Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Občinska volilna komisija v celoti ali deloma odpravi odločbo, s katero je v postopku potrjevanja list kandidatov potrdila listo kandidatov, če sama do roka za objavo potrjenih list kandidatov ali na podlagi ugovora predstavnika katerekoli liste kandidatov ugotovi, da je lista kandidatov sestavljena v nasprotju z ZLV. Občinska volilna komisija je ugotovila, da trije navedeni kandidati kandidirajo za volitve članov sveta krajevne skupnosti v volilni enoti, v kateri nimajo stalnega prebivališča. Zato je prvotno izdano odločbo o potrditvi kandidatur ob upoštevanju določbe 96.a člena ZLV, ustrezno spremenila tako, da je kandidaturo navedenih treh kandidatov zavrnila. Neutemeljena je pritožbena navedba, da je nepravilnost številk volilnih enot posledica uradnih objav Občine Radenci, kar je pojasnjeno v odgovoru na pritožbo, o tem pa se je prepričalo tudi sodišče z vpogledom na spletno stran Občine Radenci. Ker ni šlo za formalne pomanjkljivosti, tožena stranka pritožnika ni bila dolžna pozivati na odpravo pomanjkljivosti. Določba 68.a člena ZLV je jasna: kandidat mora imeti stalno prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidira. Gre za materialni pogoj, ki ga ni mogoče kasneje sanirati. Pritožnik se tudi ne more uspešno sklicevati na 46. člen ZLV, ki predstavnikom list daje možnost navzočnosti pri delu občinskih volilnih komisij, ni pa občinska volilna komisija dolžna predstavnike list posamezno vabiti.
Pritožba se zavrne.
Z izpodbijano odločbo je Občinska volilna komisija (OVK) Občine Radenci potrdila listo petih navedenih kandidatov za člana občinskega sveta Občine Radenci v volilni enoti št. 1, potrdila listo štirih navedenih kandidatov za člana občinskega sveta Občine Radenci v volilni enoti št. 2, potrdila kandidaturo štirih navedenih kandidatov za volitve članov sveta krajevne skupnosti in zavrnila kandidaturo treh kandidatov, in sicer A.A. za volitve članov sveta krajevne skupnosti Radenci v volilni enoti št. 8, B.B. za volitve članov sveta krajevne skupnosti Kapela v volilni enoti št. 3 in C.C. za volitve članov sveta krajevne skupnosti Kapela v volilni enoti št. 5. V svoji obrazložitvi navaja, da je predlagatelj dne 3. 9. 2014 vložil listo kandidatov za občinski svet Občine Radenci, volilna enota 1 in 2 in kandidaturo za svet Krajevne skupnosti Radenci in svet Krajevne skupnosti Kapela. OVK je vloženo listo kandidatov najprej potrdila, nato pa je pred rokom za objavo potrjenih list kandidatov ugotovila, da je pri potrjevanju kandidatov za sveta Krajevne skupnosti Radenci in Kapela prišlo do napake, saj posamezni kandidati kandidirajo v volilni enoti, v kateri nimajo stalnega prebivališča. Ugotovila je namreč, da kandidat B.B. kandidira v 3. volilni enoti, čeprav bi po Odloku o določitvi števila članov sveta ožjih delov ter določitvi volilnih enot za volitve članov sveta ožjih delov Občine Radenci s spremembama (Odlok) lahko bil predlagan v 2. volilno enoto KS Kapela, kandidat A.A., ki kandidira v 8. volilno enoto, bi po Odloku lahko bil predlagan v 7. volilno enoto KS Kapela in kandidatka C.C., ki kandidira v 5. volilno enoto, bi Odloku lahko bila predlagana v 3. volilno enoto KS Kapela. Tega ni mogoče popraviti, saj so bili ti kandidati v volilne enote imenovani v postopku, ki so ga sprejele politične stranke v skladu z njihovimi pravili in v njihovo odločitev OVK ne more posegati. Ker gre za napako, ki je ni mogoče odpraviti, je OVK v tem delu odločbo z dne 12. 9. 2014 spremenila.
Tožnik v pritožbi navaja, da je bila kandidatura treh navedenih kandidatov z izpodbijano odločbo zavrnjena zaradi napačno navedenih številk volilne enote. Nepravilnost navedenih številk volilne enote pa je posledica uradnih objav Občine Radenci na njeni spletni strani, kar priznava tudi tajnica OVK. Občinska volilna enota je pred izdajo odločbe tudi imela dovolj časa, da ga kot predstavnika liste do 16. 9. 2014 do 18. ure obvesti in zahteva usklajenost kandidatur s številkami volilnih enot ali pa opozori na spremembo odločbe. Po določilu 46. člena Zakona o lokalnih volitvah so pri delu OVK lahko navzoči predstavniki list kandidatur, pri čemer on ni bil vabljen na nobeno sejo in v zakonitem času tudi ne opozorjen na nepomembne napake pri navedbah številk volilnih enot. Meni torej, da je OVK Občine Radenci zamudila rok za izdajo odločbe o spremembi prvotne odločbe in da nepravilno oštevilčenje volilnih enot, kjer navedeni kandidati kandidirajo, za kandidaturo nebistveno.
