Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS sklep IV U 20/2014

ECLI:SI:UPRS:2014:IV.U.20.2014 Upravni oddelek

tožba v upravnem sporu odlok o proračunu občine akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu aktivna legitimacija član občinskega sveta
Upravno sodišče
2. september 2014
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Tožnik, ki je član občinskega sveta, nima zakonske podlage niti v ZUS-1 niti v ZLS za vložitev tožbe zoper sklep občinskega sveta, s katerim je bil sprejet Odlok o proračunu Občine Žalec za leto 2014. Sodišče tudi nima pravne podlage za presojo zakonitosti sprejetega Odloka o proračunu Občine Žalec za leto 2014. Odlok namreč ne ureja posamičnega razmerja po drugem odstavku 2. člena ZUS-1, zato ima naravo splošnega in ne posamičnega akta.

Izrek

Tožba se zavrže.

Obrazložitev

1. Tožnik s tožbo izpodbija Sklep Občine Žalec, številka 062-02-0007/2013 z dne 18. 12. 2013, s katerim je Občinski svet Občine Žalec sprejel Odlok o proračunu Občine Žalec za leto 2014 ter Odlok o proračunu Občine Žalec za leto 2014, objavljen v Uradnem listu RS, številka 111/2013 z dne 27. 12. 2013. 2. V tožbi navaja, da je Občinski svet Občine Žalec na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi, 29. člena Zakona o javnih financah in 20. člena Statuta Občine Žalec na 23. redni seji 18. 12. 2013, sprejel Sklep o sprejetju Odloka o proračunu Občine Žalec za leto 2014. Obravnavanje in sprejemanje tega odloka ni potekalo v skladu s predpisanim postopkom sprejemanja proračuna, ki je določen v Poslovniku Občinskega sveta Občine Žalec. Upoštevani niso bili členi 19, 132, 133, 134 in 135 Poslovnika, kot tudi ne 19. člen tega Odloka. Kršene so bile tožnikove človekove pravice in temeljne svoboščine po 44. členu Ustave Republike Slovenije, ki določa, da ima vsak državljan pravico, da v skladu z zakonom neposredno in po izvoljenih predstavnikih sodeluje pri opravljanju javnih zadev. V nadaljevanju še podrobno navaja vse kršitve Poslovnika Občinskega sveta Občine Žalec pri sprejemanju odloka in ves postopek sprejemanja proračuna.

3. Tožnik predlaga, da sodišče ugotovi, da je tožena stranka s sprejetjem Odloka o proračunu Občine Žalec za leto 2014, kršila določila Poslovnika Občinskega sveta Občine Žalec in njegovo pravico do sodelovanja pri opravljanju javnih zadev, kot to določa 44. člen Ustave RS. Predlaga, da sodišče razveljavi Sklep Občinskega sveta Občine Žalec z dne 18. 12. 2013 in Odlok o proračunu Občine Žalec za leto 2014. Sodišče naj ugotovi, da mora Občinski svet Občine Žalec ponovno obravnavati predlog Odloka o proračunu Občine Žalec za leto 2014 v drugi obravnavi tako, da bo župan v obravnavo in sprejemanje predložil tudi amandmaje, ki jih je tožnik 13. 12. 2013 vložil kot član Občinskega sveta Občine Žalec skupaj s člani Občinskega sveta: A.A., B.B. in C.C., ki so združeni v svetniški skupini: Klub svetnic in svetnikov D. 4. Tožena stranka na tožbo ni odgovorila.

5. Tožnik v tožbi izpodbija dva akta tožene stranke, to je Sklep Občinskega sveta Občine Žalec in Odlok o proračunu Občine Žalec za leto 2014. 6. Tožba zoper Sklep Občinskega sveta Občine Žalec št. 062-02-0007/2013 z dne 18. 12. 2013 in zoper Odlok Občinskega sveta Občine Žalec za leto 2014 se zavrže. Glede sklepa

7. Z izpodbijanim sklepom je Občinski svet Občine Žalec sprejel Odlok o proračunu Občine Žalec za leto 2014, objavljenem v Uradnem list RS, št. 111/2013 z dne 27. 12. 2013. Gre za odločitev, ki so jo sprejeli občinski svetniki na seji Občinskega sveta Občine Žalec po postopku in na način, ki ju določata Zakon o lokalni samoupravi (v nadaljevanju ZLS), Statut Občine Žalec ter Poslovnik Občine Žalec.

8. Zakon o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1) določa v drugem odstavku 2. člena, da je upravni akt po tem zakonu upravna odločba in drug javno pravni, enostranski, oblastveni posamični akt, izdan v okviru izvrševanja upravne funkcije, s katerim je organ odločil o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko stranka v postopku izdaje akta. Navedena odločitev pa ni sprejeta v okviru izvrševanja upravne funkcije, kar je eden od kumulativno naštetih pogojev v navedenem drugem odstavku 2. člena ZUS-1. Gre za odločitev v okviru pristojnosti, ki jo v skladu z ZLS sprejme Občinski svet, ki je najvišji organ odločanja v vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti občine (prvi odstavek 29. člena ZLS). Tudi ZLS občinskim oziroma mestnim svetnikom ne daje možnosti izpodbijati sklepe sprejete na občinskem svetu, pač pa ima to možnost v skladu s 33. členom ZLS samo župan, ki lahko zadrži izvajanje odločitve občinskega sveta, če meni, da je nezakonita ali je v nasprotju s statutom ali drugim splošnim aktom občine in predlaga občinskemu svetu, da o njej ponovno odloča na prvi naslednji seji, pri čemer mora navesti razloge za zadržanje. Če občinski svet ponovno sprejme enako odločitev, lahko samo župan začne postopek pri upravnem sodišču (šesti odstavek 33. člena ZLS).

9. Glede na navedeno, tako tožnik, ki je član občinskega sveta, nima zakonske podlage niti v ZUS-1, niti v ZLS za vložitev tožbe zoper zgoraj navedeni sklep občinskega sveta, s katerim je bil sprejet Odlok o proračunu Občine Žalec za leto 2014. Glede odloka

10. V upravnem sporu odloča sodišča tudi o zakonitosti posamičnih aktov in dejanj, s katerimi organi posegajo v človekove pravice in temeljne svoboščine posameznika, če ni zagotovljeno drugo sodno varstvo (prvi odstavek 4. člena ZUS-1).

11. Dejavnosti, ki jih v postopku sprejemanja predloga akta izvaja občinska uprava, nimajo pravne narave posamičnega akta, s katerim se odloča o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, niti se z njimi ne posega v ustavne pravice posameznika. Glede na navedeno, sodišče tako nima pravne podlage za presojo zatrjevane kršitve tožnikove ustavne pravice do sodelovanja pri opravljanju javnih zadev (sprejem Odloka o proračunu Občine Žalec za leto 2014) v skladu s 44. členom Ustave RS.

12. Kot že zgoraj navedeno drugi odstavek 2. člena ZUS-1 določa, da je upravni akt upravna odločba in drug javno pravni, enostranski, oblastveni posamični akt, izdan v okviru izvrševanja upravne funkcije, s katerim je organ odločil o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko stranka v postopku izdaje akta. Sodišče tako tudi nima pravne podlage za presojo zakonitosti sprejetega Odloka o proračunu Občine Žalec za leto 2014. Odlok namreč ne ureja posamičnega razmerja po drugem odstavku 2. člena ZUS-1, zato ima naravo splošnega in ne posamičnega akta. Za presojo skladnosti splošnih aktov z Ustavo oziroma z zakoni, pa je po določbah 21. člena Zakona o ustavnem sodišču stvarno pristojno Ustavno sodišče. 13. Sodišče je na podlagi 4. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1 tožbo kot nedovoljeno zavrglo.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia