Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude ustanove Umanotera, Slovenska fundacija za trajnostni razvoj, Ljubljana, ki jo zastopa Vida Ogorelec Wagner, na seji 25. januarja 2007
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Resolucije o nacionalnih razvojnih projektih za obdobje 2007 – 2023, ki jo je sprejela Vlada na seji 12. oktobra 2006, se zavrže.
1.Pobudnica izpodbija Resolucijo o nacionalnih razvojnih projektih za obdobje 2007 – 2023 (v nadaljevanju Resolucija). Po njenem stališču je Resolucija splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil, ki določa natančen in konkreten načrt projektov. Na njeni podlagi naj bi pristopili le k izdelavi konkretnih načrtov za gradnje, čeprav naj bi te bistveno vplivale na okolje. Na podlagi 40. člena ZVO-1 naj bi bilo treba zanje izvesti celovite presoje vplivov na okolje. Ker naj takšnih presoj ne bi bilo, naj bi bila Resolucija v neskladju s citirano določbo ZVO-1 in z 72. členom Ustave. Člen 40 ZVO-1 naj bi uveljavil Direktivo 2001/42/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. 6. 2001 o presoji vplivov in nekaterih načrtov in programov na okolje (UL L 197 z dne 21. 7. 2001 – v nadaljevanju Direktiva 2001/42/ES), ki v 2. členu opredeljuje načrte in programe, katerih izvedba lahko pomembno vpliva na okolje. Prav Resolucija naj bi bila takšen akt. Po Uredbi o vrstah posegov v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje (Uradni list RS, št. 78/06), naj bi bilo treba za dvanajst z njo načrtovanih projektov izvesti obvezno presojo vplivov na okolje in verjetno še za naslednjih dvanajst. Vlada naj bi Resolucijo sprejela s sklepom, čeprav naj bi bil po 107. in 108. členu Poslovnika Državnega zbora (Uradni list RS, št. 40/93 in nasl. – PODZ) pristojen za njen sprejem le Državni zbor. Resolucija naj bi bila zato v neskladju z 2. in s 3. členom Ustave. Meni, da tega akta ni mogoče šteti niti za sklep, ki ga sprejeme Vlada na podlagi tretjega odstavka 21. člena Zakona o Vladi (Uradni list RS, št. 24/05 ur. p. b. – ZVRS - UPB1).
2.Po določbi 160. člena je Ustavno sodišče med drugim pristojno odločati o skladnosti zakonov z Ustavo, o skladnosti podzakonskih predpisov in predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in zakonom ter o skladnosti splošnih aktov, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil, z Ustavo, zakoni in podzakonskimi predpisi.
3.Resolucija ni niti predpis niti splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil, zato je Ustavno sodišče ni pristojno presojati. Glede na navedeno je bilo treba pobudo zavreči.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 – ZUstS) in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 93/03 in 98/03 popr.) v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodnika dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk in dr. Dragica Wedam Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
Predsednik
dr. Janez Čebulj