Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Obdelava telefonske številke v okviru obveščanja ob izrednih razmerah

3. oktober 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Obdelava telefonske številke v okviru obveščanja ob izrednih razmerah

Datum

03.10.2025

Številka

07121-1/2025/1178

Kategorije

Telekomunikacije in pošta

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je po e-pošti prejel vaše zaprosilo za mnenje. Navajate, da vas skrbi glede obdelave in morebitnega posredovanja vaše telefonske številke brez vašega izrecnega soglasja, pod pretvezo obveščanja ob izrednih razmerah (npr. poplave, napadi ipd.). Menite, da gre za nepotrebno poseganje v zasebnost, saj imamo v Sloveniji že vzpostavljen sistem javnega obveščanja z zvočnimi sirenami. Uporaba zasebnih telefonskih številk brez soglasja uporabnika, četudi z dobrim namenom, predstavlja zlorabo osebnih podatkov, če ni jasno zakonsko opredeljena in transparentno izvedena.

Prosite nas, da vam pojasnimo:

-Ali je bila vaša telefonska številka vključena v sistem obveščanja ob izrednih razmerah?

-Na podlagi katerega zakona se ta obdelava izvaja?

-Kdo je imel dostop do vaše številke in ali je bila posredovana tretjim osebam?

-Ali imate možnost, da se od takšnega sistema odjavite?

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Pri delovanju sistemov za javno obveščanje in alarmiranje, kot je SI-Alarm, je pomembno poudariti, da ne obstaja podlaga za vzpostavitev ali uporabe enotne, centralizirane baze podatkov o telefonskih številkah uporabnikov. Pri tem ne organ na operaterji ne beležijo podatkov o tem, komu in kdaj je bilo sporočilo dostavljeno, zlasti ko se potisna sporočila pošiljajo s tehnologijo celične oddaje (Cell Broadcast – CB), ki omogoča dostavo na mobilne telefone, povezane v omrežje na določenem geografskem območju, ki ga določi pošiljatelj sporočila. Odjava od tega sistema, glede na opisano, ni mogoča.

Pravno podlago za javno obveščanje in alarmiranje daje 201. člen Zakona o elektronskih komunikacijah. Posebno soglasje posameznika za obdelavo podatkov ni potrebno.

Obrazložitev

IP uvodoma poudarja, da izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.

Množično pošiljanje sporočil posameznikov z uporabo njihovih telefonskih številk, kot npr., v primeru nevarnih nesreč, implicira obdelavo osebnih podatkov, saj se sporočila dostavijo z uporabo kontaktnih podatkov posameznika, kot je njegova telefonska številka, kar pomeni, da mora biti tovrstno pošiljaje sporočil izvedeno v skladu z zakonodajo, po mnenju IP pa sicer zelo omejene obdelave osebnih podatkov ni možno povsem izključiti tudi v primeru, če gre za t.i. celično oddajo (kot je pojasnjena v nadaljevanju).

Pri delovanju sistemov za javno obveščanje in alarmiranje, kot je SI-Alarm, je pomembno poudariti, da to ne pomeni, da obstaja podlaga za vzpostavitev ali uporabe enotne, centralizirane baze podatkov o telefonskih številkah uporabnikov, temveč tovrstni sistemi delujejo tako, da pristojni organ ob izpolnjenih pogojih pripravi sporočilo, ki ga operaterji posredujejo posameznikom. Pri tem ne organ ne operaterji ne beležijo podatkov o tem, komu je bilo sporočilo dostavljeno, zlasti ko se potisna sporočila pošiljajo s tehnologijo celične oddaje (Cell Broadcast – CB), ki omogoča dostavo na mobilne telefone, povezane v omrežje na določenem geografskem območju, ki ga določi pošiljatelj sporočila. CB omogoča množično in sočasno pošiljanje sporočil uporabnikom mobilnih telefonov na določenem geografskem območju tudi brez uporabe telefonskih številk. 

Nadalje poudarjamo, da način celične oddaje, pri katerem se ne uporabijo telefonske številke uporabnikov, torej ne zahteva uporabe baze podatkov o naročnikih in tudi ne implicira beleženja podatkov, komu in kdaj je bilo sporočilo dostavljeno ter kje se je takrat posamezni uporabnik nahajal, zato verjetno ni mogoče potrditi, ali je bila vaša telefonska številka vključena v sistem obveščanja ob izrednih razmerah. Glede na pojasnjeno tudi nihče ne bi smel imeti na tej podlagi dostopa do vaše telefonske številke oz. je posredovati tretjim osebam.

Odjava od tega sistema, glede na opisano, ni mogoča, saj so pri pošiljanju potisnih sporočil samodejno vključeni vsi mobilni telefoni, povezani v omrežje na določenem geografskem območju, ki ga določi pošiljatelj sporočila.

Pravno podlago za javno obveščanje in alarmiranje daje 201. člen Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 130/22, 18/23 – ZDU-1O in 40/25 – ZInfV-1; ZEKom-2), ki določa, da mora izvajalec javno dostopnih mobilnih medosebnih komunikacijskih storitev na podlagi številke proti plačilu vzpostaviti in zagotavljati sistem, da lahko na zahtevo organa, pristojnega za zaščito in reševanje, v primeru aktualnih ali bližajočih se naravnih in drugih nesreč prek javnega mobilnega omrežja omogoči obveščanje in alarmiranje končnih uporabnikov, ki so na območju, ki ga tak organ določi (prvi odstavek).

Izvajalec iz prejšnjega odstavka mora zaradi preprečevanja negativnih posledic za zdravje oziroma premoženje posameznikov organu, pristojnemu za zaščito in reševanje, na njegovo zahtevo proti plačilu vzpostaviti in zagotavljati sistem za posredovanje informacij o številu uporabnikov mobilnih telefonov, ki so na območju iz prejšnjega odstavka, če je to tehnično mogoče. Izvajalec nosi breme dokazovanja tehnične nezmožnosti (drugi odstavek). Izvajanje tega člena podrobneje uredi vlada z uredbo.

Pravna podlaga je torej podana v 201. členu ZEKom-2 in velja poudariti, da kadar je podlaga za obdelavo osebnih podatkov podana v zakonu, ni potrebe po ločeni ali dodatni privolitvi posameznika.

Kot je pojasnjeno na spletni strani https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/sistem-javnega-obvescanja/ o stopnji nujnosti, vsebini sporočila, geografskem območju prejemanja sporočil in trajanju oziroma ponavljanju sporočil odločajo:

-Vlada Republike Slovenije,

-minister, pristojen za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami,

-župan občine prizadetega območja,

-državni, regijski ali občinski poveljnik Civilne zaščite (CZ) ali njegovi namestniki,

-generalni direktor URSZR ali njegov namestnik,

-predstojniki izpostav URSZR,

-predstojnik občinske službe, pristojen za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami (VPNDN),

-vodje intervencij,

-druge osebe po pooblastilu vlade ali župana.

Več o sistemu javnega obveščanja in alarmiranja po javnih mobilnih omrežjih lahko preberete na zgornji povezavi.

V upanju, da ste prejeli odgovor na svoje vprašanje, vas lepo pozdravljamo.

dr. Jelena Virant Burnik,

informacijska pooblaščenka

Pripravila:

Barbara Žurej, univ. dipl. prav.,

svetovalka pooblaščenca za preventivo

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia