Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-36/10

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

7. 10. 2010

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Marjana Kiriča, Ljubljana, na seji 7. oktobra 2010

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Izobraževalnih programov pripadnikov prostovoljnih gasilskih enot št. 604-52/2007-10 z dne 29. 6. 2007, ki jih je izdalo Ministrstvo za obrambo, se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnik, poveljnik Gasilskega društva Ljubljana mesto (v nadaljevanju GDLM) in gasilske enote GDLM, izpodbija v izreku tega sklepa navedeni akt. Navaja, da je minister za obrambo na podlagi pooblastila iz prvega odstavka 31. člena Zakona o gasilstvu (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo – v nadaljevanju ZGas) pristojen za izdajo podzakonskega predpisa, v katerem bo uredil izobraževanje in preverjanje znanja za prostovoljne gasilce. Da gre za pooblastilo za izdajo predpisa, in ne za izdajo katerega drugega akta, naj bi jasno izhajalo iz zakonodajnega gradiva k noveli ZGas (Poročevalec DZ, št. 39/05). Skladno s 154. členom Ustave morajo biti predpisi objavljeni v Uradnem listu Republike Slovenije. Izpodbijani akt, ki ga je pristojni minister izdal na podlagi pooblastila iz 31. člena ZGas, pa naj ne bi bil objavljen na ustavnoskladen način. Objava predpisa je po mnenju pobudnika pomembna z vidika pravne varnosti in zaupanja v pravo iz 2. člena Ustave. Njegova neobjava pa pomeni tudi neskladje z drugim odstavkom 120. člena Ustave. Pobudnik zato predlaga Ustavnemu sodišču, naj odloči, da izpodbijani akt ni začel veljati in se ne sme uporabljati, ker ni bil objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije.

2.Po prvem odstavku 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo – v nadaljevanju ZUstS) Ustavno sodišče presoja skladnost zakonov z Ustavo ter skladnost drugih predpisov in splošnih aktov, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil, z Ustavo in zakoni. Odločitev o tem, ali zadeva spada v pristojnost Ustavnega sodišča oziroma ali je bil kršen 154. člen Ustave, je odvisna od pravne narave izpodbijanega predpisa. Ustavno sodišče je že večkrat ocenjevalo, ali in pod kakšnimi pogoji je treba akt šteti za podzakonski akt, pri čemer je bil ključen materialni kriterij. Tako je Ustavno sodišče v več odločbah zapisalo, da je, ne glede na (ne)izpolnjevanje formalnih pogojev, treba šteti za predpis akt, v katerem so vsebovane splošne in abstraktne pravne norme, s katerimi se urejajo pravice in obveznosti pravnih subjektov, ali če bi te norme navzven povzročale pravne učinke (tako v odločbi št. U-I-87/96 z dne 16. 7. 1998, Uradni list RS, št. 56/98, in OdlUS VII, 145, v sklepu št. U-I-110/95 z dne 26. 11. 1998, OdlUS VII, 210, v odločbi št. U-I-411/98 z dne 6. 5. 1999, Uradni list RS, št. 41/99, in OdlUS VIII, 87, v sklepu št. U-I-244/99 z dne 9. 12. 1999, OdlUS IX, 157, v sklepu št. U-I-95/01 z dne 21. 6. 2001, OdlUS X, 127, v odločbi št. U-I-291/02 z dne 12. 12. 2002, Uradni list RS, št. 3/03 in 6/03 – popr., in OdlUS XI, 254, in v odločbi št. U-I-126/05 z dne 19. 10. 2006, Uradni list RS, št. 112/06, in OdlUS XV, 73).

3.Izpodbijani akt, ki ga je minister za obrambo izdal na podlagi prvega odstavka 31. člena ZGas, ureja 10 izobraževalnih programov za prostovoljne gasilce. V okviru posameznega programa so določeni namen, cilj in oblika usposabljanja, število udeležencev ter pogoji, pod katerimi se lahko vključijo v usposabljanje nosilci in izvajalci usposabljanja, kraj in čas trajanja usposabljanja, učne vsebine, metode, pripomočki, način preverjanja znanja, financiranje, literatura in učni načrt. Čeprav se izpodbijani akt nanaša na prostovoljne (operativne) gasilce, ki jih je po navedbah pobudnika približno 40.000, navedeni akt ne ureja njihovih pravic in obveznosti v zvezi z izobraževanjem in z usposabljanjem oziroma ne vpliva na njihov pravni položaj. Izpodbijani akt zgolj opredeljuje vsebino, pogoje, izvedbo in organizacijo posameznega izobraževalnega programa za prostovoljne gasilce.

4.Po stališču Ustavnega sodišča zato navedeni akt, čeprav ga je izdal pristojni minister na podlagi izrecnega pooblastila, ni predpis, za presojo katerega bi bilo pristojno Ustavno sodišče, saj je iz njegove vsebine razvidno, da ne vsebuje splošne in abstraktne pravne norme, s katerimi se urejajo pravice in obveznosti prostovoljnih gasilcev. Zato je Ustavno sodišče, ne da bi se spuščalo v vprašanje, ali ima pobudnik pravni interes, pobudo zavrglo.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07 in 54/10) v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, mag. Marta Klampfer, dr. Etelka Korpič – Horvat, mag. Miroslav Mozetič, dr. Ernest Petrič, Jasna Pogačar, mag. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.

Jože Tratnik

Predsednik

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia