Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sklep U 2430/2008

ECLI:SI:UPRS:2008:U.2430.2008 Upravni oddelek

upravni spor varstvo ustavnih pravic zavrženje tožbe sklep o zavrnitvi zahteve za izločitev uradne osebe
Upravno sodišče
18. december 2008
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Sklep o izločitvi uradne osebe ne sodi med sklepe, ki se po določbi 2. odstavka 5. člena ZUS-1 lahko izpodbijajo v upravnem sporu. Pravica tožnice, da se izjavi o navedbah uradne osebe, katere izločitev je predlagala, je procesna pravica, zato je njeno kršitev mogoče uveljavljati s tožbo v rednem upravnem sporu zoper dokončno odločbo o glavni stvari.

Izrek

Tožba se zavrže.

Obrazložitev

Drugostopenjski upravni organ je z izpodbijanim sklepom zavrnil predlog tožnice kot inšpekcijske zavezanke za izločitev uradne osebe, ki odloča na drugi stopnji v inšpekcijskem postopku prepovedi uporabe poslovnega prostora za gostinsko dejavnost v poslovno-stanovanjskem objektu na naslovu ... ulica št. ... v A. Tožnica se s tako odločitvijo ne strinja in v tožbi, vloženi zoper navedeni sklep, navaja, da "odločbo prve stopnje" izpodbija iz razlogov po 1., 2. in 3. točki 1. odstavka 27. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06 in naslednji; v nadaljevanju ZUS-1), medtem ko "odločbo druge stopnje" izpodbija tudi na temelju 4. člena v zvezi z 2. točko 1. odstavka 27. člena ZUS-1, ker upravni akt posega v njene ustavne pravice in temeljne svoboščine. V nadaljevanju se tožnica sklicuje na določbe Zakona o pravdnem postopku in Zakona o kazenskem postopku, ki se nanašajo na odklonitveni razlog za sodelovanja sodnika v postopku. Meni, da bi jih v obravnavanem primeru tudi toženka morala sprejeti kot podlago za odločanje. Ker temu upravni organ ni sledil, je njegova odločitev nepravilna. V zaključku tožbe izraža stališče, da je drugostopenjski organ z izpodbijano odločbo (prav: sklepom) posegel v njeno ustavno pravico do enakega varstva pravic iz 22. člena Ustave Republike Slovenije (URS) in v pravico do pravnega sredstva iz 25. člena URS. Sklep se namreč v obrazložitvi sklicuje na zaslišanje uradne osebe, ki je bilo opravljeno brez prisotnosti tožnice, vsebina te izjave ji ni bila posredovana, zato se tudi ni mogla izjaviti o trditvah izločevane osebe. Predlaga, da sodišče izpodbijani upravni akt odpravi.

Tožba ni dovoljena.

V skladu z določbo 1. odstavka 2. člena ZUS-1 sodišče v upravnem sporu odloča le o zakonitosti tistih dokončnih upravnih aktov, s katerimi se posega v tožnikov pravni položaj, o zakonitosti drugih aktov pa le, če tako določa zakon. Upravni akt v smislu ZUS-1 je upravna odločba in drug javnopravni, enostranski, oblastveni posamični akt, izdan v okviru izvrševanja upravne funkcije, s katerim je organ odločil o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko stranka v postopku izdaje akta (2. odstavek 2. člena ZUS-1). Navedeno pomeni, da v upravnem sporu ni mogoče izpodbijati vsakega upravnega akta, ampak le tistega, ki po materialnem kriteriju vsebuje vsebinsko odločitev o materialnopravno določeni pravici, obveznosti ali pravni koristi tožnika, če pa gre za akte, ki pomenijo zgolj procesno odločitev, so ti lahko predmet presoje v upravnem sporu samo takrat, če tako določa zakon.

V tem upravnem sporu izpodbijani sklep o zavrnitvi zahteve tožnice za izločitev uradne osebe je odločitev procesne narave. V upravnem sporu pa se po določbi 2. odstavka 5. člena ZUS-1 lahko izpodbijajo le tisti sklepi, s katerimi je bil postopek odločanja o izdaji upravnega akta obnovljen, ustavljen ali končan. Sklep o neizločitvi uradne osebe mednje ne sodi.

Poleg tega sodišče meni, da v obravnavanem primeru ni izpolnjen niti pogoj za vodenje (subsidiarnega) upravnega spora po določbi 1. odstavka 4. člena ZUS-1. Ta namreč določa, da sodišče v upravnem sporu odloča tudi o zakonitosti posamičnih aktov in dejanj, s katerimi organi posegajo v človekove pravice in temeljne svoboščine posameznika, pod pogojem, če ni zagotovljeno drugo sodno varstvo.

Tožnica se v obravnavanem primeru sklicuje na kršitev pravice, da se izjavi o navedbah uradne osebe, katere izločitev je predlagala, kot sestavnega dela pravic iz 22. in 25. člena URS. Ker je pravica do izjave (tudi) procesna pravica, je njeno kršitev mogoče uveljavljati s tožbo v rednem upravnem sporu zoper dokončno odločbo o glavni stvari (v obravnavanem primeru zoper odločbo o izrečenih inšpekcijskih ukrepih). Ali drugače: ker postane upravna odločba, zoper katero je vložena pritožba, dokončna šele po izvedenem pritožbenem postopku (1. odstavek 224. člena ZUP), so tudi v tem (torej drugostopenjskem) postopku storjene kršitve lahko predmet preizkusa v okviru odločanja o zakonitosti s tožbo izpodbijane upravne odločbe. Pri tem sodišče dodaja, da procesne pravice ne morejo biti same sebi namen, ampak so jamstvo za zakonitost postopka, njihovo uresničevanje pa je usmerjeno v dosego materialnopravno pravilne odločitve v zadevi. Zato so njihove kršitve, kot rečeno, predmet preizkusa zakonitosti v rednem upravnem sporu.

Ker je tožba vložena zoper upravni akt oziroma akt, ki ga v upravnem sporu ni mogoče izpodbijati, je sodišče v skladu z določbo 4. točke 1. odstavka 36. člena ZUS-1 tožbo zavrglo.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia