Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
15.05.2025
07120-1/2025/217
Pravne podlage, Zdravstveni osebni podatki, Delovna razmerja
pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 22. 4. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje o tem, ali je dopustno, da ZZZS »Poročilo o izvedbi laične kontrole« pošlje v vednost delodajalcu. Poročilo laičnega kontrolorja sicer prejme imenovani zdravnik ZZZS ali zdravstvena komisija ZZZS.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Splošne uredbe (EU) o varstvu podatkov (Splošna uredba), 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (Uradni list RS, št. 177/20, ZVOPOKD) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem. Pojasnjujemo še, da se IP lahko dokončno opredeljuje do obdelav osebnih podatkov le v nadzornih postopkih.
Po mnenju IP ni zakonske podlage za redno in avtomatično posredovanje poročil o izvedbi laične kontrole (ZZZS) delodajalcem nadzorovanih delavcev.
IP na podlagi pregleda določb Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ), Pravil OZZ, Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1), ZVOP-2 in Splošne uredbe (6. in 9. člen), ni našel izrecne ali splošne zakonske podlage za to, da bi ZZZS delodajalcem samodejno in redno oziroma sistematično posredoval poročila o izvedbi laičnih kontrol, ne glede na njihovo vsebino oziroma rezultat kontrole.
Pri tem je bistveno, da ni podanega ključnega elementa, ki bi sicer lahko vplival na morebitno dopustnost, tj. ni podane nujnosti oziroma neizogibne potrebnosti podatkov za delodajalca. Razlogi za to so:
-laične kontrole se izvajajo za bolniške odsotnosti v breme zdravstvenega zavarovanja;
-v primeru zaključka bolniške odsotnosti (kot možnega ukrepa imenovanega zdravnika ali komisije v primeru kršitve), se izplačevanje nadomestil in refundacij preneha, pri čemer razlog za prenehanje za delodajalca ni pomemben;
-v primeru predloga za odvzem ali zadržanje nadomestila (kot možnega ukrepa imenovanega zdravnika ali komisije v primeru kršitve), je delodajalec v končni (upravni) fazi o tem obveščen, zaradi česar predhodna seznanitev z rezultati laične kontrole za delodajalca ni bistvena;
-zaznana dejstva v poročilu o izvedbi laične kontrole še ne pomenijo, da je do kršitve res prišlo, poleg tega v tej fazi še ni znano, kakšna bo končna odločitev ZZZS v zvezi z morebitno ugotovljeno kršitvijo. Zgolj poročilo o izvedbi laične kontrole načeloma nima neposredne uporabne vrednosti za delodajalca (npr. poročilo ni upravna odločba, zoper katero bi imel zavarovanec ali delodajalec možnost vložiti pravno sredstvo) in
-delodajalec lahko tako v primeru bolniške odsotnosti v njegovo breme kot v primeru bolniške odsotnosti v breme zdravstvenega zavarovanja izvaja lasten nadzor, zlasti prek detektiva v skladu z ZDD-2.
Poleg tega 48. člen ZDR-1, (b) točka (izvajanje pogodbe) in (f) točka (prevladujoči zakoniti interesi) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe ter (f) točka (uveljavljanje pravnega zahtevka) 9. odstavka Splošne uredbe, tudi če bi bili izpolnjeni pogoji za aplikacijo teh podlag, praviloma ne predstavljajo zakonske podlage za pridobivanje delavčevih osebnih podatkov od drugih upravljavcev.
Prijazen pozdrav.
Pripravil: dr. Urban Brulc, univ. dipl. prav.
samostojni svetovalec IP
dr. Jelena Virant Burnik
informacijska pooblaščenka