Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
15.10.1997
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Občinskega odbora Socialdemokratske stranke Slovenije Mengeš na seji dne 15. oktobra 1997
s k l e n i l o :
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Sklepa Sveta občine Mengeš o razpisu referenduma za občinski samoprispevek (Uradni list RS, št. 59/97) se zavrne.
1.Občinski odbor Socialdemokratske stranke Slovenije Mengeš (v nadaljevanju: pobudnik) je dne 10.10.1997 vložil na Ustavnem sodišču "Predlog za zavarovanje zakonitosti pri izvajanju Zakona o volilni kampanji ob referendumu za občinski samoprispevek." Pobudnik trdi, da Svet občine Mengeš z izpodbijanim sklepom ni določil plakatnih mest, kot to predpisuje prvi odstavek 8. člena Zakona o volilni kampanji (v nadaljevanju: ZVK, Uradni list RS, št. 62/94), čeprav bi moral po zadnjem odstavku istega člena občinski svet 60 dni pred dnevom glasovanja javno objaviti tudi pogoje za pridobitev pravice do uporabe teh mest. S takim ravnanjem občinski svet tudi ni zagotovil enakopravnosti vseh udeležencev referendumske kampanje.
2.Pobudnik predlaga, da Ustavno sodišče s svojo odločbo zaveže Svet občine Mengeš, da objavi mesta za plakatiranje in drugo oglaševanje, da določi prostor za oglaševanje v občinskem glasilu Mengšan in sprejme pogoje za pridobitev pravice do uporabe teh mest ter s tem zagotovi enakopravnost vseh prijavljenih organizatorjev referendumske kampanje. Pobudnik predlaga tudi zadržanje te kampanje do vzpostavitve zakonitega stanja.
3.Ustavno sodišče je pobudnikov "predlog za zavarovanje zakonitosti" obravnavalo kot pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti v izreku tega sklepa navedenega akta Sveta občine Mengeš, s katerim je bil razpisan referendum za občinski samoprispevek.
4.Pobudnik zatrjuje, da bi moral pri izvedbi referenduma občinski svet upoštevati tudi ZVK. Vendar pa ta zakon za referendumsko kampanjo ne velja. V 1. členu ta zakon določa, da ureja vprašanja volilne kampanje za volitve poslancev Državnega zbora, Predsednika Republike in članov občinskih svetov ter županov. Izrecno torej omejuje veljavnost zakona na volilno kampanjo, kar je glede na specifičnost te kampanje tudi razumljivo. Zakon o referendumu in ljudski iniciativi (Uradni list RS, št. 15/94, v nadaljevanju: ZRLI ) pa prav tako ne vsebuje določbe, da se za izvedbo referendumske kampanje smiselno upošteva ZVK. Po določbi 3. in 56. člena ZRLI se nekatere določbe ZRLI smiselno uporabljajo za izvedbo referenduma v lokalni skupnosti. Ne vsebuje pa, kot rečeno, ta zakon določbe o smiselni uporabi ZVK za izvedbo referendumske kampanje. Zaradi tega je sklicevanje pobudnika na ZVK brez pravne podlage, očitek, da je Svet občine Mengeš ob razpisu referenduma kršil določbe ZVK, pa očitno neutemeljen.
5.Glede na povedano je bilo treba pobudo na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94) kot očitno neutemeljeno zavrniti.
6.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep v sestavi predsednik dr. Lovro Šturm in sodniki dr. Tone Jerovšek, mag. Matevž Krivic, dr. Janez Šinkovec, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je bil sprejet soglasno.
P r e d s e d n i k dr. Lovro Šturm