Tožena stranka v odgovoru na tožbo navaja, da je na spletni strani Občine Radenci pod zavihkom Volitve 2014 naveden Odlok o določitvi števila članov svetov ožjih delov ter določitvi volilnih enot za volitve članov svetov ožjih delov Občine Radenci (Uradni list RS št. 65/98), v katerem so določene volilne enote KS Kapela in KS Radenci, na podlagi katerih je volilna komisija tudi odločala. Enako določa volilne enote Statut obeh krajevnih skupnosti iz leta 2011. Med katalogom Informacije javnega značaja, lokalni predpisi Občine Radenci, občinski akti, je naveden Statut Krajevne skupnosti Kapela, v katerem so v poglavju Volitve v krajevno skupnost, v 13. členu določene volilne enote in katera območja spadajo v posamezno volilno enoto in se v celoti ujema z Odlokom, objavljenim v Uradnem listu RS št. 65/98. Pod točko volilna komisija je dejansko naveden sklep o številu članov sveta krajevne skupnosti ter določitvi volilnih enot v krajevni skupnosti za prve volitve v svet krajevne skupnosti (Uradni list RS št. 16/96), ki pa je veljal, kot izhaja že iz naslova, samo za prve volitve. V letu 1998 je bil sprejet nov odlok, ki je urejal drugačno število članov in drugačno razporeditev področij, ki spadajo v posamezno volilno enoto znotraj KS Kapela (enaka obrazložitev za KS Radenci) in ki velja še sedaj. V vseh naslednjih volitvah, razen prvih v letu 1998, se je torej uporabljal Odlok iz leta 1998 in sedaj še Statut iz leta 2011. Tako ne gre za nikakršno zavajanje ali napačno objavljanje na spletni strani Občine Radenci. Vsi relevantni predpisi, ki so objavljeni na spletni strani Občine Radenci pod Volitve 2014 in tudi ostali predpisi v katalogu javnega značaja, niso zavajajoči, ker iz njihovega naslova izhaja kdaj in za katere volitve so se uporabljali. Najprej je sicer res bila izdana o potrditvi predloženih list, vendar je bilo še pred njihovo objavo s strani OVK ugotovljeno, da le ta ni pravilno sestavljena in da navedenih nepravilnosti ni bilo mogoče odpraviti, ker so bili kandidati za posamezno volilno enoto potrjeni na skupščini stranke. Zato je volilna komisija postopala v skladu s 96.a členom Zakona o lokalnih volitvah. Če bi bilo nebistveno, v kateri volilni enoti posamezne KS kandidira kateri člen, bi že Odlok oziroma Statut posamezno KS določil za 1. volilno enoto in ne 5. v KS Kapela oziroma 8. v KS Radenci.
Sodišče je pritožnika pozvalo, da pojasni navedbo v pritožbi, da je nepravilnost navedenih številk volilnih enot posledica uradnih objav Občine Radenci na spletni strani in da je to priznala tajnica OVK. Pritožnik je sodišču poslal Sklep o številu članov sveta krajevne skupnosti ter določitvi volilnih enot v krajevni skupnosti za prve volitve v svet krajevne skupnosti iz leta 1996. Pritožba ni utemeljena.
Po proučitvi zadeve sodišča ugotavlja, da je odločitev tožene stranke pravilna. Tožena stranka je svojo odločitev oprla na določbo 96. a člena Zakona o lokalnih volitvah (ZLV). Slednji določa, da občinska volilna komisija v celoti ali deloma odpravi odločbo, s katero je v postopku potrjevanja list kandidatov potrdila listo kandidatov, če sama do roka za objavo potrjenih list kandidatov ali na podlagi ugovora predstavnika katerekoli liste kandidatov ugotovi, da je lista kandidatov sestavljena v nasprotju s tem zakonom.
Občinska volilna komisija je ugotovila, da trije navedeni kandidati kandidirajo za volitve članov sveta Krajevne skupnosti Radenci in Kapela v nepravilno navedenih volilnih enotah, saj kandidirajo v volilni enoti, v kateri nimajo stalnega prebivališča. Glede na navedeno je prvotno izdano odločbo o potrditvi kandidatur z dne 12. 9. 2014, ob upoštevanju določbe 96. a člena ZLV, ustrezno spremenila tako, da je kandidaturo navedenih treh kandidatov zavrnila.
Tožnik s pritožbenimi navedbami pravilnosti izpodbijane odločitve ne more omajati. Glede na (nesporno) ugotovljene dejanske okoliščine je bila odločitev tožene stranke pravilno sprejeta na pravilni zgoraj navedeni materialnopravni podlagi.
Neutemeljena je pritožbena navedba, da je nepravilnost številk volilnih enot posledica uradnih objav Občine Radenci, kar je pojasnjeno v odgovoru na pritožbo, o tem pa se je prepričalo tudi sodišče z vpogledom na spletno stran Občine Radenci. Ker ni šlo za formalne pomanjkljivosti, tožena stranka pritožnika ni bila dolžna pozivati na odpravo pomanjkljivosti. Določba 68. a člena ZLV je jasna: kandidat mora imeti stalno prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidira za člana občinskega sveta. Gre za materialni pogoj, ki ga ni mogoče kasneje sanirati. Pritožnik se pri tem tudi ne more uspešno sklicevati na 46. člen ZLV, ki predstavnikom list daje možnost navzočnosti pri delu občinskih volilnih komisij, ni pa občinska volilna komisija dolžna predstavnike list posamezno vabiti. Tudi tožbeni ugovor, da je bila izpodbijana odločba izdana en dan po izteku zakonitega roka (16. 9. 2014), ni utemeljen. Tožena stranka je namreč izpodbijano odločbo izdala pred javno objavo seznamov potrjenih kandidatur oziroma najpozneje 15 dni pred dnevom glasovanja, za katero je po rokovniku Državne volilne komisije kot datum določen 19. 9. 2014. Tudi predloženi sklep, ki ga je pritožnik poslal po pozivu sodišča, za odločitev v zadevi ne more biti relevanten, ker se nanaša na prve volitve, za kar pa v obravnavanem primeru ne gre.
Ker je po presoji sodišča izpodbijana odločitev pravilna, je sodišče pritožbo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) zavrnilo kot neutemeljeno.