Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-132/96

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-132/96

7.11.1996

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Tomaža M. Jegliča iz Celja na seji dne 7. novembra 1996

s k l e n i l o :

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 16. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, 45/94 - odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 - odl. US in 9/96 - odl. US) in naslova 3. člena Zakona o ustanovitvi občin ter določitvi njihovih območij (Uradni list RS, št. 60/94 in 69/94) se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Pobudnik vlaga pobudo za oceno ustavnosti, ker meni, da mu je kot izvoljenemu članu občinskega sveta Mestne občine Celje zaradi izpodbijanih zakonskih določb otežkočeno oziroma onemogočeno delo na področju povezovanja območja Mestne občine Celje s skupnimi potrebami in interesi njenih prebivalcev. Pobudnik meni, da je 16. člen Zakona o lokalni samoupravi (v nadaljevanju: ZLS) v nasprotju s 141. členom Ustave, ki določa, da mesto - in ne primestje ali ruralno območje - lahko dobi status mestne občine. Navaja, da so bila na podlagi izpodbijane določbe v območje Mestne občine Celje vključena tudi "čista" ruralna naselja oziroma veliko naselij s čistim kmečkim in polkmečkim prebivalstvom, kar je imelo za posledico, da so bili v mestni svet izvoljeni prebivalci mestnega območja in prebivalci ruralnih območij. Ker so interesi meščanov in prebivalcev ruralnih območij različni, zlasti na področju gospodarskih javnih služb in kmetijske dejavnosti, je po navedbah pobudnika v občinskem svetu začelo prihajati do konfliktov. Ti konflikti pa so se najbolj pokazali pri razpravah o ustanovitvi četrtnih, krajevnih in vaških skupnosti. Pobudnik navaja, da kot član občinskega sveta mestne občine opaža vedno več konfliktov med "meščanskimi" in "ruralnimi" člani občinskega sveta in meni, da je podan utemeljen razlog za odpravo 16. člena ZLS ter za razveljavitev naslova 3. člena Zakona o ustanovitvi občin in določitvi njihovih območij (v nadaljevanju: ZUODNO), s čimer bi sedanje mestne občine postale navadne občine. Nadalje pobudnik v svoji pobudi še navaja, da Ustava v 141. členu ne zahteva, da je potrebno mestne občine urediti v posebnem zakonu in da predlog Zakona o mestnih občinah ne predstavlja ustrezne rešitve.

2.Zakon o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) v 24. členu določa, da lahko pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti vloži vsakdo, ki izkaže pravni interes. Pravni interes za vložitev pobude je podan, če izpodbijani predpis neposredno posega v pobudnikove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj.

3.Na podlagi prvega odstavka 141. člena Ustave, ki določa, da mesto lahko dobi po postopku in ob pogojih, ki jih določa zakon, status mestne občine, je ZLS v 16. členu določil pogoje za ustanovitev mestnih občin. V skladu s temi pogoji je bilo s 3. členom ZUODNO ustanovljenih 11 mestnih občin, med njimi tudi Mestna občina Celje. Izpodbijani določbi ne posegata neposredno v pravice oziroma pravni položaj pobudnika kot člana občinskega sveta Mestne občine Celje, ampak se nanašata na vse mestne občine, ki so bile ustanovljene s 3. členom ZUODNO na podlagi kriterijev, določenih v 16. členu ZLS. Pobudnikove splošne navedbe o težavah pri njegovem delu v občinskem svetu in o konfliktih med člani občinskega sveta ne zadostujejo za obstoj pogoja, ki ga za vložitev pobude določa citirani 24. člen ZUstS. V primeru, ko so z zakonom ali drugimi predpisi ogrožene pravice lokalne skupnosti, daje ZUstS v sedmi alinei 23. člena pravico vložitve zahteve za oceno ustavnosti in zakonitosti le predstavniškim organom občine, torej občinskim svetom, in ne njihovim posameznim članom.

4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik: dr. Tone Jerovšek in sodniki dr. Peter Jambrek, mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, dr. Lovro Šturm, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednik dr. Tone Jerovšek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia