Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
19.11.1998
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Sindikata državnih in družbenih organov Slovenije na seji dne 19. novembra 1998
s k l e n i l o:
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Pravilnika o sistemizaciji delovnih mest v Davčni upravi Republike Slovenije z dne 26.6.1996 se zavrže.
1.Pobudnik je z dopisom oziroma urgenco z dne 18.6.1997 in 21.1.1998 predlagal, da se naj ta šteje kot zahtevek za presojo ustavnosti in zakonitosti v izreku tega sklepa navedenega pravilnika, ki ga je s soglasjem pristojnega ministra in Vlade, št- 015-05/96 z dne 24.6.1996, dne 26.6.1996 izdala vršilka dolžnosti direktorja Davčne uprave RS (v nadaljevanju: Pravilnik). Zahtevek za presojo se nanaša na delovni mesti republiškega inšpektorja I in republiškega inšpektorja II, kot sta skupaj z drugimi sistemiziranimi delovnimi mesti glede njihove razporeditve in števila v skladu z določbo drugega odstavka 6. člena tega pravilnika navedeni v pregledu sistemiziranih delovnih mest, ki je sestavni del tega pravilnika.
2.Pobudnik med drugim navaja, da je Pravilnik v nasprotju z Zakonom o davčni službi (Uradni list RS, št. 18/96) iz enega delovnega mesta določil dve delovni mesti inšpektorja, in to republiškega inšpektorja I in republiškega inšpektorja II. V dejanski praksi pa se pri inšpekcijskih pregledih razlikovanje med zahtevnimi in manj zahtevnimi pregledi ne izvaja, in se to tudi ne ugotavlja, ker niso določeni kriteriji, ki bi bili podlaga za njihovo razlikovanje. Pobudnik med drugim še navaja, da je navedeni zakon izenačil pogoje za imenovanje inšpektorjev s tem, da je predpisal za inšpektorje z višjo izobrazbo pet let delovnih izkušenj. Pobudnik zaradi tega meni, da je Pravilnik tudi v nasprotju z načelom enakopravnosti delavcev, saj za popolnoma enako delo določa različno plačo.
3.V skladu z določbo 23. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) lahko vloži zahtevo za uvedbo postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti med drugimi subjekti tudi reprezentativni sindikat za območje države, če so ogrožene pravice delavcev. Glede na to, da Sindikat državnih in družbenih organov Slovenije ne spada med reprezentativne sindikate za območje države v smislu navedenega člena ZUstS, je Ustavno sodišče njegov zahtevek obravnavalo kot pobudo.
4.V skladu z določbo 21. člena ZUstS Ustavno sodišče odloča med drugim o ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov za izvrševanje javnih pooblastil. Izpodbijani pravilnik ni predpis, temveč je interni akt, s katerim predstojnik državnega organa določa delovna mesta v tem državnem organu in določa pogoje za njihovo zasedbo. Zato Ustavno sodišče za oceno njegove ustavnosti in zakonitosti ni pristojno. Enako je Ustavno sodišče sklenilo tudi v primeru pobude za oceno ustavnosti in zakonitosti Pravilnika o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v Geodetski upravi RS (sklep št. U-I-378/96 z dne 16.1.1997 - OdlUS VI, 5).
5.Ustavno sodišče je ta sklep sprejelo na podlagi 21. člena v povezavi s 25. členom ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Miroslava Geč - Korošec, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
Predsednik:Franc Testen