Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-239/00

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

23. 11. 2000

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Janka Knifica iz Postojne na seji dne 23. novembra 2000

s k l e n i l o:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Sklepa Vlade z dne 7. 9. 2000, ki se nanaša na nastanjevanje tujcev v objektu na Velikem Otoku pri Postojni, se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Pobudnik navaja, da kot predstavnik vasi Veliki Otok pri Postojni izpodbija Sklep Vlade z dne 7. 9. 2000, ki se nanaša na nastanjevanje tujcev v objektu na Velikem Otoku pri Postojni (v nadaljevanju: Sklep Vlade). Z izpodbijanim Sklepom naj bi Vlada zaradi interesa varnosti države in nevzdržnih razmer v Centru za tujce ter za nemoteno izvajanje zakonov in mednarodnih pravnih aktov, glede pogojev nastanitve tujcev v postopku prisilne odstranitve iz države, vnovič začela nastanjevati tujce v objektu Ministrstva za notranje zadeve na Velikem Otoku pri Postojni. Odločitev naj bi bila v nasprotju z veljavno zakonodajo in občinskimi akti. Območje Velikega Otoka ureja Odlok o splošnih ureditvenih pogojih za del območja Občine Postojna (Uradni list RS, št. 9/98 - v nadaljevanju: Odlok) in Sklep Občinskega sveta (Uradni list RS, št. 27/99) o dopolnitvi 11. člena Odloka v poglavju, ki ureja območje centralnih dejavnosti. Po citiranih občinskih aktih na obravnavanem območju naj bi ne bili dovoljeni posegi v prostor, namenjeni dejavnosti prehodnih domov, zaporov, begunskih centrov ipd. Zato naj bi ne bilo mogoče pridobiti potrebnih dovoljenj za poseg v prostor, kot ga predvideva Sklep Vlade. Občinski svet naj bi pozival Ministrstvo za notranje zadeve k prenehanju aktivnosti v obravnavani kasarni in k izpraznitvi objekta, saj so se vaščani s tajno anketo opredelili, da na svojem območju ne želijo zaporniške institucije.

2.Vlada v odgovoru navaja, da je bil Sklep Občinskega sveta Občine Postojna, ki ureja spremembe in dopolnitve Odloka, sprejet z namenom, da prepreči uporabo objekta Ministrstva za notranje zadeve na Velikem Otoku pri Postojni za začasno nastanitev tujcev. Sklep Občinskega sveta naj bi le dopolnjeval obrazložitev Odloka, zato ne predstavlja njegove spremembe in dopolnitve, saj obrazložitev predpisa ni njegov sestavni del.

Odlok naj bi tudi ne urejal območja, na katerem se nahaja obravnavani objekt, saj zanj velja zazidalni načrt Veliki Otok.

Sklep Vlade naj bi ne predvideval spremembe namembnosti objekta, ker se v njem tujci nastanjujejo vnovič. Po vsebini in po postopku sprejema naj bi Sklep Vlade ne bil predpis, ki je lahko predmet presoje Ustavnega sodišča. S Sklepom naj bi Vlada sprejela odločitev, potrebno zaradi izvrševanja ustavnih in zakonskih obveznosti države pri reševanju sedanje "begunske problematike", vključno s sprejetimi obveznostmi države po ratificiranih mednarodnih pogodbah, ki se nanašajo na to področje.

3.Pojasnila je posredovalo Ministrstvo za notranje zadeve.

Azilni dom in Center za odstranjevanje tujcev naj bi bila trenutno najbolj aktualna in kritično zasedena objekta, saj so problemi s tujci dramatični in jih je treba rešiti z zagotovitvijo dodatnih objektov. Pri tem naj bi se soočali z nasprotjem med državnim interesom in interesi lokalnega prebivalstva, torej gre za tehtanje dveh ustavnih vrednot.

Zaradi opisanih težav predlagajo prednostno obravnavo pobude, po presoji Ustavnega sodišča, morebiti tudi na javni obravnavi.

4.Ustavno sodišče je po 21. členu Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) pristojno za oceno ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil. Odločitev o tem, ali zadeva spada v pristojnost Ustavnega sodišča, je odvisna od pravne narave izpodbijanega sklepa Vlade. Izpodbijani sklep, s katerim je Vlada odločila, da bo vnovič začela nastanjevati tujce v obravnavanem objektu, se nanaša na uporabo konkretne nepremičnine za določen namen. Izpodbijani sklep Vlade je zato posamičen akt in ne predpis.

5.Ker izpodbijani sklep Vlade ni splošen akt, je bilo treba pobudo zaradi nepristojnosti Ustavnega sodišča zavreči.

6.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Lojze Ude, dr. Mirjam Škrk in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.

P r d s e d n i k :

Franc Testen

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia