Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Posredovanje podatkov centru za socialno delo

19. november 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Posredovanje podatkov centru za socialno delo

Datum

19.11.2025

Številka

07121-1/2025/1357

Kategorije

Postopki na centrih za socialno delo

pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo prejeli vaše zaprosilo za mnenje, v katerem pojasnjujete, da ste kot invalid I. kategorije na center za socialno delo oddali vlogo za subvencijo tržne najemnine in izredno denarno pomoč. CSD je od vas zahteval, da predložite izpiske iz bančnega računa. Menite, da gre za prekomeren poseg v zasebnost. Pojasnjujete, da prejemate invalidsko pokojnino in da ima CSD dostop do podatka o njeni višini. Zanima vas, ali morate predložiti bančni izpisek z vsemi transakcijami ali zadostujejo samo podatki o nakazilih na osebni račun?

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba), ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Informacijski pooblaščenec v konkretne upravne postopke (kot je postopek, ki ga vodi CSD) ne more oziroma ne sme posegati - v konkretnih zadevah, ki jih vodijo drugi organi, informacijski pooblaščenec ne more izvajati nadzora in preverjati zakonitosti obdelave osebnih podatkov.

V skladu z 9. členom ZUPJS se pri ugotavljanju materialnega položaja pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev upoštevata dohodek in premoženje z zakonom določenih oseb.

Obrazložitev

Uvodoma poudarjamo, da IP izven nadzornega ali drugega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov, predvsem z vidika zakonitosti, ne more presojati. Poleg tega IP nima pristojnosti v nadzornem postopku ugotavljati, ali se v konkretnih upravnih postopkih (med katere sodi tudi postopek pred CSD) ustavnoskladno in zakonito spoštuje varstvo osebnih podatkov. Skladno s sklepom Ustavnega sodišča RS št. U-I-92/12-13, z dne 10. 10. 2013, IP namreč ne sme izvajati nadzora nad izvajanjem določb, ki urejajo varstvo osebnih podatkov, tako, da pri izvrševanju svojih zakonsko določenih pooblastil poseže v posamične pravne postopke, ki jih vodijo za to pristojni državni organi in državne institucije  (osebe javnopravnega sektorja) ter ne sme preverjati, ali se v konkretnih pravnih postopkih ustavnoskladno in zakonito spoštuje varstvo osebnih podatkov.

Uveljavljanje pravic iz javnih sredstev ureja Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (Uradni list RS, št. 62/10, 40/11, 40/12-ZUJF, 57/12-ZPCP-2D, 14/13, 56/13-ZŠtip-1, 99/13, 14/15 – ZUUJFO, 57/15, 90/15, 38/16 – odl. US, 51/16 – odl. US, 88/16, 61/17 – ZUPŠ, 75/17, 77/18, 47/19, 189/20 – ZFRO, 54/22 – ZUPŠ-1, 76/23 – ZŠolPre-1B, 122/23 – ZŠtip-1C, 22/25 – ZZZRO-1 in 40/25 – ZINR; ZUPJS). Omenjeni zakon v 9. členu določa, da se pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev pri ugotavljanju materialnega položaja upoštevajo s tem zakonom določene osebe, njihov dohodek in premoženje, razen za ugotavljanje dohodka pri ugotavljanju upravičenosti do denarne socialne pomoči in varstvenega dodatka v skladu z zakonom, ki ureja socialnovarstvene prejemke in za ugotavljanje dohodka pri ugotavljanju upravičenosti do subvencije najemnine, kritja razlike do polne vrednosti zdravstvenih storitev in plačila prispevka za obvezno zdravstveno zavarovanje, glede katerih se uporablja zakon, ki ureja socialno varstvene prejemke.

V skladu s citirano določbo ZUPJS se torej pri ugotavljanju materialnega položaja vlagatelja upošteva njegov dohodek in premoženje – torej v konkretnem primeru prilivi na račun, ne pa izdatki. V kolikor center za socialno delo v postopku zahteva podatke, ki presegajo ta okvir, bi šlo lahko za prekomerno zahtevo z vidika načela sorazmernosti pri obdelavi osebnih podatkov. Vendar pa IP, kot pojasnjeno uvodoma, v nadzornem postopku ni pristojen presojati pravilnosti ali zakonitosti konkretnih postopkov, ki jih center za socialno delo vodi po ZUPJS oziroma posegati v vsebino upravnih postopkov.

Lepo vas pozdravljamo.

Pripravila

Sandra Kajtazović, univ. dipl. prav.

dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia