Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Sodba U 402/2004

ECLI:SI:UPRS:2005:U.402.2004 Upravni oddelek

lokalni referendum
Upravno sodišče
18. februar 2005
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Glede na določbe Odloka ob upoštevanju 1. odstavka 46. člena ZLS tudi po presoji sodišča, občani ne morejo odločati na referendumu o vprašanjih, ki so vsebina navedenega Odloka, saj gre očitno za splošni akt, s katerim se v skladu z zakonom predpisujejo dajatve občanom.

Izrek

Tožba se zavrne.

Obrazložitev

Tožena stranka je v izpodbijanem obvestilu o pobudi volivcem za vložitev zahteve za razpis naknadnega referenduma o razveljavitvi Odloka o načinu opravljanja obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, ki ga je Občinski svet sprejel na seji dne 6. 12. 2004, navedla, da je pobuda tožečih strank v nasprotju s 1. odstavkom 46. člena Zakona o lokalni samoupravi in 1. odstavkom 74. člena Statuta Občine. V obrazložitvi navaja, da je skupina 761 volivcev s prvopodpisanimi A.A., B.B. in C.C. (tožeče stranke), dne 15. 12. 2004 v zakonitem roku, vložila na Občino A. pobudo volivcem za vložitev zahteve za razpis naknadnega referenduma v Občini A. za razveljavitev zgoraj citiranega odloka, ki ureja obvezno gospodarsko javno službo zbiranja in prevoz komunalnih odpadkov ter odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov. Občina zagotovi izvajanje navedenih javnih služb v skladu s predpisi ki urejajo gospodarske javne službe. Tako zakon o gospodarskih javnih službah določa, da se dajatve za izvajanje obveznih gospodarskih javnih služb določajo z odlokom lokalne skupnosti v skladu z zakonom. Odlok, zoper katerega je vložena pobuda za razpis naknadnega referenduma, torej določa dajatve oz. vire financiranja obveznih javnih služb in predpisuje način oblikovanja dajatev, ki so jih obvezni plačevati vsi občani. Glede na navedeno je pobuda v nasprotju s 1. odstavkom 46. člena Zakona o lokalni samoupravi in 1. odstavkom 74. člena Statuta Občine, ki določata, da se referendum ne more opraviti o splošnih aktih s katerimi se v skladu z zakonom predpisujejo občinski davki in druge dajatve.

Tožeče stranke v tožbi navajajo, da je Občinski svet Občine A. na svoji redni seji dne 6. 12. 2004 sprejel Odlok o načinu opravljanja obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, ki je bil objavljen v Uradnem listu št. 136/2004 z dne 20. 12. 2004 in je začel veljati naslednji dan po objavi. Skupina volivcev in tožeče stranke so pravočasno, v skladu s 3. odstavkom 46. člena Zakona o lokalni samoupravi vložile predlog za razpis naknadnega referenduma na Občinski svet Občine A.. Po prepričanju tožečih strank je obvestilo župana o pobudi volivcem za vložitev zahteve za razpis naknadnega referenduma, v nasprotju s 1. odstavkom 46. člena Zakona o lokalni samoupravi, ker je odlok splošen akt zato so njegove posamične določbe podvržene pravici občanov, da o njem odločajo na referendumu. Odlok namreč ne more biti podlaga za obračun občinskih davkov, ker je celotna vsebina splošnega akta v nasprotju z mnogimi zakoni in predpisi, ki urejajo področje odlaganja odpadkov. Pogoj za določitev občinskih davkov bi morala biti predhodno razrešena problematika lokacije odlagališč z vsemi tehničnimi rešitvami in potrjenim prostorskim izvedbenim aktom, tako kot predpisuje 39. člen Zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor. Zaradi velikega posega v prostor z odlagališčem tudi kot del regijske infrastrukture na strokovno zelo spornem zemljišču, izdani odlok ne more nadomestiti odloka, ki je predpisan v 39. členu citiranega zakona. Glede na vse navedeno zahtevajo, da sodišče ugotovi, da je obvestilo Župana Občine A. z dne 20. 12. 2004 nezakonito in da je Župan dolžan razpisati referendum na območju Občine A. Tožena stranka v odgovoru na tožbo navaja, da je skupina volivcev s prvopodpisanimi tožečimi strankami dne 15. 12. 2004 vložila na Občino A. pobudo volivcem za vložitev zahteve za razpis naknadnega referenduma o Odloku o načinu opravljanja obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, ki ga je Občinski svet sprejel na seji dne 6. 12. 2004. Navedeni odlok je bil poslan v objavo Uradnemu listu RS dne 8. 12. 2004. Dne 16. 12. 2004, torej dan po prejemu pobude, pa je Župan poslal na Uradni list dopis z zahtevo, da se objava Odloka zadrži. Kljub temu je bil Odlok dne 20. 12. 2004 v Uradnem listu RS, št. 136/2004, objavljen. Zaradi tega je dne 3. 1. 2005 poslal preklic objave navedenega odloka, kar je bilo objavljeno v Uradnem listu RS št. 2/2005 z dne 7. 1. 2005. Tako je bila spoštovana določba 3.odstavka 75. člena Statuta Občine, kar ima za posledico, da Odlok še ne velja. Glede pobude tožečih strank pa meni, da je le ta v nasprotju s 1. odstavkom 46. člena Zakona o lokalni samoupravi in 1. odstavkom 74. člena Statuta Občine. Odlok namreč ureja obvezno gospodarsko javno službo zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov ter odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov kot jo določa Zakon o varstvu okolja. Občina zagotovi izvajanje zgoraj navedenih javnih služb v skladu s predpisi, ki urejajo gospodarske javne službe. Zakon o gospodarskih javnih službah pa določa, da se dajatve za izvajanje obveznih gospodarskih javnih služb določajo z odlokom lokalne skupnosti v skladu z zakonom. Odlok, zoper katerega je vložena pobuda za razpis naknadnega referenduma pa določa dajatve oz. vire financiranja obveznih javnih služb in predpisuje način oblikovanja dajatev, ki so jih obvezni plačevati vsi občani. Ne glede na to pa meni, da referendumsko vprašanje ni ustrezno. V skladu s 1. odstavkom 76. člena Občinskega statuta namreč na referendumu občani potrdijo ali zavrnejo sprejeti splošni akt, saj se ne more razveljaviti, kot v pobudi zahtevajo pobudniki oz. so tako zastavili referendumsko vprašanje, ker odlok sploh še ne velja. Dodaja pa še, da je pred sprejetjem navedenega odloka, ravnanje z odpadki urejal Odlok o obveznem zbiranju, odvzemu in odlaganju odpadkov ter čiščenju javnih površin na območju Občine A., ki ga je sprejela tedanja Skupščina Občine A. v nekdanji skupni Občini A.. Od takrat so iz nekdanje občine nastale štiri nove občine, spremenila pa se je tudi zakonodaja. Vse to je narekovalo obvezo Občine, da sprejme nov Odlok in dejansko uredi področje obvezne gospodarske javne službe. Z Odlokom, za katerega pobudniki zahtevajo referendum, se v celoti ureja področje na način kot to predvideva sedaj veljavna zakonodaja. V pobudi tudi ni konkretizirano katere so tiste določbe Odloka, ki kažejo na to, da je izvajanje gospodarske javne službe v nasprotju z zakonom in da je nepregleden stihijski in nestrokoven, kar očitajo Odloku. Poleg povedanega pa postopek za izdajo lokacijskega dovoljenja, ki poteka pred Upravno enoto A., s samim Odlokom nima nikakršne direktne povezave. V tožbi je tudi posplošeno navedeno, da je celotna vsebina Odloka v nasprotju z mnogimi zakoni in predpisi, ki urejajo področje odlaganja odpadkov, nikjer pa ne konkretizirajo katere določbe odloka so v nasprotju s konkretnim zakonom oz. podzakonskim aktom. Poleg tega ne držijo trditve tožečih strank, da Odlok daje lokaciji značaj regijskega odlagališča, saj se lokacije za gradnjo določajo z drugimi akti in v zato predpisanih postopkih. Zaradi vsega navedenega meni, da ni pogoje za ugoditev tožbi.

Tožeče stranke niso podale odgovora na odgovor tožene stranke.

Državni pravobranilec Republike Slovenije, kot zastopnik javnega interesa, ni prijavil udeležbe v tem postopku.

Tožba ni utemeljena.

Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 76/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02 - ZLS) v 1. odstavku 46. člena določa, da lahko občani odločajo na referendumu o vprašanjih, ki so vsebina splošnih aktov občine, razen o proračunu in zaključnem računu občine ter o splošnih aktih, s katerimi se v skladu z zakonom predpisujejo občinski davki in druge dajatve. Podobno določbo vsebuje tudi Statut Občine A., objavljen v Uradnem listu RS, št. 40/99, ki v 1. odstavku 74. člena določa, da lahko občani odločajo na referendumu o vprašanjih, ki so vsebina splošnih aktov občine, ki jih sprejema občinski svet, razen o proračunu in zaključnem računu občine ter o splošnih aktih, s katerimi se v skladu z zakonom predpisujejo občinski davki in druge dajatve. Iz upravnih spisov in Odloka o načinu opravljanja obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov, ki ga je Občinski svet Občine A. sprejel, na podlagi 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98), 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 41/04) in 21. ter 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02) ter podzakonskih aktov, izhaja, da so z navedenim Odlokom določene tudi cene in obračun ter plačevanje storitev ravnanja z odpadki, kar vse je določeno v VII. poglavju v členih 34 do 40. Glede na navedene določbe citiranega Odloka ob upoštevanju 1. odstavka 46. člena ZLS tudi po presoji sodišča, občani ne morejo odločati na referendumu o vprašanjih, ki so vsebina navedenega Odloka, saj gre očitno za splošni akt, s katerim se v skladu z zakonom predpisujejo dajatve občanom.

Na podlagi vsega navedenega in po ugotovitvi, da je bil postopek pred izdajo izpodbijanega akta pravilen in da je le ta pravilen in na zakonu utemeljen, je sodišče tožbo na podlagi 1. odstavka 59. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 50/97, 65/97 in 70/00-ZUS) kot neutemeljeno zavrnilo.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia