Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je na seji dne 13/1-1994 obravnavalo pobudo Branka Rošerja iz Velenja in
s k l e n i l o :
Ustavno sodišče pobude ne sprejme in ne začne postopka za oceno ustavnosti določbe drugega odstavka 51. člena odloka skupščine občine Velenje o ureditvenem načrtu za centralne predele mesta Velenje za območja urejanja C 4/1, C 4/2, C 4/3, S 4/11, S 4/12, S 4/13, S 4/14, S 4/15, S 4/16, M 4/5 in R 4/7 (Uradni vestnik občine Velenje, št. 7/93).
Pobudnik izpodbija ustavnost v izreku tega sklepa navedene določbe občinskega odloka, po kateri v objektu "Internat RŠC" v območju urejanja C 4/2, ki spada med objekte prvega varstvenega režima, niso dovoljene dejavnosti, ki bi vključevale točenje ali prodajo alkoholnih pijač. Pobudnik meni, da se s tem, ko se pobudniku prepoveduje nameravano točenje alkoholnih pijač v navedenem objektu, drugim gostincem pa omogoča točenje in prodaja alkoholnih pijač v bližnjih objektih, krši načelo enakosti pred zakonom, vsebovano v 14. členu ustave. Obenem pa naj bi bila kršena tudi določba 155. člena Ustave, saj naj bi izpodbijana določba učinkovala tudi za nazaj in posegla v pravico investitorice Darje Pocajt, ki ji je leta 1991 sekretariat za javne gospodarske dejavnosti občine Velenje z odločbo o priglasitvi del dovolil, da del prostorov navedenega internata preuredi v gostinski lokal - bistro.
Ustavno sodišče pobude ni sprejelo.
Ustava v drugem odstavku 14. člena določa, da so pred zakonom vsi enaki; po prvem odstavku 155. člena ustave pa zakoni, drugi predpisi in splošni akti ne morejo imeti učinka za nazaj.
Po 31. členu zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86, 26/90 in Uradni list RS, št. 18/93 in 47/93) se v ureditvenem načrtu med drugim določi tudi namenska raba površin. Po 27. členu navodila o vsebini posebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorskih izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85) se v ureditvenem načrtu med drugim prikaže tudi namembnost objektov in odprtih prostorov. V skladu z navedenimi zakonskimi določbami je območje urejanja C 4/2, v katero sodi tudi objekt "Internat RŠC", po tretjem odstavku 6. člena obravnavanega odloka namenjeno pretežno zdravstvu, po 8. členu obravnavanega odloka pa so določeni objekti v navedenem ureditvenem območju namenjeni tudi poslovnim in upravnim funkcijam, šolstvu in veliki telovadnici v sklopu srednjih šol.
Ustavno sodišče, ki se v postopku ocene ustavnosti splošnih aktov ni pristojno spuščati v oceno primernosti izpodbijanih splošnih aktov, je v postopku ocene ustavnosti izpodbijane določbe občinskega odloka ugotovilo, da ta ni v neskladju z navedenima določbama 14. in 155. člena ustave. Izpodbijana določba odloka vsebuje splošno prepoved točenja in prodaje alkoholnih pijač v prostorih navedenega internata, ki velja enako za vse fizične in pravne osebe, ki bi se želele v navedenih prostorih ukvarjati z dejavnostjo točenja in prodaje alkoholnih pijač in to z veljavnostjo osmi dan po objavi. Zato je ustavno sodišče sklenilo kot je razvidno iz izreka tega sklepa, na podlagi 7. člena ustavnega zakona za izvedbo ustave in 15. člena zakona o postopku pred ustavnim sodiščem SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 39/74 in 28/76) v naslednji sestavi: predsednik dr. Peter Jambrek in sodniki: dr. Tone Jerovšek, mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, dr. Lovro Šturm, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič.
Ta sklep je ustavno sodišče sprejelo z večino šestih glasov proti trem.
P r e d s e d n i k
dr. Peter Jambrek