Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sklep I U 1140/2010

ECLI:SI:UPRS:2010:I.U.1140.2010 Upravni oddelek

odprava upravnega akta dopustnost upravnega spora akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu zavrženje tožbe
Upravno sodišče
28. september 2010
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

S tem, ko je bil sklep o ustavitvi postopka z izpodbijano odločbo odpravljen, je prišlo do procesne situacije, v kateri inšpekcijski postopek ni bil zaključen. Odprave upravnega akta same po sebi, torej brez vsebinske odločitve v postopku, ni mogoče šteti za odločitev, s katero bi bil postopek odločanja o zadevi končan.

Izrek

Tožba se zavrže.

Obrazložitev

Ministrstvo za okolje in prostor je z izpodbijano odločbo kot drugostopenjski upravni organ odpravilo sklep gradbene inšpektorice Inšpektorata RS za okolje in prostor, Območna enota Ljubljana, št. 356-02-167/2002 z dne 17. 6. 2010, s katerim je bil ustavljen inšpekcijski postopek št. 356-02-167/2002, v katerem so bili inšpekcijski zavezanci tožeče stranke in poleg njih še A.A. V obrazložitvi te odločbe med drugim navaja, da je bilo sklep o ustavitvi postopka treba odpraviti, ker ni razlogov za ustavitev inšpekcijskega postopka.

Tožeče stranke se s tako odločitvijo ne strinjajo in vlagajo tožbo, v kateri podrobno in obširno navajajo razloge, iz katerih menijo, da je bila odpravljena odločba, s katero je bil inšpekcijski postopek ustavljen, pravilna in zakonita, izpodbijana odločba pa nepravilna in v nasprotju z zakonom. Sodišču predlagajo, naj izpodbijano odločbo odpravi in ohrani sklep gradbene inšpektorice v veljavi, poleg tega pa še, naj toženi stranki naloži, da je dolžna tožečim strankam povrniti stroške upravnega spora skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.

Tožba ni dovoljena.

Po določbi 1. odstavka 5. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06 in nadaljnji, dalje ZUS-1) se lahko akti, s katerimi je upravni akt na podlagi rednih ali izrednih pravnih sredstev odpravljen ali razveljavljen, izpodbija samo, če je bil z njim postopek odločanja o zadevi končan.

V obravnavani zadevi je bil sklep o ustavitvi inšpekcijskega postopka v pritožbenem postopku, torej na podlagi rednega pravnega sredstva, odpravljen. Po zgoraj navedeni določbi 1. odstavka 5. člena ZUS-1 bi bilo to odločbo dovoljeno v upravnem sporu izpodbijati le, če bi bil z njo postopek odločanja o zadevi končan.

V obravnavani zadevi je šlo za inšpekcijski postopek, ki se lahko zaključi s sklepom o ustavitvi (28. člen Zakona o inšpekcijskem nadzoru, Uradni list RS, št. 56/02 in nadaljnji, dalje ZIN) ali z odločbo (32. in nadaljnji členi ZIN). S tem, ko je bil sklep o ustavitvi postopka z izpodbijano odločbo odpravljen, je torej prišlo do procesne situacije, v kateri inšpekcijski postopek ni bil zaključen. Prvostopenjski organ, pristojen za odločanje v tem postopku, bo namreč moral postopek zaključiti z izdajo nove odločbe ali sklepa o ustavitvi, kar pomeni, da z izpodbijano odločbo postopek odločanja o zadevi ni končan.

Na opisano stanje zadeve v ničemer ne vpliva ravnanje drugostopenjskega upravnega organa, ki je v izreku izpodbijane odločbe navedel zgolj to, da se sklep prvostopenjskega organa odpravi, ne pa tudi, da se zadeva vrne prvostopenjskemu organu v ponoven postopek. Po določbi 1. odstavka 281. člena Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 126/07 in 65/08, dalje ZUP) se v primeru, če se odločba odpravi, namreč odpravijo tudi pravne posledice, ki so iz nje nastale. Odprave upravnega akta same po sebi, torej brez vsebinske odločitve v postopku, zato v nobenem primeru ni mogoče šteti za odločitev, s katero bi bil postopek odločanja o zadevi končan.

Ker bo moral prvostopenjski organ v inšpekcijskem postopku ponovno odločati, bodo tožeče stranke (v primeru zanje neugodne odločitve) lahko ugovore, ki jih navajajo v tožbi, uveljavljale s pravnimi sredstvi zoper to odločitev. Zoper ponovno odločitev bodo tožeče stranke namreč imele pravico do pritožbe, ko bo odločeno o tej pritožbi, pa ob izpolnjevanju pogojev iz ZUS-1 tudi pravico do tožbe v upravnem sporu.

Ker je sodišče iz navedenih razlogov ugotovilo, da so tožeče stranke vložile tožbo zoper odločbo, ki je ni mogoče izpodbijati v upravnem sporu, je sodišče to tožbo zavrglo (4. točka 1. odstavka 36. člena ZUS-1).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia