Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Tožnik bi se v skladu z občinskim odlokom moral vključiti v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki in z izvajalcem javne službe skleniti pogodbo o ravnanju z odpadki. Ker ni ravnal tako, mu je bil utemeljeno izrečen inšpekcijski ukrep.
Tožba se zavrne.
Z izpodbijano odločbo je komunalna inšpektorica odločila, da se je tožnik dolžan v roku 30 dni po vročitvi izpodbijane odločbe vključiti v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki, ki je vzpostavljen na območju občine Slovenska Bistrica (1. točka izreka). V 2. točki izreka je bilo odločeno, da bo v primeru, če zavezanec obveznosti iz 1. točke izreka ne bo izpolnil, opravljena izvršba s prisilitvijo z denarno kaznijo. V obrazložitvi inšpekcijski organ ugotavlja, da stanovanjski objekt na lokaciji ..., ni vključen v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki, kot to določa Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Slovenska Bistrica (Odlok, Uradni list RS, št. 79/02), saj uporabnik stanovanjskega objekta nima z izvajalcem javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki sklenjene pogodbe, niti nabavljene posode za zbiranje in odvoz komunalnih odpadkov. Po 18. členu Odloka morajo povzročitelji odpadkov z izvajalcem javne službe takoj skleniti pogodbo o ravnanju z odpadki. Po določbi 4. člena Odloka pa so povzročitelji odpadkov pravne in fizične osebe, ki na območju občine stalno, začasno ali občasno povzročajo odpadke s tem, da bivajo v svojih ali najetih nepremičninah. Po določbi 5. člena citiranega Odloka so se v sistem ravnanja z odpadki med drugim dolžni vključiti vsi povzročitelji odpadkov, ki bivajo v svojih ali najetih nepremičninah. Navedeno odločitev je potrdil tudi župan v pritožbenem postopku z odločbo, št. 354-37/2011-2. Tožnik se s takšno odločitvijo ne strinja in navaja, da se družina preživlja le s socialno pomočjo in da nima sredstev za plačilo komunalnih odpadkov. Sicer tudi nima odpadkov, ki bi jih bilo potrebno odvažati, ker hrano pridelajo doma. Predlaga odpravo izpodbijane odločbe.
Tožena stranka v odgovoru na tožbo navaja pravno podlago na podlagi katere je tožnik zavezan k vključitvi v organizirani sistem ravnanja s komunalnimi odpadki. Odgovarja tudi na tožbene navedbe glede tožnikovega socialnega stanja, ki ga ne odvezuje obveznosti vključitve v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki. Predlaga, da se tožba kot neutemeljena zavrne.
Tožba ni utemeljena.
Zbiranje odvoz in odlaganje komunalnih odpadkov je v skladu s prvim odstavkom 149. člena Zakona o varstvu okolja (ZVO-1) obvezna gospodarska javna služba varstva okolja. Po določbi 5. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (ZJGS) je uporaba javnih dobrin, ki se zagotavljajo z obveznimi gospodarskimi javnimi službami, obvezna, če zakon ali na njegovi podlagi izdan predpis za posamezne primere ne določa drugače. V skladu z navedenim je Občina Slovenska Bistrica z Odlokom določila način in pogoje opravljanja obvezne gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki. S citiranim Odlokom je v 5. členu določila obveznost vključitve v sistem ravnanja z odpadki za vse povzročitelje odpadkov, to pa so v skladu s 3. točko prvega odstavka 4. člena Odloka pravne in fizične osebe, ki na območju občine stalno, začasno ali občasno povzročajo odpadke s tem, da bivajo v svojih ali najetih nepremičninah. Po določbi 18. člena Odloka se povzročitelji odpadkov vključijo v sistem ravnanja z odpadki tako, da sklenejo z izvajalcem javne službe pogodbo o ravnanju z odpadki.
Ker v zadevi ni sporno, da tožnik biva na naslovu ..., se je bil dolžan vključiti v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki in z izvajalcem javne službe skleniti pogodbo o ravnanju z odpadki.
Upoštevaje navedeno je torej izpodbijana odločba skladna z omenjenimi pravnimi podlagami. Za pravilnost in zakonitost izpodbijane odločitve pa niso relevantni tožbeni ugovori glede tožnikovega socialnega stanja.
Sodišče je zato tožbo na podlagi prvega odstavka 63. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) kot neutemeljeno zavrnilo.