Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Sklep X Ips 334/2009

ECLI:SI:VSRS:2009:X.IPS.334.2009 Upravni oddelek

dovoljenost revizije odstop od sodne prakse zelo hude posledice trditveno in dokazno breme
Vrhovno sodišče
10. september 2009
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Obstoj razlogov za dovoljenost revizije mora izkazati revident. Ni podan odstop od uveljavljene sodne prakse, če gre v obravnavani zadevi za drugačno pravno in dejansko situacijo od situacije, kakršna je v zadevah, na katere se sklicuje revident. Ker gre pri vračanju premoženja članom agrarne skupnosti za pričakovano pravico, ni mogoče kot zelo hudih posledic uveljavljati dejstva, da se ta pričakovanja ne bodo uresničila.

Izrek

Revizija se zavrže.

Obrazložitev

1. Zoper pravnomočno sodbo so revidenti po pooblaščenki dne 17. 8. 2009 vložili revizijo. Glede dovoljenosti revizije se sklicujejo na 2. in 3. točko drugega odstavka 83. člena ZUS-1. Navajajo, da sodba sodišča prve stopnje odstopa od sodne prakse Vrhovnega sodišča glede pravnega vprašanja, ki je bistveno za odločitev, to je, da je določitev funkcionalnega zemljišča v primerih, ko gre za zemljišča, ki so predmet denacionalizacijskega postopka, možna le v okviru postopka denacionalizacije. Navajajo tudi, da izpodbijana odločitev zanje pomeni dokončno izgubo pravice do zemljišč kot tudi do kakršnekoli pravične odškodnine. Glede na velikost spornih zemljišč (preko 50 ha) izpodbijana odločitev pomeni konec pašništva na ..., posledično pa ogroža tudi preživljanje članov pašne skupnosti.

2. Revizija ni dovoljena.

3. S pravnomočno sodbo, ki jo revidenti izpodbijajo z revizijo, je sodišče prve stopnje na podlagi prvega odstavka 63. člena ZUS-1 zavrnilo njihovo tožbo zoper odločbo Upravne enote Kamnik z dne 29. 11. 2006, v zvezi z odločbo tožene stranke z dne 7. 5. 2008. Z navedeno odločbo je tožena stranka zavrnila pritožbo zoper odločbo prvostopenjskega upravnega organa, s katero je ta v izpodbijanem delu zavrnil zahtevo za vrnitev tam navedenih nepremičnin.

4. Po drugem odstavku 83. člena ZUS-1 je revizija dovoljena, če je podan eden izmed tam navedenih pogojev za njeno dovoljenost. Po ustaljeni upravnosodni praksi Vrhovnega sodišča je tako trditveno kot dokazno breme o obstoju pogojev za dovoljenost revizije na strani revidenta, saj revizije po uradni dolžnosti ni mogoče dovoliti oziroma uvesti. Ustavno sodišče RS je že v več sklepih (št. Up-858/08 z dne 3. 6. 2008, Up-1124/08 z dne 23. 9. 2008, Up-1057/08 z dne 2. 4. 2009 in Up-1186/08 z dne 23. 4. 2009) ugotovilo, da takšno stališče ni v nasprotju z Ustavo RS.

5. Po določbi 2. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1 je revizija dovoljena, če gre po vsebini zadeve za odločitev o pomembnem pravnem vprašanju ali če odločba sodišča prve stopnje odstopa od sodne prakse Vrhovnega sodišča glede pravnega vprašanja, ki je bistveno za odločitev, ali če v sodni praksi sodišča prve stopnje o tem pravnem vprašanju ni enotnosti, Vrhovno sodišče pa o tem še ni odločalo. Pomembnost pravnega vprašanja je po dikciji ZUS-1 treba presojati glede na vsebino zadeve. Skladno z določbo četrtega odstavka 367.b člena Zakona o pravdnem postopku – ZPP, ki se po določbi prvega odstavka 22. člena ZUS-1 primerno uporablja za vprašanja postopka, ki z ZUS-1 niso urejena, mora revident natančno in konkretno navesti sporno pravno vprašanje in pravno pravilo, ki naj bi bilo prekršeno, okoliščine, ki kažejo na njegovo pomembnost, ter na kratko obrazložiti, zakaj je sodišče prve stopnje to vprašanje rešilo nezakonito.

6. Po presoji Vrhovnega sodišča revizijske navedbe o zatrjevanem odstopu od sodne prakse v obravnavani zadevi niso utemeljene. Revidenti zatrjujejo odstop od sodne prakse glede stališča, da se določitev funkcionalnega zemljišča v primerih, ko gre za postopek vračanja zemljišč v postopku denacionalizacije, lahko izvede le v okviru postopka denacionalizacije (Vrhovnega sodišča I Up 690/2002 z dne 28. 10. 2004 in U 667/93 z dne 24. 5. 1995 ter sklep Ustavnega sodišča U-I-205/98 z dne 12. 11. 1998). V obravnavani zadevi pa gre za drugačno pravno in dejansko situacijo, saj je bilo, kot izhaja iz sodbe sodišča prve stopnje, v trenutku odločanja v postopku denacionalizacije o določitvi funkcionalnega zemljišča že pravnomočno odločeno. Odločitev sodišča prve stopnje, ki temelji na stališču, da je v okoliščinah, ko je o vprašanju, ki predstavlja predhodno pravno vprašanje, že izdana pravnomočna odločba, upravni organ vezan na takšno pravnomočno odločbo, po presoji Vrhovnega sodišča ne predstavlja odstopa od zgoraj navedene sodne prakse, saj se ta lahko nanaša le na situacijo, ko o določitvi funkcionalnega zemljišča še ni odločeno.

7. Po presoji Vrhovnega sodišča tudi ni podan zatrjevani odstop od sodne prakse v zvezi s sodbo Vrhovnega sodišča I Up 88/2004 z dne 19. 5. 2004, saj gre tudi v tem primeru za drugačno dejansko in pravno vprašanje kot v obravnavanem. V navedeni zadevi sprejeto stališče, da je treba denacionalizacijski postopek prekiniti, če o spornem delu denacionalizacijskega premoženja teče pravda, ki v denacionalizacijskem postopku predstavlja predhodno vprašanje, se namreč nanaša na situacijo, ko o predhodnem vprašanju še ni pravnomočno odločeno. Takšne situacije pa ni mogoče enačiti z obravnavano zadevo, saj je bilo v tej zadevi o predhodnem vprašanju že pravnomočno odločeno. Revizijske navedbe, da so zoper to pravnomočno odločbo že vložena izredna pravna sredstva, pa na drugačno presojo ne morejo vplivati.

8. Glede na navedeno stališče, na katerem temelji izpodbijana odločitev sodišča prve stopnje, pa ni pravno pomembno zatrjevano odstopanje od stališča, ki ga je Vrhovno sodišče glede pravne narave vprašanja statusa zemljišč sprejelo s sklepom II Ips 612/2000 z dne z dne 1. 3. 2001. 9. Po presoji Vrhovnega sodišča pa revizija tudi ni dovoljena po določbi 3. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1, po kateri je revizija sicer dovoljena, če ima odločitev, ki se izpodbija v upravnem sporu, zelo hude posledice za stranko. Pri denacionalizaciji gre za pričakovanje morebitne pridobitve premoženja, zato obstoja zelo hudih posledic revidenti niso izkazali s sklicevanjem na nepopravljivo izgubo pravice do spornih zemljišč niti do kakršnekoli odškodnine. Glede na navedeno naravo denacionalizacijskega zahtevka pa revidenti zelo hudih posledic tudi ne morejo izkazati s sklicevanjem na posledice, ki naj bi jih izpodbijana odločitev imela za obseg pašništva na ... in s tem povezane posledice za revidente.

10. Glede na to, da revidenti niso izkazali nobenega od zatrjevanih pogojev za dovoljenost revizije iz drugega odstavka 83. člena ZUS-1, je Vrhovno sodišče revizijo zavrglo kot nedovoljeno na podlagi 89. člena ZUS-1.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia