Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sodba III U 152/2011

ECLI:SI:UPRS:2011:III.U.152.2011 Upravni oddelek

lokalne volitve volitve članov sveta krajevne skupnosti volilna evidenca vpis v volilni imenik za podpisnika podpore pripadnik italijanske narodne skupnosti
Upravno sodišče
1. julij 2011
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Brez vpisa v predpisano evidenco volilne pravice pritožnice in D.D., ob podpisu podpore kandidatu italijanske narodne skupnosti za njegovo kandidaturo na volitvah v svet krajevne skupnosti, nista bila upravičena do uveljavljanja volilne pravice, le-to bosta, kot pripadnika italijanske narodne skupnosti, lahko uveljavljala šele ko bosta vpisana v volilni imenik državljanov RS, pripadnikov italijanske narodne skupnosti.

Izrek

Pritožba se zavrne.

Zahteva tožeče stranke za povrnitev stroškov postopka se zavrne.

Obrazložitev

Z odločbo navedeno v uvodu sodbe je pod točko 1. izreka ugodeno ugovoru A.A. in odpravljena odločba o potrditvi kandidature B.B. s skupino volilcev številka 041-2/2011 z de 21.6.2011. Pod točko 2. izreka pa je v celoti zavrnjena kandidatura, ki jo je predložila B.B. s skupino volilcev za člane sveta Krajevne skupnosti E. na rednih volitvah, ki bodo 10. julija 2011. V obrazložitvi Posebna občinska komisija Mestne občine Koper navaja, da je na podlagi podanega ugovora pri ponovnem pregledu kandidature ugotovila, da predlagateljica in en izmed drugih volilcev, ki so dali podporo kandidaturi, nista vpisana v volilni imenik državljanov Republike Slovenije – pripadnikov italijanske narodne skupnosti. Ob upoštevanju določb 109. člena Zakona o lokalnih volitvah (Uradni list RS, št. 94/07 – ZLV – UPB3 in 45/08 – ZLV-H) in iz 8. poglavja zakona zaključuje, da kandidatura, ki nima zadostnega števila podpor pripadnikov italijanske narodne skupnosti s stalnim prebivališčem v Krajevni skupnosti E., ne izpolnjuje zakonskih pogojev za potrditev.

Pritožnica v pravočasno vloženi pritožbi v celoti izpodbija citirano odločitev občinske volilne komisije zaradi zmotno in nepopolno ugotovljenega dejanskega stanja, kršitve določb postopka ter nepravilne uporabe materialnega prava. Navaja, da je za kandidata, ki je kandidiral, s podpisovanjem skupine 11-tih volilcev na volitvah za člane sveta krajevne skupnosti E., kot predstavnica kandidature vložila predlog dne 16.5.2011 in da je posebna občinska volilna komisija Mestne občine Koper (POVK) z odločbo z dne 21.6.2011, kandidaturo kandidata C.C. potrdila. Po povzemanju vsebine izpodbijane odločbe zatrjuje, da A.A. kot predlagatelj kandidatke za volitve v svet Krajevne skupnosti E. po določbi 1. odstavka 96. člena ZLV ni aktivno legitimiran za vložitev ugovora in da zato, ker ni pripadnik italijanske narodne skupnosti po določbi 49. člena v zvezi s 114. členom ZLV ne more biti niti predlagatelj kandidata za člana sveta Krajevne skupnosti E. – pripadnik italijanske narodne skupnosti. Pritožnica meni, da po določbah Zakona o lokalnih volitvah (od 5. do 114. člena) in Zakona o evidenci volilne pravice (od 5. do 35. člena) lahko kandidate za člane sveta krajevne skupnosti – predstavnike italijanske narodne skupnosti v posamezni volilni enoti določi skupina 10-tih volilcev, ki imajo splošno volilno pravico in so pripadniki italijanske narodne skupnosti v volilni enoti, v kateri imajo stalno prebivališče. Ker iz zakonskih določb ne izhaja, da je za podajo podpore kandidatur sveta krajevne skupnosti – pripadniki italijanske narodne skupnosti, pogoj vpis v volilnem imeniku državljanov RS – pripadnikov italijanske narodne skupnosti, pač pa za to zadošča že lastna izjava o pripadnosti tej skupnosti, je pritožnica prepričana, da sta s D.D., čeprav nista vpisana v volilni imenik državljanov RS – pripadnikov italijanske narodne skupnosti, lahko veljavno podprla kandidaturo C.C. V nadaljevanju pritožnici očita, da je poleg zmotno in nepopolno ugotovljenega dejanskega stanja in nepravilne uporabe materialnega prava bistveno kršila pravila postopka, ker pritožnice kot predlagateljice in predstavnice kandidature ni takoj v skladu z 74. členom ZLV pozvala, naj zase in za D.D. predloži izjavo o pripadnosti italijanski narodni skupnosti. Meni, da je zato POVK, ki v postopku potrjevanja kandidatur navedene formalne pomanjkljivosti ni ugotovila, bistveno kršila zakonska pravila postopka. Sodišču predlaga, da izpodbijano odločbo v celoti razveljavi in ohrani v veljavi odločbo z dne 21.6.2011. Prijavlja tudi stroške postopka v višini sodnih taks.

Posebna občinska volilna komisija Mestne občine Koper (POVK), ki je sodišču predložila volilne spise, v odgovoru na pritožbo v zvezi z aktivno legitimacijo A.A. navaja, da je A.A., ki je vpisan v volilnem imeniku državljanov RS – pripadnikov italijanske narodnosti pri Volišču št. 501 pod zap. št. 23. tako predlagatelj in kot predstavnik kandidature. Zato meni, da v tem delu pritožničini ugovori niso utemeljeni. V nadaljevanju pa s sklicevanjem na določbe 2., 15., 24. in 35. člena Zakona o evidenci volilne pravice, pojasnjuje da sta imela pritožnica in D.D. od dneva razgrnitve volilnih imenikov (najkasneje od 18.6.2011) možnost pregledati volili imenik in zahtevati popravek le-tega. Pritožnica, pa ne izkazuje, da sta se po dnevu vložitve kandidature vpisala v volilni imenik državljanov RS pripadnikov italijanske narodne skupnosti. Čeprav je POVK šele v ugovornem postopku ugotovila navedeno nepravilnost, meni, da takšne formalne pomanjkljivosti, ni bilo mogoče odpraviti. Sodišču predlaga, da pritožbo kot neutemeljeno zavrne.

Pritožba ni utemeljena.

Sodišče na podlagi predloženega volilnega spisa ugotavlja, da je Posebna občinska volilna komisija Mestne občine Koper (v nadaljevanju POVK) med drugim dne 21.6.2011 potrdila tudi kandidaturo za člane Sveta Krajevne skupnosti E., ki jo je predložil A.A. s skupino volilcev. Iz obrazca, na katerem je vložena kandidatura, ki jo je za volitve članov Sveta Krajevne skupnosti, določene z podpisovanjem volilcev predlagal A.A. izhaja, da je predlagatelj tudi predstavnik kandidature. A.A. je v volilnem imeniku državljanov RS pripadnikov italijanske narodne skupnosti Mestne občine Koper za volitve 10.7.2011 za volišče ..., ki sta ga potrdili Komisija za volilni imenik in Upravna enota Koper, vpisan pod zap. št. 23. Trditve pritožnice, ki se nanašajo na aktivno legitimacijo A.A., so ob upoštevanju navedenih dejstev brez dejanske in pravne podlage.

Sporna tako ostajajo še naslednja vprašanja: ali je vpis v volilni imenik državljanov RS pripadnikov italijanske narodne skupnosti Mestne občine Koper za volitve 10.7.2011, ki ga je sestavila Komisija za volilni imenik dne 7.6.2011, pogoj za uveljavljanje volilne pravice; ali mora volilec, ki daje podporo kandidatu biti vpisan v volilni imenik podpisu podpore; in ali gre v primeru, ko podporo podpiše volilec, ki ni vpisan v volilni imenik za formalno pomanjkljivost kandidature, ki jo za kandidata določijo volilci s podpisovanjem.

V obravnavani zadevi ni sporno, da pritožnica in D.D., kot dva izmed 11 volilcev podpisnikov kandidature v že navedenem volilnem imeniku za volitve 10.7.2011, nista vpisana.

Po določbi 6. člena v zvezi s 109. členom Zakona o lokalnih volitvah ima pravico voliti in biti voljen za člana sveta krajevne skupnosti – predstavnika italijanske skupnosti, pripadnik te narodne skupnosti. Volilna pravica za predstavnike italijanske skupnosti se evidentira s posebnim občinskim volilnim imenikom občanov – pripadnikov te narodne skupnosti (2. odst. 8. člena). Glede vodenja evidence volilne pravice, sestavljanja občinskih volilnih imenikov in drugih vprašanj, ki niso posebej urejena pa se smiselno uporabljajo določbe Zakona o evidenci volilne pravice (4. odstavek 8. člena). Zakon o lokalnih volitvah pozna dve vrsti imenikov in sicer splošni volilni imenik in posebni imenik za pripadnike narodnih skupnosti. Iz Zakona o evidenci volilne pravice pa izhaja, da se tudi evidenca pri lokalnih volitvah vodi kot stalna (v registru stalnega prebivalstva) in kot posebna z volilnimi imeniki, ki se sestavljajo za vsake volitve posebej.

Ker volitve predstavljajo proces, ki se mora odvijati in končati v določenem kontinuiranem obdobju, so po presoji sodišča vsa opravila, ki jih je treba opremiti v določenem kontinuiranem obdobju, omejena z zakonskimi roki, ki jih je treba opraviti v tem postopku omejena z zakonskimi roki, ki so zelo kratki. Vsi organi kot tudi vsi udeleženci postopka morajo to posebno naravo volilne pravice upoštevati. Prav zato je za učinkovito uveljavljanje volilne pravice tudi pri lokalnih volitvah nujno, da se volilna pravica ustrezno evidentira. Namen volilne evidence predpisane v 8. členu Zakona o volitvah je predvsem omogočiti uveljavitev volilne pravice tistim, ki jo imajo. To pa pomeni, da je za uveljavljanje volilne pravice, ki je določena v 5. in 6. členu Zakona o lokalnih volitvah potrebna tudi predpisana evidenca volilne pravice.

Brez vpisa v predpisano evidenco volilne pravice, zato tudi pritožnica in D.D., ob podpisu podpore kandidatu italijanske narodne skupnosti za njegovo kandidaturo na volitvah dne 10.7.2011 v Svet krajevne skupnosti E., nista bila upravičenca do uveljavljanja volilne pravice. Svojo volilno pravico kot pripadnika italijanske narodne skupnosti bosta lahko uveljavljala šele, ko bosta vpisana v volilni imenik državljanov RS, pripadnikov italijanske narodne skupnosti sestavljen za volitve 10.7.2011. Iz navedenih razlogov je trditev pritožnice, da za uveljavljanje volilne pravice zadošča že izjava o pripadnosti italijanski narodni skupnosti oz. potrdilo Samoupravne skupnosti italijanske narodnosti Koper, brez pravne podlage.

Dejstvo, da dva od volilcev, ki so podpisali podporo kandidatu ob podpisu nista bila vpisana v volilni imenik, pa tudi po presoji sodišča ni okoliščina, ki bi jo POVK lahko ob preizkusu kandidature obravnavala kot formalno pomanjkljivost predlagane kandidature. Zato je po oceni sodišča zmotno tudi stališče pritožnice, ki meni, da je podan zatrjevani pritožbeni razlog bistvene kršitve pravil postopka.

Glede na vse navedeno sodišče ugotavlja, da je izpodbijana odloča pravilna in zakonita. Zato je pritožbo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s 1. odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06 in 62/10 – ZUS-1), kot neutemeljeno zavrnilo.

Izrek o stroških temelji na 4. odstavku 25. člena ZUS-1.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia