Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sodba II U 155/2013

ECLI:SI:UPRS:2014:II.U.155.2013 Upravni oddelek

ukrepi aktivne politike zaposlovanja vzpodbujanje samozaposlovanja subvencija za samozaposlitev vložitev vloge rok za vložitev vloge
Upravno sodišče
19. februar 2014
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Ker je bila vloga tožnice oddana po poteku roka osmih dni po realizirani samozaposlitvi, je organ vlogo pravilno zavrgel. Tožnica je bila namreč na rok, v katerem mora oddati vlogo, opozorjena že ob podpisu zaposlitvenega načrta, ki je v skladu z določbo 48. člena ZUTD tudi podlaga za vključitev v aktivnost vzpodbujanja samozaposlovanja z dodelitvijo subvencije. Opozorilo, v kakšnem roku je potrebno vložiti vlogo in kakšne so pravne posledice v primeru zamude tega roka, pa izhaja tudi iz vloge za subvencijo za samozaposlitev.

Izrek

Tožba se zavrne.

Obrazložitev

Z izpodbijanim sklepom je bila vloga tožeče stranke za subvencijo za samozaposlitev zavržena iz razloga, ker ni bila vložena v roku osmih dni od realizirane samozaposlitve. Organ prve stopnje se sklicuje na 36. člen Zakona o urejanju trga dela (ZUTD) in na njegovi podlagi izdan Katalog ukrepov aktivne politike zaposlovanja 2012, kjer je glede programa Vzpodbujanja zaposlovanja za dodelitev subvencije za samozaposlitev kot merilo upravičenosti med drugim določeno, da mora vlagatelj oddati vlogo najkasneje v osmih dneh po realizirani samozaposlitvi. Na navedeno obveznost je bila tožeča stranka opozorjena na podlagi 48. člena ZUTD ob podpisu zaposlitvenega načrta, ki je podlaga za vključitev v aktivnost vzpodbujanja samozaposlovanja z dodelitvijo subvencije. Na navedene roke pa izrecno opozarja tudi zapis na obrazcu „Vloga za subvencijo za samozaposlitev“. Glede na navedene pravne podlage in ugotovitev, da je bila samozaposlitev realizirana dne 19. 12. 2012, bi tožeča stranka morala vlogo za dodelitev subvencije vložiti najkasneje do 27. 12. 2012. Ker jo je vložila po preteku predpisanega roka, to je dne 31. 12. 2012, jo je bilo potrebno na podlagi 3. točke 129. člena ZUP zavreči. Navedeno odločitev je v pritožbenem postopku potrdilo tudi Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve s svojo odločbo, št. 11008-129/2013/3 z dne 26. 2. 2013. Povzema določbe ZUTD in Pravilnika o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja, ki v 17. členu tudi določa, da so merila upravičenosti do vključitve za vsako ciljno skupino določena v Katalogu ukrepov aktivne politike zaposlovanja (Katalog). Subvencija za samozaposlitev je opredeljena v Katalogu z dne 3. 12. 2012, kjer je določeno, da je upravičenost do subvencije za samozaposlitev pogojena s podpisanim zaposlitvenim načrtom, popolno vlogo, ki jo mora udeleženec programa pomoči pri samozaposlitvi oddati najkasneje v osmih dneh po realizirani samozaposlitvi ter da mora biti samozaposlitev realizirana na območju Republike Slovenije najkasneje v 60 dneh po zaključku delavnice. Ugotavlja, da je tožeča stranka delavnico „Priprava za samozaposlitev“ opravila dne 25. 10. 2012. Iz izpisa obveznih zavarovanj, ki ga je organ prve stopnje pridobil po uradni dolžnosti, pa je razvidno, da se je v obvezna socialna zavarovanja kot družbenica zasebne družbe vključila dne 19. 12. 2012. Vlogo za subvencijo je pri organu prve stopnje vložila 31. 12. 2012. Glede na merila določena za upravičenost do subvencije je bila vloga vložena prepozno. Tožeča stranka se tudi neutemeljeno v pritožbi sklicuje na zdravstvene razloge zaradi katerih naj bi bila od 26. 12. do 29. 12. nesposobna za delo. Glede na to, da je rok v Katalogu določen kot materialni rok, pritožbeni organ pritožbenim navedbam tožeče stranke ni mogel ugoditi.

Tožnica s tožbo izpodbija navedeno odločitev in ponavlja pritožbene ugovore, da je v času od 26. do 29. 12. zbolela ter o tem obvestila Zavod za zaposlovanje. Prav tako naj bi bila dne 28. 12. 2012 na podlagi telefonske informacije zavedena glede datuma oddaje potrebne dokumentacije. Navaja tudi, da je v finančni stiski in da subvencijo za samozaposlitev nujno potrebuje. Smiselno predlaga odpravo izpodbijane odločbe.

Tožena stranka je poslala upravne spise, na tožbo pa ni odgovorila.

Tožba ni utemeljena.

Tudi po presoji sodišča je izpodbijana odločitev pravilna in zakonita.

Kot izhaja iz podatkov predloženega upravnega spisa, se je tožeča stranka kot brezposelna oseba vključila v ukrepe aktivne politike zaposlovanja in sicer v ukrep vzpodbujanja samozaposlovanja (peta alineja prvega odstavka 29. člen ZUTD). V skladu s 36. členom ZUTD pravne podlage za izvajanje ukrepov aktivne politike zaposlovanja (APZ) predstavljajo Smernice za izvajanje ukrepov APZ, Načrt za izvajanje ukrepov APZ in Katalog ukrepov APZ (prvi odstavek). Smernice za izvajanje ukrepov APZ so strateški dokument, ki ga Vlada RS po predhodnem posvetovanju z ostalimi socialnimi partnerji sprejme za plansko obdobje na podlagi Programa državnih razvojnih prioritet in investicij in drugih strateških dokumentov v Republiki Sloveniji (drugi odstavek), Načrt za izvajanje ukrepov APZ je izvedbeni dokument, pripravljen na podlagi Smernic APZ za proračunsko obdobje (tretji odstavek), Katalog ukrepov APZ pa je izvedbeni dokument načrta APZ in ga pripravi ministrstvo pristojno za delo ter objavi na svoji spletni strani (četrti odstavek). V Katalogu ukrepov APZ z dne 3. 12. 2012 je kot ukrep št. 5 določen tudi Program vzpodbujanja samozaposlovanja, ki se izvaja v obliki programa Subvencija za samozaposlitev. Upravičenec do subvencij za samozaposlitev je poslovni subjekt, ki ga je ustanovila brezposelna oseba ali iskalec zaposlitve v primeru, da je bil poslovni subjekt registriran po podpisu zaposlitvenega načrta za vključitev v program Subvencija za samozaposlitev in po zaključku delavnice ter da se je ustanovitelj v njem zaposlil kot direktor in solastnik, kot samostojni podjetnik posameznik ali kot oseba, ki z osebnim delom samostojno opravlja dejavnost na podlagi odločbe pristojnega organa oziroma vpisa v register samostojnih dejavnosti. Za upravičenost do subvencije za samozaposlitev pa morajo biti izpolnjena naslednja merila: - podpisan zaposlitveni načrt, poročilo o opravljenem svetovalnem intervjuju za presojo poslovne ideje, potrdilo o uspešno zaključeni delavnici; - popolna vloga, ki jo morajo udeleženci programa Pomoči pri samozaposlitvi oddati najkasneje v osmih dneh po realizirani samozaposlitvi; - samozaposlitev mora biti realizirana na območju Republike Slovenije najkasneje v 60 dneh po zaključku delavnice.

V obravnavanem primeru iz podatkov predloženih upravnih spisov izhaja, da je bila tožeča stranka vključena v Program vzpodbujanja samozaposlovanja, da je dne 23. 10. 2012 zaključila delavnico „Priprava na samozaposlitev“, da je samozaposlitev realizirala dne 19. 12. 2012 in da je vlogo za dodelitev subvencije za samozaposlitev vložila dne 31. 12. 2012. Glede na navedeno zato sodišče nima pomislekov v izpodbijano odločitev, s katero je bila vloga tožeče stranke zavržena iz razloga, ker je bila oddana po preteku osmih dni po realizirani samozaposlitvi. Sodišče zato kot neutemeljene zavrača povsem pavšalne tožbene ugovore, da je iz zdravstvenih razlogov zamudila rok za oddajo vloge oziroma da je bila glede pravočasnosti vložitve popolne dokumentacije zavedena s strani strokovnih delavcev Zavoda za zaposlovanje. Tako kot je navedel že prvostopni upravni organ, je bila tožeča stranka na rok, v katerem mora oddati vlogo, opozorjena že ob podpisu zaposlitvenega načrta, ki je v skladu z določbo 48. člena ZUTD tudi podlaga za vključitev v aktivnost vzpodbujanja samozaposlovanja z dodelitvijo subvencije. Opozorilo, v kakšnem roku je potrebno vložiti vlogo in kakšne so pravne posledice v primeru zamude tega roka, pa prav tako izhaja iz vloge za subvencijo za samozaposlitev.

Glede na vse navedeno je zato sodišče po ugotovitvi, da je izpodbijana odločba pravilna in zakonita tožbo na podlagi prvega odstavka 63. člena ZUS-1 kot neutemeljeno zavrnilo.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia