Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-120/09

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

25. 5. 2011

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti, začetem z zahtevo Vlade Republike Slovenije, na seji 25. maja 2011

sklenilo:

Zahteva za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o javni kanalizaciji v Občini Sežana (Uradni list RS, št. 56/96, 25/01, 50/02, 101/01, 80/02 – popr. in 75/04) in 43. člena Pravilnika z normativi o javni kanalizaciji (Uradni list RS, št. 56/96 in 50/02) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Vlada Republike Slovenije je vložila zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o javni kanalizaciji v Občini Sežana (v nadaljevanju Odlok) in Pravilnika z normativi o javni kanalizaciji (v nadaljevanju Pravilnik). Zatrjuje, da sta Odlok in Pravilnik v neskladju s 153. členom Ustave, ker sta v neskladju z Zakonom o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 70/08 in 108/09 – v nadaljevanju ZVO-1) in Zakonom o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 – v nadaljevanju ZGJS) ter na njuni podlagi sprejetimi Uredbo o oblikovanju cen komunalnih storitev (Uradni list RS, št. 41/08), Pravilnikom o nalogah, ki se izvajajo v okviru obvezne občinske gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske vode (Uradni list RS, št. 109/07 in 33/08) in Pravilnikom o oblikovanju cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 79/08).

2.Občina Sežana je v odgovoru navedla, da Vlada zatrjuje neskladnost Odloka in Pravilnika z ZVO-1 in ZGJS ter na njuni podlagi sprejetimi podzakonskimi akti, pri tem pa ne konkretizira, s katerimi zakonskimi določbami naj bi bili izpodbijani akti v neskladju. Zato s tem zatrjuje samo neskladnost predpisov lokalnih skupnosti s podzakonskimi akti. Občina Sežana se ne strinja s trditvami Vlade, da sta izpodbijana občinska akta v neskladju z Ustavo.

3.Vlada v zahtevi sicer navaja, da naj bi bila Odlok in 43. člen Pravilnika v neskladju z določbami ZGJS in ZVO-1, vendar neskladnosti ne utemelji; zatrjuje in razlaga pa neskladnost Odloka in 43. člena Pravilnika s podzakonskimi akti.

4.Ustavno sodišče je v skladu s četrto alinejo 160. člena Ustave in četrto alinejo prvega odstavka 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo – v nadaljevanju ZUstS) pristojno odločati o skladnosti predpisov lokalne skupnosti z Ustavo in zakoni. Ustavno sodišče pa ni pristojno odločati o skladnosti predpisov lokalne skupnosti s podzakonskimi akti. Zato je Ustavno sodišče zahtevo zavrglo.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi prvega odstavka 25. člena ZUstS v sestavi: podpredsednik mag. Miroslav Mozetič ter sodnici in sodniki dr. Mitja Deisinger, dr. Etelka Korpič – Horvat, Jasna Pogačar, Jože Tratnik in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.

mag. Miroslav Mozetič

Podpredsednik

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia