Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
16. 9. 2004
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Janeza Zupana ml. iz Žirovnice na seji dne 16. septembra 2004
Pobuda za začetek postopka za ceno ustavnosti drugega odstavka 3. člena Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave Občine Jesenice in Občine Žirovnica (Uradni list RS, št. 44/02) se zavrže.
1.Pobudnik predlaga, naj Ustavno sodišče oceni, ali je drugi odstavek 3. člena Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave Občine Jesenice in Občine Žirovnica v skladu s pravnim redom Republike Slovenije in z 8. členom Ustave. Meni tudi, da je podana medsebojna neskladnost med izpodbijano določbo ter 6. in 7. členom istega predpisa. Izpodbijana določba, ki dovoljuje, da se mora organ skupne občinske uprave pri izvrševanju nalog ravnati po usmeritvah župana in nalogih direktorja občinske uprave, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, naj bi dopuščala odločanje po osebni presoji župana in direktorja in ne po zakonih in drugih predpisih, kar po pobudnikovem mnenju ne more biti v skladu z načeli mednarodnega prava. Na podlagi določbe drugega odstavka 3. člena izpodbijanega odloka naj bi o izvrševanju predpisov, ki jih pobudnik izpodbija z drugimi pobudami, odločal organ skupne občinske uprave "po usmeritvah župana in direktorja občinske uprave in čisto nikogar drugega." Pobudnik se sklicuje na svoje druge pobude, ki jih je zoper posamezne predpise Občine Žirovnica vložil pri Ustavnem sodiščem (št. U- I-208/02, št. U-I-211/02 in št. U-I-209/02).
2.Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti lahko da vsak, če izkaže svoj pravni interes (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena ZUstS je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj. Pravni interes mora biti po ustaljeni ustavnosodni presoji Ustavnega sodišča neposreden in konkreten. Splošen in abstrakten pravni interes, ki bi ga imel kdorkoli, ne zadošča. Predpis mora neposredno posegati v lastne pravice, pravne interese oziroma pravni položaj pobudnika, ugoditev predlogu pa mora privesti do izboljšanja njegovega pravnega položaja.
3.Pobudnik utemeljuje svoj pravni interes za izpodbijanje drugega odstavka 3. člena izpodbijanega odloka s svojimi drugimi pobudami. Ustavno sodišče je v vseh zadevah, na katere se pobudnik sklicuje, pobude zavrglo, ker ni izkazal pravnega interesa. Ker pobudnik s sklicevanjem na navedene zadeve ne more utemeljevati svojega pravnega interesa za izpodbijanje drugega odstavka 3. člena Odloka, je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnici in sodniki dr. Janez Čebulj, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.
Predsednica dr. Dragica Wedam Lukić