Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
04.07.2025
07120-1/2025/299
Video in avdio nadzor
pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo 9. 6. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede dostopa v uradne službene oziroma poslovne prostore.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Dostop v uradne službene oziroma poslovne prostore ureja 77. člen ZVOP-2, ki določa, da lahko upravljavci videonadzornega sistema v javnem in zasebnem sektorju izvajajo videonadzor dostopa v uradne službene oziroma poslovne prostore, če je to potrebno za varnost ljudi ali premoženja, zaradi zagotavljanja nadzora vstopa v te prostore ali izstopa iz njih ali če zaradi narave dela obstaja možnost ogrožanja zaposlenih.
Tovrsten videonadzor je dovoljen, če s tem soglašajo lastniki, ki imajo v lasti več kot 70-odstotni delež skupnih delov. Videonadzor se mora izvajati brez snemanja delov stanovanjskih stavb odstavka in snemanja vhodov v stanovanja.
Uvodoma pojasnjujemo, da je odgovornost za zakonito vzpostavitev in izvajanje videonadzora vedno na upravljavcu osebnih podatkov, ki mora biti to zmožen tudi dokazati. IP izven nadzornega ali drugega upravnega postopka ne more podajati konkretnih ocen o tem, ali upravljavec izpolnjuje pogoje za uvedbo in izvajanje videonadzora, niti se ne more opredeljevati glede konkretnih rešitev. Iz navedenih razlogov IP v okviru tega mnenja podaja zgolj splošna pojasnila.
IP meni, da bi šlo v vašem konkretnem primeru najverjetneje za videonadzor dostopa v uradne službene oziroma poslovne prostore, ki ga ureja 77. člen ZVOP-2. Ta določa, da lahko upravljavci videonadzornega sistema v javnem in zasebnem sektorju izvajajo videonadzor dostopa v uradne službene oziroma poslovne prostore, če je to potrebno za varnost ljudi ali premoženja, zaradi zagotavljanja nadzora vstopa v te prostore ali izstopa iz njih ali če zaradi narave dela obstaja možnost ogrožanja zaposlenih.
V zvezi z vašim vprašanjem, ali morate videonadzor urejati s pisnim dogovorom ali sklepom z ostalimi najemniki, kateri stranke uporabljajo isti vhod, pa pojasnjujemo, da je po ZVOP-2 tovrsten videonadzor dovoljen, če s tem soglašajo lastniki, ki imajo v lasti več kot 70-odstotni delež skupnih delov. Ob tem opozarjamo tudi na drugi odstavek 77. člena ZVOP-2, ki izrecno določa, da se mora videonadzor izvajati brez snemanja delov stanovanjskih stavb odstavka in snemanja vhodov v stanovanja.
Dodatno pojasnjujemo, da v skladu z drugim odstavkom 76. člena ZVOP-2 odločitev o uvedbi videonadzora sprejme predstojnik, direktor ali drug pooblaščen posameznik osebe javnega sektorja ali osebe zasebnega sektorja kot upravljavca. V pisni odločitvi morajo biti obrazloženi razlogi za uvedbo videonadzora. Tretji odstavek istega člena nadalje določa, da upravljavec, ki izvaja videonadzor, o odločitvi iz prejšnjega odstavka objavi obvestilo. Obvestilo se vidno in razločno objavi na način, ki omogoča posamezniku, da se seznani z izvajanjem videonadzora in da se lahko vstopu v nadzorovano območje odpove. Nadalje 76. člen ZVOP-2 v 4., 5. in 6. odstavku predpisuje način obveščanja posameznikov o izvajanju videonadzora z objavo ustreznega obvestila. Omenjeno velja za vse posameznike, ki so lahko izpostavljeni videonadzoru (torej poleg zaposlenim v stavbi doma tudi morebitnim drugim osebam, npr. obiskovalcem).
Lepo vas pozdravljamo.
dr. Jelena Virant Burnik,
informacijska pooblaščenka