Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS Sklep IV U 94/2023-19

ECLI:SI:UPRS:2024:IV.U.94.2023.19 Upravni oddelek

subvencija neprofitne najemnine subvencioniranje najemnine sklep o nepristojnosti socialno sodišče stvarna pristojnost upravnega sodišča
Upravno sodišče
14. maj 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Pravica do subvencije neprofitne najemnine za stanovanje je socialna pravica, do katere je ob drugih pogojih upravičen najemnik stanovanja, če izpolnjuje dohodkovni cenzus in druge pogoje glede premoženjskega stanja, določene s predpisi o socialnem varstvu, ki urejajo socialne pomoči.

Za tovrsten spor je sodno varstvo zagotovljeno pri socialnem sodišču, zato upravno sodišče ni stvarno pristojno.

Izrek

I.Upravno sodišče Republike Slovenije ni stvarno pristojno za odločanje v tej zadevi.

II.Po pravnomočnosti tega sklepa se zadeva odstopi stvarno pristojnemu Delovnemu in socialnemu sodišču v Ljubljani.

Obrazložitev

1.Tožnik je v konkretni zadevi najprej vložil tožbo zaradi molka organa, po izdaji odločbe pa vztrajal pri tožbi zoper odločbo Ministrstva družino, socialne zadeve in enake možnosti, ki je odločila o njegovi pravici do subvencije najemnine. Meni, da mu je bila kršena pravica do subvencije najemnine in opozarja, da na pogodbi za leto 2021 ni g. A. A., ker ko je bila na pogodbi, je normalno prejemal subvencijo. Navaja še, da je uslužbenka T. zavajala Center za socialno delo Celje.

2.Upravno sodišče Republike Slovenije ni stvarno pristojno za reševanje tega spora.

3.V upravnem sporu se zagotavlja sodno varstvo pravic in pravnih koristi posameznic oziroma posameznikov (v nadaljnjem besedilu: posameznik) in organizacij proti odločitvam in dejanjem državnih organov, organov lokalnih skupnosti in nosilcev javnih pooblastil (v nadaljnjem besedilu: organi) na način in po postopku, ki ga določa ta zakon, če za določeno zadevo ni z zakonom zagotovljeno drugo sodno varstvo (1. člen Zakona o upravnem sporu, v nadaljevanju ZUS-1).

4.V obravnavanem primeru je predmet spora pravica tožnika do subvencioniranja neprofitne najemnine za stanovanje na naslovu ....

5.Do subvencioniranja najemnine je po 28. členu Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (v nadaljevanju ZUPJS) upravičen najemnik v neprofitnem stanovanju, namenskem najemnem stanovanju, bivalni enoti, tržnem najemnem in hišniškem stanovanju. Meja dohodkov za ugotavljanje upravičenosti do subvencije najemnine je ugotovljeni dohodek najemnika in oseb, ki so navedene v najemni pogodbi, ki ne presega višine njihovega minimalnega dohodka brez dodatka za delovno aktivnost, določenega skladno s predpisi, ki urejajo socialnovarstvene prejemke, povečanega za 30% ugotovljenega dohodka, in za znesek neprofitne najemnine, določene po predpisih, ki urejajo stanovanjske zadeve, ali za znesek priznane neprofitne najemnine pri tržnih in hišniških stanovanjih. Ne glede na določbe zakona, ki ureja socialnovarstvene prejemke, se pri izračunu minimalnega dohodka najemnik in osebe, ki so navedene v najemni pogodbi, štejejo v družino.

6.Namen subvencije najemnine je pomoč socialno ogroženim najemnikom, ki si primernega stanovanja ne morejo zagotoviti z lastnimi dohodki.

7.Pravica do subvencije najemnine za stanovanje je socialna pravica, do katere je ob drugih pogojih upravičen najemnik stanovanja, če izpolnjuje dohodkovni cenzus in druge pogoje glede premoženjskega stanja, določene s predpisi o socialnem varstvu, ki urejajo socialne pomoči.

8.O socialnih prejemkih pa je po Zakonu o delovnih in socialnih sodiščih (v nadaljevanju ZDSS-1) pristojno odločati socialno sodišče. 7. člen ZDSS-1 namreč določa pristojnost socialnega sodišča. Med socialnimi spori predvideva tudi spore na področju socialnih prejemkov (5. točka). Med temi so opredeljeni spori o socialnovarstvenih dajatvah (5.a točka) in spori o pravici do socialnih prejemkov iz različnih naslovov, če je njihov namen reševati socialno varnost upravičenca in če je za priznanje pravice do takšnega prejemka odločilen premoženjski status (5.b točka).

9.Ker je upravni spor dopusten le, če ni zagotovljeno drugo sodno varstvo, za spore glede socialnih prejemkov pa je po 5.b) točki prvega odstavka 7. člena ZDSS-1, sodno varstvo zagotovljeno pri socialnem sodišču, je ugotoviti, da upravno sodišče ni stvarno pristojno za odločitev v konkretnem sporu, ampak je podana pristojnost socialnega sodišča. Tako bo zadeva po pravnomočnosti sklepa odstopljena stvarno pristojnemu Delovnemu in socialnemu sodišču v Ljubljani.

Zveza

Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (2010) - ZUPJS - člen 28 Zakon o delovnih in socialnih sodiščih (2004) - ZDSS-1 - člen 7, 7/1, 7/1-5b

Pridruženi dokumenti

Zadeve, v katerih je sodišče sprejelo vsebinsko enako stališče o procesnih oz. materialnopravnih vprašanjih.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia