Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Fotografiranje državnih prvenstev mladoletnikov in objava fotografij

28. marec 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Fotografiranje državnih prvenstev mladoletnikov in objava fotografij

Datum

28.03.2024

Številka

07121-1/2024/369

Kategorije

Fotografije kot OP, Mediji

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po elektronski pošti prejel vaš dopis, v katerem pojasnjujete, da ste kot glavni in odgovorni urednik tiskovne foto agencije prejeli zahtevek za fotografiranjem tekem državnega prvenstva v nogometu, na katerem nastopajo mladoletniki. Gre za javni dogodek, vendar vas zanima, kako je s fotografiranjem tekem in objavljanjem ter posredovanjem fotografij drugim brez dovoljenja staršev otrok.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba), ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Pri obdelavi osebnih podatkov v zvezi z objavo fotografij ali posnetkov javnih dogodkov zlasti pride v poštev podlaga iz točke a) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe o varstvu podatkov: osebna privolitev posameznika. Za otroke, ki niso sposobni dati privolitve (večinoma je meja postavljena pri 15. letih), dajejo privolitev njihovi zakoniti zastopniki ali skrbniki. Kadar pa zaradi posebnih okoliščin (npr. snemanje dogodka na javnem kraju, ki se ga udeleži veliko ljudi) ni mogoče zbrati privolitev, lahko pride v poštev tudi podlaga po točki f) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe - zakoniti interesi upravljavca, ki ne pretehtajo nad pravicami posameznika. Pri tehtanju je treba upoštevati, da se na fotografijah pojavljajo mladoletniki, ki so ranljivejša skupina, presoja pa se tudi sama narava posamezne fotografije. Nadalje je v okviru svobode izražanja medijev treba upoštevati tudi 4. točko drugega odstavka 73. člena ZVOP-2, ki govori o obdelavi osebnih podatkov, pridobljeni na podlagi prisotnosti posameznika na javno dostopnih krajih ali dogodkih, kjer posameznik glede na vse okoliščine ne more razumno pričakovati varstva zasebnosti, ter na način, ki ne pomeni občutnega posega v razumno pričakovano zasebnost.

Izbor pravne podlage mora ustrezati vsem okoliščinam konkretnega primera, odgovornost za izbiro pa nosi upravljavec.

Velikega pomena je tudi obveščanje posameznikov o obdelavi osebnih podatkov v skladu s 13. in 14. členom Splošne uredbe.

Obrazložitev

IP uvodoma poudarja, da konkretnega in dokončnega odgovora o zakonitosti obdelave osebnih podatkov v okviru mnenja v nobenem primeru ne more podati, saj lahko IP posamezne primere obdelave podatkov konkretno presoja zgolj v okviru inšpekcijskega ali drugega upravnega postopka.

IP je o podobnih vprašanjih že izdal in objavil več nezavezujočih mnenj, iz katerih izhaja odgovor na vaša vprašanja. Mnenje, ki naslavlja celotno področje fotografiranja javnih dogodkov in objave fotografij, je na primer mnenje št. 0712-1/2019/1811 z dne 1. 8. 2019 in 07121-1/2023/624 z dne 12. 5. 2023.

Za vsako obdelavo osebnih podatkov je treba imeti ustrezno in zakonito pravno podlago. Te so določene v prvem odstavku 6. člena Splošne uredbe in so sledeče:

privolitev (točka a)),

sklenitev ali izvajanje pogodbe (točka b)),

zakonska obveznost (točka c)),

zaščita življenjskih interesov posameznika (točka d)),

izvajanje javne naloge (točka e) v zvezi s četrtim odstavkom 6. člena ZVOP-2),

zakoniti interesi upravljavca, če ne prevladajo interesi in pravice oz. svoboščine posameznika (točka f)).

Poudarjamo, da pride pri obdelavi osebnih podatkov v zvezi z objavo fotografij ali posnetkov javnih dogodkov zlasti v poštev podlaga iz točke a) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe o varstvu podatkov: osebna privolitev posameznika. Za otroke, ki niso sposobni dati privolitve (večinoma je meja postavljena pri 15. letih), dajejo privolitev njihovi zakoniti zastopniki ali skrbniki. Kadar pa zaradi posebnih okoliščin (npr. snemanje dogodka na javnem kraju, ki se ga udeleži veliko ljudi) ni mogoče zbrati privolitev, lahko pride v poštev tudi podlaga po točki f) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe - zakoniti interesi upravljavca, ki ne pretehtajo nad pravicami posameznika. Pri tehtanju je treba upoštevati, da se na fotografijah pojavljajo mladoletniki, ki so ranljivejša skupina, presoja pa se tudi sama narava posamezne fotografije.

ZVOP-2 v določbi 4. točke drugega odstavka 73. člena določa tudi, da se lahko osebni podatki v okviru svobode izražanja za namene obveščanja javnosti s strani medijev, književnega, umetniškega ali raziskovalnega ustvarjanja, resne kritike, obrambe kakšne pravice ali varstva upravičene koristi in izobraževanja ali izobraževanja prek javno dostopnih objav in publikacij, obdelajo, objavijo ali drugače razkrijejo, če so bili osebni podatki pridobljeni na podlagi prisotnosti posameznika na javno dostopnih krajih ali dogodkih, kjer posameznik glede na vse okoliščine ne more razumno pričakovati varstva zasebnosti, ter na način, ki ne pomeni občutnega posega v razumno pričakovano zasebnost.

Izbor pravne podlage mora ustrezati vsem okoliščinam konkretnega primera, odgovornost za izbiro pa nosi upravljavec.

IP izpostavlja tudi določbo tretjega odstavka 93. člena ZVOP-2, skladno s katerim sme oseba javnega ali zasebnega sektorja za namene obveščanja javnosti obdelovati, vključno z objavo, osebna imena, nazive, fotografije in videoposnetke posameznikov, pridobljene na dogodkih, ki jih v okviru svojih nalog, pristojnosti ali dejavnosti organizira ta oseba, če posameznik te obdelave ni prepovedal. Vendar v vašem primeru po mnenju IP ta določba ne pride v poštev, saj vaša tiskovna agencija ne organizira teh dogodkov, ampak jih po vaš navedbi nogometna zveza, za katero bi lahko veljala ta določba, če bi bili izpolnjeni vsi njeni pogoji.

IP nadalje izpostavlja, da pomemben in pogosto zapostavljen vidik predstavlja tudi obveščanje posameznikov o obdelavi osebnih podatkov. Upravljavec je namreč dolžan posameznike seznaniti z določenimi informacijami o obdelavi, kot to določata 13. in 14. člen Splošne uredbe (npr. kakšen je namen in pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov, komu se osebne podatke posreduje, koliko časa se bodo osebni podatki hranili). Navedene informacije morajo biti čim bolj jasne, pregledne in posameznikom razumljive ter lahko dostopne. Več o tej obveznosti upravljavcev si lahko preberete na spletni strani IP: https://www.ip-rs.si/zakonodaja/reforma-evropskega-zakonodajnega-okvira-za-varstvo-osebnih-podatkov/ključna-področja-uredbe/obveščanje-posameznikov-o-obdelavi-osebnih-podatkov. Na tej podstrani lahko najdete tudi vzorca obvestila posameznikom po 13. oziroma 14. členu Splošne uredbe.

Ob tem IP dodaja, kot je zapisal že v smernicah »Organizacija dogodkov in varstvo osebnih podatkov« (https://www.ip-rs.si/publikacije/priročniki-in-smernice/smernice-po-splošni-uredbi-o-varstvu-podatkov-gdpr/smernice-za-organizatorje-dogodkov), da je treba pri objavi fotografij z dogodkov upoštevati načelo sorazmernosti in najmanjšega obsega podatkov ter biti pazljiv, katere osebne podatke je primerno in ustrezno objaviti. Splošno pravilo naj bi bilo, da se posameznikov ne prikazuje v nerodnih situacijah in ne postavlja v ospredje posnetka, če to ni nujno, torej izbrati način, ki najmanj posega v zasebnost posameznika. To je še posebej pomembno v primeru mladoletnikov in drugih ranljivih skupin posameznikov.

V upanju, da ste dobili odgovor na svoje vprašanje, vas lepo pozdravljamo.

Mojca Prelesnik, univ.dipl.prav., informacijska pooblaščenka

Pripravila

mag. Polona Merc, univ. dipl. prav., svetovalka IP za varstvo osebnih podatkov

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia