete in pristojnih zbornic. Po pobudnikovih izrecnih navedbah izpodbijana Pravilnika posegata v sestavo razširjenih strokovnih kolegijev in s tem v njegovo sestavo, zaradi česar tudi izraža bojazen v pravilnost svojih bodočih odločitev.
4.Pobudnik torej izpodbija določbe, ki urejajo njegov lastni položaj. Sestava razširjenih strokovnih kolegijev, oblikovanih pri klinikah, inštitutih in drugih zavodih, ki jih določi minister, pristojen za zdravstvo, katerih predstavniki sodelujejo v Zdravstvenem svetu kot republiškem strokovnem kolegiju, ki se oblikuje pri ministrstvu, pristojnem za zdravstvo, sama po sebi ne more vplivati na pravni položaj Zdravstvenega sveta, temveč lahko vpliva le na njegov dejanski položaj. Zdravstvenemu svetu zato ni bilo mogoče priznati pravnega interesa za izpodbijanje podzakonskih aktov, ki jih je izdal Minister za zdravstvo. Ustavno sodišče je zato pobudo zavrglo.
Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: namestnik predsednika dr. Lojze Ude ter sodnici in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in dr. Dragica Wedam-Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
Namestnik predsednika dr. Lojze Ude