Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
14.1.1999
Ustavno sodišče je v postopku za odločitev o sporu glede pristojnosti, začetem na zahtevo Upravne enote Žalec, na seji dne 14. januarja 1999
Zahteva za odločitev o sporu glede pristojnosti se zavrže.
1.Upravna enota Žalec je zahtevala odločitev o sporu glede pristojnosti. Navaja, da je pravna naslednica po pok. I. C. dne 6.5.1992 pri upravnem organu vložila zahtevo za denacionalizacijo zemljišč, podržavljenih z arondacijskim sporazumom z dne 1.6.1964 in z odločbo Komisije za arondacijo št. 462-123/64-3 z dne 22.10.1964. Pojasnila, ki jih je vlagateljica zahteve za denacionalizacijo podala v denacionalizacijskem postopku, naj bi po mnenju Upravne enote nakazovala na elemente prisile takratnih predstavnikov oblasti pri sklepanju pravnih poslov v konkretni zadevi. Upravna enota zato meni, da je na podlagi 56. člena Zakona o denacionalizaciji (Uradni list RS, št. 27/91, 31/93 in 65/98 - v nadaljevanju: ZDen) podana pristojnost sodišča in predlaga, da Ustavno sodišče presodi, kateri organ je pristojen za reševanje te denacionalizacijske zadeve.
2.Na podlagi določbe drugega odstavka 61. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) je spor o pristojnosti (t.i. negativni kompetenčni spor) podan takrat, ko več organov zavrača pristojnost v posamezni zadevi.
3.Iz zahteve Upravne enote za odločitev o sporu glede pristojnosti in prilog pa je razvidno, da se v konkretni zadevi še noben organ ni izrekel za nepristojnega. Tudi, če bi mnenje Upravne enote, izraženo v zahtevi za odločitev o sporu glede pristojnosti, šteli za zavračanje pristojnosti tega organa, spor o pristojnosti še ni mogel nastati, ker se sodišče, ki naj bi bilo po mnenju upravnega organa pristojno, še ni izreklo za nepristojno. Ker niso izpolnjeni procesni pogoji za odločanje o sporu glede pristojnosti, je Ustavno sodišče zahtevo zavrglo.
4.Iz spisa je razvidno, da je bila zahteva za denacionalizacijo vložena že 6.5.1992 in da je pristojno ministrstvo odločbo upravnega organa prve stopnje že z odločbo z dne 14.2.1994 odpravilo in vrnilo zadevo v ponoven postopek in odločanje.
Glede na to, da je od vložitve zahteve za denacionalizacijo minilo že več kot šest let in pol, od vrnitve zadeve v ponovni postopek pa že štiri leta, Ustavno sodišče ugotavlja, da gre še za en primer očitno prepočasnega postopanja v denacionalizacijskih zadevah. Na prepočasno postopanje v teh zadevah in na kršenje roka iz prvega odstavka 58. člena ZDen je Ustavno sodišče že nekajkrat opozorilo (na primer v zadevah št. U-II-119/96 z dne 6.6.1996, št. U-II-351/96 z dne 5.12.1996, št. U-II-334/96 z dne 9.1.1997, št. U-II-37/98 z dne 19.2.1998 in št. U-II-132/98 z dne 7.5.1998).
5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi osme alinee prvega odstavka 21. člena in ob smiselni uporabi 25. čena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, dr. Miroslava Geč - Korošec, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i k :
Franc Testen