Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
15. 6. 2012
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Vladimirja Vindiša, Ptuj, na seji 15. junija 2012
sklenilo:
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti prvega odstavka 24. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/10) se zavrže.
1.Pobudnik izpodbija prvi odstavek 24. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Destrnik, ki določa, da izredno sejo občinskega sveta skliče župan za obravnavanje in odločanje o nujnih zadevah, kadar ni pogojev za sklic redne seje ali če to zahteva najmanj 40 % članov občinskega sveta. Zatrjuje njegovo neskladje s tretjim odstavkom 35. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10 – v nadaljevanju ZLS). [1] Pravni interes utemeljuje z navedbami, da so z izpodbijano določbo kratene pravice občinskim svetnikom, ki izhajajo iz ZLS in se nanašajo na sklic izredne seje občinskega sveta na zahtevo skupine svetnikov, ko župan ne želi sklicati seje občinskega sveta. Navaja, da je prag za vložitev te zahteve previsok, zaradi česar ni mogoče uveljaviti demokratičnih načel izvajanja nalog občinskega sveta.
2.Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti lahko da, kdor izkaže svoj pravni interes (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo – v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj.
3.Pobudnik ne pojasni, ali in kako naj bi izpodbijana določba vplivala na njegov pravni položaj. Dejstvo, da ne posega v njegov pravni položaj kot posameznika, pa je očitno. Zato se pobudniku tudi ob morebitni ugoditvi njegovi pobudi pravni položaj ne bi izboljšal. Glede na navedeno ne izkazuje pravnega interesa in je Ustavno sodišče njegovo pobudo zavrglo.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Ernest Petrič ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, dr. Dunja Jadek Pensa, mag. Marta Klampfer, dr. Etelka Korpič – Horvat, mag. Miroslav Mozetič, Jasna Pogačar, dr. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.
dr. Ernest Petrič
Predsednik
Opomba:
Tretji odstavek 35. člena ZLS določa:
"Župan sklicuje seje občinskega sveta v skladu z določbami statuta občine in poslovnika občinskega sveta, mora pa jih sklicati najmanj štirikrat letno. Župan mora sklicati sejo občinskega sveta, če to zahteva najmanj četrtina članov občinskega sveta, seja pa mora biti v petnajstih dneh potem, ko je bila podana pisna zahteva za sklic seje. Če župan seje občinskega sveta ne skliče v roku sedmih dni po prejemu pisne zahteve, jo lahko skličejo člani občinskega sveta, ki so zahtevo podali. Zahtevi za sklic seje občinskega sveta mora biti priložen dnevni red. Župan mora dati na dnevni red predlagane točke, predlagani dnevni red pa lahko dopolni še z novimi točkami."