Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Obveznost priprave ocene učinka

27. februar 2023
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Obveznost priprave ocene učinka

Datum

27.02.2023

Številka

07120-1/2023/81

Kategorije

Ocene učinkov v zvezi z varstvom podatkov

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše zaprosilo za mnenje glede obveznosti priprave ocene učinka v zvezi z varstvom osebnih podatkov pri pripravi Zakona o spodbujanju investicij (ZSInv) glede na določbe 24. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2). Kot ste pojasnili, je bila ocena učinka glede varstva osebnih podatkov pripravljena v okviru sprejema Uredbe (EU) 2019/452 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. marca 2019 o vzpostavitvi okvira za pregled neposrednih tujih naložb v Uniji, obenem omenjena uredba predvideva zbiranje in izmenjavo podatkov na ravni EU. Področje varstva osebnih podatkov se je v zadevnem primeru uredilo s sklenitvijo Dogovora o skupnem upravljanju v zvezi z obdelavo osebnih podatkov v okviru mehanizma sodelovanja na podlagi omenjene uredbe, ki ga je z Generalnim direktoratom za trgovino EU sklenila tudi Republika Slovenija. Dogovor določa, da se pri obdelavah osebnih podatkov na tej podlagi upoštevajo temeljna načela varstva osebnih podatkov, kot so določena v 4. členu Uredbe (EU) 2018/1725 ter 5. členu Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov. Glede na navedeno menite, da pri predlogi ZSInv ni potrebno izvesti ocene učinkov, saj je področje že urejeno na ravni EU in je bila ocena učinka že opravljana.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljevanju: ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05, 51/07 – ZustS-A; ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

ZVOP-2 je izdelavo ocene učinka pri predlogih zakonodaje vezal na obveznost priprave ocene učinka po Splošni uredbi, kot to določa 35. člen Splošne uredbe. Če je bila ocena učinka že izvedena pri sprejemanju Uredbe (EU) 2019/452 potem IP meni, da izdelava ocene učinka ni potrebna, vseeno pa morate upoštevati določbo tretjega stavka tretjega odstavka 24. člena ZVOP-2, po kateri morate opraviti predhodno posvetovanje z nadzornim organom (IP) v skladu s 36. členom Splošne uredbe, kar v praksi pomeni, da morate predlog predpisa poslati IP, ki na predlog predpisa poda mnenje na podlagi 3. točke prvega odstavka 55. člena ZVOP. Kolikor bi se v ZSInv urejalo tudi druge obdelave osebnih podatkov, izven področja urejanja Uredbe (EU) 2019/452, in bi se z ZSInv določala obdelava osebnih podatkov, za katero je treba izdelati oceno učinka, bi morali predlogu zakona priložiti oceno učinka v skladu s 35. členom Splošne uredbe.

Obrazložitev

IP uvodoma pojasnjuje, da 24. člen ZVOP-2 določa, da kadar se obdelava osebnih podatkov, za katero je treba izdelati oceno učinka, določa z zakonom, predlagatelj predlogu zakona priloži oceno učinka v skladu s 35. členom Splošne uredbe. Po proučitvi ocene učinka nadzorni organ poda mnenje glede obdelave osebnih podatkov, glede katerega se mora predlagatelj zakona opredeliti. Kadar ocene učinka ni treba izdelati, predlagatelj zakona opravi samo predhodno posvetovanje z nadzornim organom v skladu s 36. členom Splošne uredbe.

Deseti odstavek 35. člena Splošne uredbe določa, da kadar je pravna podlaga za obdelavo v skladu s točko (c) ali (e) prvega odstavka 6. člena pravo Unije ali pravo države članice, ki velja za upravljavca, to pravo ureja zadevno posebno dejanje obdelave ali niz zadevnih dejanj obdelave, in je bila ocena učinka v zvezi z varstvom podatkov že izvedena v okviru splošne ocene učinkov med sprejemanjem te pravne podlage, se odstavki 1 do 7 (35. člena Splošne uredbe) ne uporabljajo, razen če države članice menijo, da je treba tako oceno opraviti pred dejavnostmi obdelave.

ZVOP-2 je izdelavo ocene učinka pri predlogih zakonodaje vezal na obveznost priprave ocene učinka po Splošne uredbi, kot to določa 35. člen Splošne uredbe. Zgoraj navedeni deseti odstavek 35. člena Splošne uredbe pa takšne ocene učinka ne zahteva, če je bila učinka v zvezi z varstvom podatkov že izvedena v okviru splošne ocene učinkov med sprejemanjem pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov. Če je bila, kot navajate, česar pa ne preverjamo, ocena učinka že izvedena pri sprejemanju zadevne uredbe (t.j. Uredbe (EU) 2019/452 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. marca 2019 o vzpostavitvi okvira za pregled neposrednih tujih naložb v Uniji) potem IP meni, da izdelava ocene učinka ob sprejemanju nacionalnega predpisa ni potrebna, vseeno pa morate upoštevati določbo tretjega stavka tretjega odstavka 24. člena ZVOP-2, po kateri morate opraviti predhodno posvetovanje z nadzornim organom (IP) v skladu s 36. členom Splošne uredbe, kar v praksi pomeni, da morate predlog predpisa poslati IP, ki na predlog predpisa poda mnenje na podlagi 3. točke prvega odstavka 55. člena ZVOP, po katerem daje IP predhodna mnenja ministrstvom, državnemu zboru, organom samoupravnih lokalnih skupnosti, drugim državnim organom in nosilcem javnih pooblastil o usklajenosti določb predlogov zakonov ter drugih predpisov z zakoni in drugimi predpisi, ki urejajo osebne podatke s področij iz 1. člena tega zakona; ministrstva in drugi organi posredujejo predloge zakonov in drugih predpisov v mnenje nadzornemu organu pravočasno.

K navedenemu stališču dodajamo, da IP ni poznana vsa materija predvidenega urejanja obdelav osebnih podatkov v ZSInv, ki se potencialno lahko dotika tudi urejanja (drugih) področij obdelav osebnih podatkov, ki niso izrecno urejena v Uredbe (EU) 2019/452 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. marca 2019 o vzpostavitvi okvira za pregled neposrednih tujih naložb v Uniji. Kolikor bi se v ZSInv urejalo tudi druge obdelave osebnih podatkov, izven področja urejanja Uredbe (EU) 2019/452, in bi se z ZSInv določala obdelava osebnih podatkov, za katero je treba izdelati oceno učinka, bi morali predlogu zakona priložiti oceno učinka v skladu s 35. členom Splošne uredbe.

Lepo vas pozdravljamo,

Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav., Informacijska pooblaščenka

Pripravil

mag. Andrej Tomšič, namestnik informacijske pooblaščenke

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia