Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-85/11

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

24. 1. 2014

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Društva civilna iniciativa izbrisanih prebivalcev, Ljubljana, in drugih, ki jih zastopa Odvetniška družba Čeferin, o. p., d. o. o., Grosuplje, na seji 24. januarja 2014

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti Zakona o urejanju statusa državljanov drugih držav naslednic nekdanje SFRJ v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 76/10 – uradno prečiščeno besedilo) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudniki izpodbijajo Zakon o urejanju statusa državljanov drugih držav naslednic nekdanje SFRJ v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju ZUSDDD). Zatrjujejo, da jim je zaradi obstoja pravne praznine v navedenem zakonu oziroma v celotnem pravnem redu Republike Slovenije onemogočena odprava posledic kršitev človekovih pravic in temeljnih svoboščin, povzročenih z izbrisom iz registra stalnega prebivalstva. Zaradi protiustavnega in nezakonitega ravnanja državnih organov, ki se je odrazilo v množičnih in sistematičnih kršitvah človekovih pravic in temeljnih svoboščin, naj bi utrpeli pomembne pravne in dejanske posledice (npr. izgubo zaposlitve in prikrajšanje za vse pravice, ki iz tega izvirajo; prikrajšanje za temeljne pravice iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja ter za pravico do zdravstvenega varstva; izgubo pravice do odkupa stanovanja pod ugodnimi pogoji; prikrajšanje za redne stike z družinskimi člani; onemogočanje nadaljevanja šolanja). Pobudniki poudarjajo, da je bila vsem grobo kršena pravica do osebnega dostojanstva in varnosti po 34. členu Ustave. Ustavnemu sodišču predlagajo ugotovitev protiustavnosti izpodbijanega zakona, ker ta ne omogoča odprave posledic kršitev človekovih pravic in temeljnih svoboščin, povzročenih z izbrisom, ter odprave premoženjske in nepremoženjske škode, ki jim je nastala zaradi protiustavnega in nezakonitega ravnanja državnih organov.

2.Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti lahko da, kdor izkaže svoj pravni interes (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo in 109/12 – v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj. Na obstoj pravnega interesa mora paziti Ustavno sodišče ves čas postopka.

3.Pobudniki so svoj pravni interes utemeljevali s trditvijo, da zatrjevana pravna praznina v ZUSDDD (oziroma v celotnem pravnem redu Republike Slovenije) neposredno posega v njihov pravni položaj, saj obstoječa zakonska ureditev ne omogoča odprave posledic kršitev človekovih pravic ali temeljnih svoboščin, povzročenih z izbrisom iz registra stalnega prebivalstva. Državni zbor je na seji 21. 11. 2013 sprejel Zakon o povračilu škode osebam, ki so bile izbrisane iz registra stalnega prebivalstva (Uradni list RS, št. 99/13 – v nadaljevanju ZPŠOIRSP). Ta zakon ureja pravico do denarne odškodnine in do drugih oblik pravičnega zadoščenja z namenom poprave kršitev človekovih pravic in temeljnih svoboščin za osebe, določene s tem zakonom, ki jim je, ko so zanje začele veljati določbe Zakona o tujcih (Uradni list RS, št. 1/91-I in nasl. – ZTuj), v registru stalnega prebivalstva prenehala prijava stalnega prebivališča (izbris iz registra stalnega prebivalstva). Ta zakon določa tudi upravičence in upravičenke, merila za odmero in višino denarne odškodnine, načine in roke za izplačilo, druge oblike pravičnega zadoščenja ter postopek in organe, pristojne za odločanje.

4.Glede na to, da je zakonodajalec s sprejemom ZPŠOIRSP zapolnil zatrjevano protiustavno pravno praznino, pobudniki ne izkazujejo več pravnega interesa za presojo ustavnosti ZUSDDD. Ustavno sodišče je zato njihovo pobudo zavrglo.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik mag. Miroslav Mozetič ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, dr. Dunja Jadek Pensa, mag. Marta Klampfer, dr. Etelka Korpič – Horvat, dr. Ernest Petrič, Jasna Pogačar, dr. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.

mag. Miroslav Mozetič

Predsednik

Opomba:

[1]Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije (tj. 18. 12. 2013), uporabljati pa se bo začel šest mesecev po njegovi uveljavitvi (tj. 18. 6. 2014).

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia