Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Barbare Štiblar, Radenci, na seji 3. februarja 2022
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 4. člena Pravilnika o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive (Uradni list RS, št. 107/00, 31/01 in 88/01) se zavrže.
1.Pobudnica je strokovna sodelavka na področju socialnega varstva. Navaja, da izpodbija Pravilnik o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive. Iz vsebine pobude izhaja, da dejansko izpodbija le 4. člen tega predpisa, po katerem je pogoj za napredovanje v naziv tudi za strokovne sodelavce opravljen strokovni izpit. Pobudnica navaja, da – upoštevaje 3. člen Pravilnika o strokovnem izpitu na področju socialnega varstva (Uradni list RS, št. 120/04) – kot strokovna sodelavka ni mogla opravljati strokovnega izpita. Meni, da so strokovni sodelavci iz 70. člena Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 57/12, 39/16, 29/17, 54/17 in 28/19 – ZSV) v neenakem položaju s strokovnimi delavci iz 69. člena tega zakona, ker lahko glede na v izpodbijani določbi zahtevan pogoj strokovnega izpita, ki ga strokovni sodelavci ne morejo opravljati, v naziv dejansko napredujejo le strokovni delavci. S tem smiselno zatrjuje kršitev načela enakosti iz drugega odstavka 14. člena Ustave.
2.Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti lahko da, kdor izkaže svoj pravni interes ob vložitvi pobude (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo, 109/12, 23/20 in 92/21 – v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj.
3.Izpodbijana določba ne učinkuje neposredno. Zoper odločbo Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti o zavrnitvi predloga pobudnice za napredovanje v naziv je imela pobudnica na voljo upravni spor. V takih primerih se lahko pobuda vloži šele po izčrpanju pravnih sredstev zoper posamični akt, izdan na podlagi izpodbijanega predpisa, hkrati z ustavno pritožbo, pod pogoji iz 50. do 60. člena ZUstS. To stališče Ustavnega sodišča je podrobneje obrazloženo v sklepu št. U-I-275/07 z dne 22. 11. 2007 (Uradni list RS, št. 110/07, in OdlUS XVI, 82). Pobudnica izpolnjevanja tega pogoja ni izkazala, zato ne izkazuje pravnega interesa za začetek postopka za oceno ustavnosti izpodbijane določbe. Iz navedenega razloga je Ustavno sodišče njeno pobudo zavrglo.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07, 54/10, 56/11, 70/17 in 35/20) v sestavi: predsednik dr. Matej Accetto ter sodnici in sodniki dr. Rok Čeferin, Dr. Dr. Klemen Jaklič (Oxford ZK, Harvard ZDA), dr. Rajko Knez, dr. Špelca Mežnar, dr. Marijan Pavčnik, dr. Rok Svetlič, Marko Šorli in dr. Katja Šugman Stubbs. Sklep je sprejelo soglasno.
dr. Matej Accetto
Predsednik