Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-132/93

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

23/9-1993

S K L E P

Ustavno sodišče je na seji dne 23/9-1993 obravnavalo pobudo skupine občanov iz občine Laško in

s k l e n i l o :

Ustavno sodišče pobude ne sprejme in ne začne postopka za oceno zakonitosti odloka Izvršnega sveta Skupščine Republike Slovenije o lokacijskem načrtu Hidroelektrarne Boštanj (Uradni list SRS, št. 19/90).

O b r a z l o ž i t e v

Skupina občanov je vložila pobudo za oceno zakonitosti v izreku tega sklepa navedenega odloka z utemeljitvijo, da prebivalci občine Laško, v katero naj bi segal ekološki vpliv bodoče HE Boštanj, niso uspeli s svojimi pobudami in predlogi za vodenje javne razgrnitve in javne obravnave v postopku priprave in sprejemanja lokacijskega načrta, ki je sestavni del izpodbijanega odloka.

Pobudo so vložili občani s stalnim prebivališčem v naseljih Vrhovo, Radeče, Boštanj, Sevnica, Krško in Brežice.

Ustavno sodišče je ugotovilo, da izkazujejo pravni interes le vlagatelji pobude s stalnim prebivališčem v naseljih Vrhovo (občina Laško), Boštanj in Sevnica (obe občina Sevnica), ker je po strokovnih podlagah izpodbijanega lokacijskega načrta le v prostoru teh naselij mogoče pričakovati vplive objektov oziroma posegov v zvezi z graditvijo HE Boštanj.

Po vpogledu v predloženo pisno gradivo je ustavno sodišče ugotovilo, da pobuda ni utemeljena.

Zakon o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86, 26/90 in Uradni list RS, št. 18/93) določa v 41. členu poseben postopek priprave in sprejemanja prostorskih izvedbenih načrtov, med katere sodi tudi lokacijski načrt, ki jih po določbah srednjeročnega družbenega plana republike sprejme Izvršni svet Skupščine SR Slovenije. Po navedeni zakonski določbi sprejme Izvršni svet Skupščine SR Slovenije v sodelovanju z izvršnimi sveti prizadetih občin program priprave prostorskih izvedbenih načrtov. Osnutek prostorskega izvedbenega načrta pošlje Izvršni svet Skupščine SR Slovenije prizadetim občinam v javno razgrnitev in obravnavo najmanj za mesec dni. Po preteku javne razgrnitve oblikujejo izvršni sveti občinskih skupščin stališča in predloge k osnutku prostorskega izvedbenega načrta in jih pošljejo Izvršnemu svetu Skupščine SR Slovenije.

Prostorski izvedbeni načrt sprejme Izvršni svet Skupščine SR Slovenije z odlokom.

V obravnavanem primeru je Izvršni svet Skupščine SR Slovenije na seji dne 24/4-1986 sprejel "Program priprave prostorskih izvedbenih načrtov, ki jih bo v skladu s srednjeročnim družbenim planom SR Slovenije za obdobje 1986 - 1990 sprejel Izvršni svet Skupščine SR Slovenije" in ga objavil v Uradnem listu SRS, št. 19/86. Ta program vsebuje tudi lokacijski načrt za izgradnjo hidroelektrarne Boštanj, ki je sestavni del izpodbijanega odloka. Izvršni svet Skupščine SR Slovenije je obravnaval osnutek lokacijskega načrta HE Boštanj na seji dne 25/2-1988 in sprejel sklep o javni razgrnitvi (Uradni list SRS, št. 8/88).

Na podlagi dogovora med Izvršnim svetom Skupščine občine Sevnica in Izvršnim svetom Skupščine občine Laško je bil dne 7/3-1988 določen Program javne razgrnitve in javnih obravnav osnutka lokacijskega načrta po tistih krajevnih skupnostih v občinah Sevnica in Laško, v katerih se pojavljajo objekti oziroma posegi v zvezi z graditvijo HE Boštanj. Iz navedenega programa je razvidno, da je bil osnutek lokacijskega načrta HE Boštanj javno razgrnjen v tistih krajevnih skupnostih, v katerih se po strokovnih podlagah za izgradnjo HE Boštanj izraža vpliv te graditve. Tako je bila v času od 4/3 - 4/4-1988 javna razgrnitev izvedena tudi na sedežu Krajevne skupnosti Vrhovo (občina Laško) in dne 25/3-1988 ob 18.00 uri izvedena javna obravnava v sejni sobi Krajevne skupnosti Vrhovo. Ugotovljeno je bilo, da na območju občine Laško ni bilo izraženih pripomb. Svoje pisno soglasje k lokacijskemu načrtu je dne 8/9-1989 dala tudi Krajevna skupnost Vrhovo. Komite za družbeno planiranje in razvoj - Oddelek za urejanje prostora občine Laško je v dopisu Republiškemu komiteju za varstvo okolja in urejanje prostora z dne 12/12-1989 sporočil, da v planskih aktih občine Laško ni opredeljeno vplivno območje HE Boštanj v prostoru te občine. Vpliv zajezitve sega na območje te občine le v sami strugi reke Save, kjer je predvideno urejanje brežin.

Predlagani poseg predstavlja za območje občine Laško nadaljevanje izgradnje hidroelektrarn na Savi in ne pomeni bistvenih sprememb v ureditvi prostora.

Izvršni svet Skupščine občine Laško ni imel pripomb oziroma predlogov do obravnavanega lokacijskega načrta.

Izvršni svet Skupščine Republike Slovenije je dne 19/4-1990 sprejel odlok o lokacijskem načrtu Hidroelektrarne Boštanj in ga objavil v Uradnem listu RS, št. 19/90 z dne 18/5-1990.

Ustavno sodišče je ocenilo, da je bilo z zgoraj opisanim postopkom priprave in sprejemanja izpodbijanega odloka, vključno z javno razgrnitvijo in javno obravnavo samo v tistem delu občine Laško (Krajevni skupnosti Vrhovo), kamor dejansko sega vpliv graditve HE Boštanj, zadoščeno cit. 41. členu zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor. Zakon ne določa načina in kraja izvedbe javne razgrnitve in javne obravnave. V obravnavanem primeru je bil z dogovorom med Izvršnim svetom Skupščine občine Sevnica in Izvršnim svetom Skupščine občine Laško določen program javne razgrnitve in javne obravnave, ki je omogočil prebivalcem vseh tistih krajevnih skupnosti v obeh občinah, kamor naj bi po strokovnih podlagah izpodbijanega lokacijskega načrta segal vpliv gradnje HE Boštanj, možnost sodelovanja, torej tudi krajanom Krajevne skupnosti Vrhovo v občini Laško.

Ta sklep je ustavno sodišče sprejelo na podlagi 7. člena ustavnega zakona za izvedbo ustave republike Slovenije in 15. člena zakona o postopku pred Ustavnim sodiščem SRS (Uradni list SRS, št. 39/74 in 28/76) v sestavi: sodnik, ki nadomešča predsednika mag. Matevž Krivic in sodniki dr. Anton Jerovšek, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, Franc Testen in dr. Lojze Ude. Sklep je sprejelo soglasno.

S o d n i k , ki nadomešča predsednika mag. Matevž Krivic

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia