Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 177

Neutemeljeno
14. oktober 2009
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na veliki obcestni plakat "Urban Fighter – Nissan Qashqai" družbe Renault Nissan Slovenija iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da predmetni plakat krši 7. in 26. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj pritožbe meni, da je predmetni oglas sporen zaradi:

agresivnosti, ki jo sporoča; propagiranja nasilja v mestnem okolju; propagiranja samovolje v mestnem prometu; navezovanja na ime vozila M-113 (http://defense-update.com/products/u/urbanfighter.html); Oglaševani avtomobil tudi ne sodi v vrsto majhnih, energijsko in izpustno varčnih mestnih vozil, zato ga ni možno razumeti kot "mavričnega, zelenega, okoljskega" ali borca "brez meča".

Oglaševalec Renault Nissan Slovenija, v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo kot sledi:

S predmetnim oglasom nikakor nismo hoteli vzpodbujati agresivnosti, nasilja in samovolje, temveč le na ustvarjalen način izraziti robusten in dinamičen karakter vozila, ki se odlično znajde tudi v mestu in mestni vožnji. Naj še opozorimo, da Nissan Qashqai s svojimi tehničnimi značilnostmi in tehnološko naprednostjo predstavlja okolju prijaznejšo alternativo tako imenovanim "mehkim terencem" oziroma "cross-overjem", saj z najsodobnejšimi dizelskimi motorji porabi občutno manj goriva kot terenska konkurenca. Z naslovnim besedilom "urban fighter" pa se seveda nikakor nismo hoteli navezovati na izraelsko oklepno vozilo M-113 (njegov obstoj nam je razkrila šele prejeta pritožba). Zaradi vsega naštetega smo prepričani, da predmetni oglas ni v nasprotju s Slovenskim oglaševalskim kodeksom, saj uporablja le običajen oglaševalski ustvarjalen nagovor, njegov namen pa nikoli ni bilo iritiranje potrošnikov.

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 15. oktobra 2009 in sprejelo razsodbo Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v: Oglaševalsko razsodišče uvodoma ugotavlja, da se vlagatelj pritožbe v pritožbi sklicuje na 7. in 26. člen novega Slovenskega oglaševalskega kodeksa, katerega določila se v praski prično uporabljati s 1.10. 2009, kar pomeni, da bo Oglaševalsko razsodišče po njegovih določilih presojalo pritožbe, ki jih bo prejelo po tem datumu. Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda predmetnega oglasa Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglas ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalsko razsodišče v oglasu ne prepozna poziva k nasilju ali samovolji v mestnem prometu. Prav tako v oglasu ni trditve, da se oglaševani avtomobil uvršča med majhna in energetsko varčna osebna vozila.

Oglaševalsko razsodišče Cene Grčar, predsednik

Javne informacije Slovenije, Oglaševalsko razsodišče, Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ)

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia