Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSL sklep IV Cpg 475/2010

ECLI:SI:VSLJ:2010:IV.CPG.475.2010 Gospodarski oddelek

oseba javnega prava vpis pravnoorganizacijske oblike
Višje sodišče v Ljubljani
26. maj 2010
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Z opredelitvijo ustanovljenega subjekta kot pravne osebe javnega prava, gre le za generični pojem (kot je to npr. pojem gospodarska družba), ki o pravnoorganizacijski obliki tega subjekta in s tem npr. o odgovornosti ustanovitelja za obveznosti subjekta, o načinu prenehanja subjekta, torej o tistih bistvenih okoliščinah, ki so pomembne za pravni promet, ne pove ničesar. V kateri od znanih pravnoorganizacijskih oblik oseb javnega prava (npr. javni zavod, ustanova, javni sklad, javna agencija, javno podjetje...) naj bi deloval ustanovljeni in za vpis v sodni register predlagani subjekt, pa ne izhaja niti iz Zakona o visokem šolstvu, ki je sicer zakonska podlaga za ustanovitev predlaganega subjekta vpisa.

Izrek

Pritožbi se ugodi in se izpodbijani sklep spremeni tako, da se predlog za vpis zavrne.

Obrazložitev

: Z uvodoma citiranim sklepom je registrsko sodišče vpisalo ustanovitev Nacionalne agencije Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu v pravnoorganizacijski obliki javne agencije.

Zoper navedeni sklep se je pravočasno pritožil subjekt vpisa, uveljavljal pa je pritožbeni razlog nepravilno ugotovljenega dejanskega stanja in posledično nepravilne uporabe materialnega prava s predlogom, naj pritožbeno sodišče izpodbijani sklep spremeni tako, da pri pravnoorganizacijski obliki subjekta vpisa vpiše, da je „oseba javnega prava“.

Pritožba je utemeljena.

Pritožbeno sodišče ugotavlja, da je predlagatelj vpisa ustanovitve Nacionalne agencije Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu predlagal vpis tega subjekta s pravnoorganizacijsko obliko „pravna oseba javnega prava“. S tem, ko je registrsko sodišče pri odločanju o vpisu ustanovitve zgoraj navedenega subjekta vpisalo njegovo pravnoorganizacijsko obliko kot javno agencijo, je odločilo mimo predlaganega vpisa, na kar smiselno utemeljeno opozarja pritožnik. Registrsko sodišče skladno z 10. čl. ZSReg namreč mora opraviti vpis v sodni register, če je predlog s predpisano vsebino predložila upravičena oseba, če so predlogu priložene predpisane listine, s katerimi se dokazujejo dejstva, ki so pomembna za vpis v sodni register in če je zahtevek za vpis v skladu z zakonom. Pri tem mora sodišče oceniti, ali so za vpis podani predpisani pogoji. Zlasti presoja, ali je zahtevek za vpis v skladu z zakonom, nakazuje na dolžnost sodišča, da odloča v mejah postavljenega zahtevka. Navedena omejitev je skladna tudi s smiselno uporabo določbe 1. odst. 2. čl. ZPP (19. čl. ZSReg v zvezi s 37. čl. ZNP), po kateri sodišče odloča v mejah postavljenega zahtevka.

Iz povedanega izhaja, da je bilo registrsko sodišče pri presoji predloga za vpis ustanovitve Nacionalne agencije Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu vezano tudi na predlog za vpis njene pravnoorganizacijske oblike kot „pravne osebe javnega prava“. Kot je bilo zgoraj obrazloženo, sodišče odloči o vpisu le, če je zahtevek za vpis v skladu z zakonom. Z opredelitvijo ustanovljenega subjekta kot pravne osebe javnega prava, pa gre le za generični pojem (kot je to npr. pojem gospodarska družba), ki o pravnoorganizacijski obliki tega subjekta in s tem npr. o odgovornosti ustanovitelja za obveznosti subjekta, o načinu prenehanja subjekta, torej o tistih bistvenih okoliščinah, ki so pomembne za pravni promet, ne pove ničesar. V kateri od znanih pravnoorganizacijskih oblik oseb javnega prava (npr. javni zavod, ustanova, javni sklad, javna agencija, javno podjetje...) naj bi deloval ustanovljeni in za vpis v sodni register predlagani subjekt, pa ne izhaja niti iz Zakona o visokem šolstvu, ki je sicer zakonska podlaga za ustanovitev predlaganega subjekta vpisa.

Za vpis pravnoorganizacijske oblike, kot jo predlaga za vpis ustanovitve v sodni register predlagatelj, torej ni zakonske podlage. Ker gre pri vpisu ustanovitve pravne osebe za tako naravo vpisa, da mora biti utemeljen zahtevek za vpis vsakega od podatkov, ki se pri vpisu novega subjekta v sodni register vpiše v sodni register (2. in 3. odst. 35. čl. ZSReg), torej skladno s 4. točko 1. odst. 4. čl. v zvezi s 1. odst. 3. čl. ZSReg tudi pravnoorganizacijska oblika, taka, kot je predlagana, pa nima podlage v zakonu, je treba predlog za vpis ustanovitve Nacionalne agencije Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu zavrniti. Pritožbeno sodišče je zato na podlagi 3. točke 40. čl. ZSReg izpodbijani sklep spremenilo tako, kot izhaja iz dispozitiva tega sklepa.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia