Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-316/06

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

13. 11. 2008

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem z zahtevo Občine Izola in Občine Idrija, ki ju zastopata županja oziroma župan, na seji 13. novembra 2008

sklenilo:

Zahteva za oceno ustavnosti drugega odstavka 40. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (Uradni list RS, št. 28/06) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Predlagatelja izpodbijata v izreku navedeno določbo Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (v nadaljevanju ZVNDN-A), po kateri je poveljnik Civilne zaščite občine za svoje delo odgovoren (poleg županu) regijskemu poveljniku Civilne zaščite. Navajata, da naj bi bila izpodbijana določba v neskladju s 140. in s 153. členom Ustave ter s 4. členom Evropske listine lokalne samouprave (Uradni list RS, št. 57/96, MP, št. 15/96 – v nadaljevanju MELLS). Ogrožala naj bi pravico občin kot lokalnih skupnosti, da samostojno urejajo lokalne zadeve, ki zadevajo samo prebivalce občine. Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – ur. p. b. – v nadaljevanju ZLS) med izvirnimi pristojnostmi občine navaja tudi opravljanje nalog organiziranja pomoči in reševanja za primere elementarnih in drugih nesreč (drugi odstavek 21. člena), iz določb Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (Uradni list RS, št. 64/94 in nasl. – v nadaljevanju ZVNDN) kot specialnega predpisa pa naj bi izhajalo le načelo organiziranega in usklajenega delovanja v skladu z usmeritvami pristojnega poveljnika Civilne zaščite. Izpodbijana določba ZVNDN-A naj bi glede na to uvajala nadrejenost državnih organov nad lokalnimi skupnostmi. Zato naj bi bila tudi v neskladju s 4. členom MELSS, kjer je poudarjeno načelo subsidiarnosti, po katerem naj javne naloge po možnosti izvajajo tiste oblasti, ki so državljanom najbližje. Menita, da izpodbijana določba ne izpolnjuje kriterijev MELLS za razdelitev pooblastil med lokalnimi in drugimi ravnmi oblasti. V posledici naj bi bila izpodbijana določba v neskladju tudi z drugim odstavkom 153. člena Ustave, po kateri morajo biti zakoni v skladu s splošno veljavnimi načeli mednarodnega prava in z veljavnimi mednarodnimi pogodbami, ki jih je ratificiral Državni zbor.

2.Na podlagi 91. člena ZLS lahko župan v imenu občine vloži zahtevo za presojo ustavnosti predpisa države, s katerim se posega v ustavni položaj in pravice lokalne skupnosti, če ga k temu pooblašča statut občine. Županja in župan sta tako pooblastilo izkazala. Izkazati morata tudi, da izpodbijana določba državnega predpisa ogroža pravice občin kot lokalnih skupnosti.

3.ZVNDN določa, da država, občine in druge samoupravne lokalne skupnosti organizirajo varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami kot enoten in celovit sistem v državi, ki se uresničuje kot enoten podsistem nacionalne varnosti države (tretji odstavek 1. člena, prvi odstavek 6. člena). Med pristojnosti države spada tudi vodenje sil za zaščito, reševanje in pomoč ob naravnih in drugih nesrečah, ki prizadenejo dve ali več lokalnih skupnosti (šesta alineja 36. člena ZVNDN). Za vodenje Civilne zaščite Vlada imenuje poveljnika Civilne zaščite Republike Slovenije in Štab Civilne zaščite Republike Slovenije; Vlada imenuje tudi regijske poveljnike in štabe Civilne zaščite, ki jim določi območje njihove odgovornosti (95. in 96. člen ZVNDN). Občina v skladu s prvim odstavkom 37. člena tega zakona ureja in izvaja varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami na svojem območju. Župan imenuje poveljnika Civilne zaščite občine (98. člen ZVNDN). V izpodbijani določbi ZVNDN-A je sporna določitev odgovornosti poveljnika Civilne zaščite občine regijskemu poveljniku Civilne zaščite. Vendar pa izpodbijana norma navezuje sporno linijo odgovornosti na uresničevanje usmeritev in odločitev, ki jih sprejmeta regijski oziroma njemu nadrejeni poveljnik Civilne zaščite. Gre torej za naloge, ki se nanašajo na širše območje, kot je območje občine, in zato ne zadevajo samo posamezne občine in njenih prebivalcev. Glede na to ne sodijo med lokalne zadeve, ki so po prvem odstavku 140. člena Ustave v izvirni pristojnosti občine in zato ne morejo ogrožati ustavnega položaja in pravic lokalnih skupnosti.

4.Ker izpodbijana določba ne posega v ustavni položaj in pravice občin predlagateljic, je Ustavno sodišče njuno zahtevo zavrglo.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – ur. p. b. – ZUstS) v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnice in sodniki mag. Marta Klampfer, mag. Marija Krisper Kramberger, mag. Miroslav Mozetič, dr. Ernest Petrič, Jasna Pogačar, dr. Ciril Ribičič in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.

Jože Tratnik Predsednik

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia