Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-283/96

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-283/96

29.10.1997

O D L O Č B A

Ustavno sodišče je v postopku za oceno zakonitosti, začetem z zahtevo Računskega sodišča Republike Slovenije, na seji dne 29. oktobra 1997

o d l o č i l o :

Sklep o dopolnitvi sklepa o določitvi operativnih del v Ministrstvu za obrambo RS, na katerih se šteje zavarovalna doba s povečanjem, številka 143/1362 z dne 10.11.1993 ni začel veljati in se ne sme uporabljati, ker ni bil objavljen v Uradnem listu RS.

O b r a z l o ž i t e v

A.

1.Predlagatelj, sklicujoč se na 5. alineo prvega odstavka 23. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94), zahteva oceno zakonitosti sklepa Ministra za obrambo, ker se je vprašanje zakonitosti zastavilo v zvezi s postopkom nadzora nad Ministrstvom za obrambo.

2.Z izpodbijanim sklepom, sklicujoč se na 37. člen Zakona o obrambi in zaščiti (Uradni list RS, št. 15/91), ki določa pristojnosti republiškega upravnega organa za opravljanje upravnih in strokovnih zadev s področja obrambnih dejavnosti, in na prvi člen Uredbe o določitvi del na področju obrambe in zaščite, na katerih se šteje zavarovalna doba s povečanjem, ter o načinu plačila prispevkov (Uradni list RS, št. 57/92, v nadaljevanju: Uredba), ki določa, katera dela se v tem ministrstvu štejejo za posebno težka in zdravju škodljiva oziroma za dela, na katerih po določeni starosti delavci ne morejo več uspešno delati, je minister dodatno (k sklepu 143/628 z dne 28.5.1993) določil taka dela v Ministrstvu.

3.Predlagatelj glede pravne narave izpodbijanega sklepa ugotavlja, da ni bil objavljen v Uradnem listu RS, kot to določa 154. člen Ustave, objavljena pa je bila Uredba, na kateri sklep temelji. Zato meni, da gre za tak splošen akt, o zakonitosti katerega je Ustavno sodišče pristojno presojati.

4.Nasprotni udeleženec med drugim odgovarja, da izpodbijani sklep ni predpis, ki bi ga bilo treba objavljati v Uradnem listu, temveč "zgolj akt interne narave, v bistvu akt poslovanja ministrstva, s katerim so se konkretizirale določbe uredbe".

Podobno naravo ima po njegovem stališču akt o organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ministrstva, ki ga prav tako sprejme minister. Zaradi tega napadeni sklep ne more biti predmet ustavnosodne presoje, meni nasprotni udeleženec.

B.

5.Zakon o obrambi in zaščiti (drugi odstavek 126. člena ) in Uredba ne puščata oziroma ne prenašata na Ministra za obrambo pristojnosti, da bi odločal o tem, za katera dela v Ministrstvu za obrambo se šteje zavarovalna doba s povečanjem. O tem je na določljiv način odločila Vlada z Uredbo. Stvar ministra je le še, da skrbi za pravilno uporabo tega predpisa v Ministrstvu za obrambo, med drugim tako, da konkretizira delovna mesta, na katerih so delavci na podlagi Uredbe upravičeni do ugodnosti iz prvega odstavka 136. člena Zakona o obrambi in zaščiti.

6.Z izpodbijanim sklepom je Minister za obrambo to svoje pooblastilo prekoračil. Medtem ko je Vlada kot pristojen organ v Uredbi izrecno določila, da pripada ugodnost štetja zavarovalne dobe s povečanjem v Ministrstvu za obrambo le (nekaterim, določljivim) operativnim delom, kar pomeni, da ne tudi organizacijskim, vodstvenim in inšpekcijskim delom (136. in 135. člen Zakona o obrambi in zaščiti), izpodbijani sklep določi enako ugodnost prav (nekaterim, na enak način določljivim) organizacijskim, vodstvenim in inšpekcijskim delom, torej prav tistim kategorijam, ki jim predpis Vlade te ugodnosti ne daje.

Izpodbijani sklep torej v nasprotju z zakonom ureja prav take vsebine, kot jih v skladu z izrecnim zakonskim pooblastilom ureja vladna uredba. Po vsebinski plati bi ga bilo zato treba šteti za predpis in ga zaradi njegovega neskladja z zakonom razveljaviti ali odpraviti.

7.Toda izpodbijani sklep ni bil objavljen tako, kot to za predpis zahteva drugi odstavek 154. člena Ustave, in zaradi izrecne določbe prvega odstavka istega člena Ustave ni mogel začeti veljati ter se zato tudi ni smel in ne sme uporabljati.

C.

8.Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi 40. člena Zakona o Ustavnem sodišču, (Uradni list RS, št. 15/94) v sestavi: predsednik dr. Lovro Šturm in sodniki dr. Peter Jambrek, mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, Franc Testen in dr. Lojze Ude. Odločbo je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k dr. Lovro Šturm

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia