Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
S popravkom javnega razpisa je bila spremenjena točka 3 javnega razpisa, ki določa okvirno višino sredstev. Že v osnovnem razpisu je višina sredstev javnega razpisa določena okvirno, torej približno, z določbo, da bodo okvirna sredstva javnega razpisa izplačana v skladu z Zakonom o izvrševanju proračuna RS za leti 2008 in 2009 in v okviru drugega rebalansa proračuna RS za leto 2009, pa je bila dana pravna podlaga za novo določitev višine sredstev v letu 2010.
Tožba se zavrne.
Zahtevek tožnika za povrnitev stroškov postopka se zavrne.
Z izpodbijanim sklepom je tožena stranka zavrnila vlogo tožnika vloženo na javni razpis izvajanja ukrepa omejene vrednosti za izvedbo razvojno investicijskih projektov ter spodbujanje prerazporeditev in samozaposlovanje v letih 2009 in 2010 in sicer za sklop 2 – prezaposlovanje. V obrazložitvi sklepa tožena stranka navaja, da je bil datum odpiranja vlog na javnem razpisu dne 5. 5. 2010. Pri tem je strokovna komisija za odpiranje in pregled vlog ugotovila, da je vloga pravočasna in formalno popolna. Vloga je bila dostavljena na pošto dne 29. 4. 2010 ob 17.03 uri. Javni razpis je v točki 4.4 določal, da se bodo nepovratna sredstva dodeljevala do porabe sredstev po zaporedju predloženih vlog na pošti. Prav tako je določal, da se bodo, kolikor bo skupna vrednost prejetih vlog presegala razpoložljiva sredstva, razpisana sredstva razdeljevala po zaporedju prispelih vlog. Zadnja vloga, ki se je uvrstila v sofinanciranje, je bila oddana na pošto 28. 4. 2010 ob 10.38 uri, torej pred oddajo tožnikove vloge. Ker so bila tako razpisana sredstva že porabljena, je tožena stranka tožnikovo vlogo zavrnila.
Tožnik v tožbi navaja, da je tožena stranka naknadno po že objavljenem javnem razpisu, vendar še v času, ko so še bili odprti roki za prijave na razpis, bistveno znižala višino že določenih sredstev. S tem je tožnika postavila v neenakopraven položaj z ostalimi vlagatelji, ki so se prijavili na razpis pred znižanjem sredstev. Za takšno znižanje pa tožena stranka ni imela pravne podlage. Okvirna višina sredstev po razpisu je znašala 71.880.000,00 EUR. Razpis je bil razdeljen v tri slope, pri čemer so sredstva za prvi sklop znašala 15.000.000,00 EUR, za drugi in tretji sklop pa skupno 56.880.000,00 EUR. V skladu z razpisnimi pogoji je tožnik dne 30. 4. 2010 oddal pravilno in pravočasno vlogo na drugi sklop, ki je zajemal prezaposlovanje delavcev. Razpis je tudi določal, da je odprt do porabe sredstev, kar za drugi in tretji sklop pomeni 56.880.000,00 EUR. Naknadno pa je tožena stranka v Uradnem listu dne 23. 4. 2010 objavila popravek, s katerim je bistveno znižala višino razpoložljivih sredstev iz skupnih 71.880.000,00 EUR na 29.372.000,00 EUR. Pri tem je dejansko prišlo do znižanja sredstev le za drugi in tretji sklop razpisa, kjer so se sredstva znižala iz 56.880.000,00 ERU na 14.372.000,00 EUR. S takšnim ravnanjem je torej v nasprotju s pogoji razpisa zmanjšala že določena sredstva in tako postavila tožnika v neenakopraven položaj z ostalimi vlagatelji, ki so še pred spremembo oddali svoje vloge. Prav tako je tožniku zaradi navedenega nastala škoda, ker je za pripravo potrebne dokumentacije zaprosil za to usposobljeno podjetje, kar je bilo povezano z določenimi stroški. Kolikor bi namreč bil tožnik pravočasno seznanjen s spremembami razpisnih pogojev, ne bi pristopil k pripravi vloge in za to potrebne dokumentacije. Predlaga, da sodišče izpodbijani sklep odpravi ter toženi stranki naloži povrnitev stroškov postopka.
Tožena stranka v odgovoru na tožbo navaja, da je do spremembe višine sredstev za leto 2010 prišlo glede na potrjene vloge v letu 2009, izplačana sredstva v letu 2009 ter prenesene obveznosti po sklenjenih pogodbah iz leta 2009 v leto 2010 ter glede na oceno sredstev po prispelih vlogah v letu 2010. Tako je bil določen nov skupni obseg sredstev v višini 14.372.000,00 EUR. S tem popravkom je bila višina sredstev za leto 2009 usklajena z doseženo realizacijo izplačil v tem letu, za leto 2010 pa je bilo namenjenih 13.880.000,00 EUR. Takšno znižanje sredstev je tudi v skladu z Zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2008 in 2009 in v okviru drugega rebalansa proračuna Republike Slovenije za leto 2009 ter predloga sredstev v proračunu za leto 2010. V skladu z rebalansom proračuna namreč sredstev, ki so bila predvidena za leto 2009 in niso bila izplačana do konca proračunskega leta 2009, to je 31. 12. 2009, ni mogoče prenesti v leto 2010, kjer bi bila na razpolago za odpiranja v letu 2010. S spremembo višine sredstev pa ni bilo poseženo v pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, zato tožnik neutemeljeno ugovarja, da je bil postavljen v neenakopraven položaj z drugimi vlagatelji. Predlaga, da sodišče tožbo zavrne.
Tožba ni utemeljena.
Predmet tega upravnega spora je sklep Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, s katerim je bila zavrnjena vloga tožnika, vložena na podlagi Javnega razpisa izvajanja ukrepa omejene vrednosti za izvajanje razvojno investicijskih projektov ter spodbujanje prezaposlitev in samozaposlovanje v letu 2009 in 2010, objavljenega v Uradnem listu RS, št. 63/2009. Javni razpis je sestavljen iz treh sklopov, tožnik pa se je prijavil na sklop 2, ki zajema prezaposlovanje delavcev in ga sofinancira tožena stranka. V razpisu so bili v točki 4. objavljeni pogoji za kandidiranje na javnem razpisu in način izbire prejemnikov sredstev. Merila in način izbire prejemnikov so določena v točki 4.4. Po teh merilih je osnova za sofinanciranje predloženih projektov in s tem delitev nepovratnih sredstev popolna vloga prijavitelja. Nepovratna sredstva se bodo dodeljevala do porabe sredstev po zaporedju predloženih vlog na pošti (datum, ura, minuta poštnega žiga). V primeru, da podatek o minuti predložitve na pošti ne bo razviden iz poštnega žiga, se bo kot čas predložitve vloge upoštevala ura predložitve, razvidna iz poštnega žiga. V primeru, da iz podatkov poštnega žiga ne bosta razvidni ura in ne minuta predložitve, se upošteva oddaja ob 23.59 uri. V primeru prispetja večjega števila vlog v enakem času oddaje, se bodo vloge uvrstile v vrstni red s komisijskim žrebom. Kolikor se bo na posameznem odpiranju vlog izkazalo, da skupna vrednost prejetih vlog presega razpoložljiva sredstva sofinanciranja projektov, bodo razpoložljiva razpisana sredstva razdeljena v celoti po zaporedju prispelih vlog. V primeru pomanjkanja sredstev za posamezni sklop, se za zadnji projekt na listi projektov sredstva lahko odobrijo za del projekta v okviru razpoložljivih sredstev.
V Uradnem listu RS, št. 33/2010 z dne 23. 4. 2010 je bil objavljen popravek javnega razpisa, objavljenega v Uradnem listu RS, št.63/2009. V popravku je navedeno, da se glede na potrjene vloge v letu 2009, izplačana sredstva v letu 2009 za sklenjene pogodbe v letu 2009 in prenosa obveznosti po sklenjenih pogodbah iz leta 2009 v leto 2010 ter glede na oceno sredstev po prispelih vlogah v letu 2010, spremeni 3. točka javnega razpisa tako, da glasi: Okvirna višina sredstev javnega razpisa je 29.372.000,00 EUR, od tega Ministrstvo za gospodarstvo v letu 2009 sredstva v okvirni višini 15.000.000,00 EUR iz proračunske postavke 2338“ Pomoč podjetjem v težavah“ (sklop 1) in Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve za leti 2009 in 2010 sredstva v okvirni višini 14.372.000,00 EUR iz proračunske postavke 9539“ Ukrepi shem pomoči omejene vrednosti“ (sklop 2 in sklop 3), od tega za leto 2009 v višini 492.000,00 EUR in za leto 2010 v okvirni višini 13.880.000,00 EUR.
Kot izhaja iz izpodbijanega sklepa, je bila vloga tožnika zavrnjena, ker so bila razpoložljiva sredstva, ki so se delila po zaporedju prispelih vlog, že porabljena. Poglavitni očitek tožnika je, da je bilo s popravkom javnega razpisa nedopustno poseženo v razpisane pogoje, zaradi česar je prišlo do neenakopravne obravnave prijaviteljev. Sodišče s z navedenim stališčem ne strinja. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu in način izbire prejemnikov sredstev so določeni točki 4. javnega razpisa, ki s popravkom razpisa, objavljenim v Uradnem listu RS, št. 33/2010, niso bili spremenjeni. S popravkom razpisa je bila namreč spremenjena le točka 3. javnega razpisa, ki določa okvirno višino sredstev javnega razpisa. Že v osnovnem razpisu je višina sredstev javnega razpisa določena okvirno, torej približno, z določbo, da bodo okvirna sredstva javnega razpisa izplačana v skladu z Zakonom o izvrševanju proračuna RS za leti 2008 in 2009 in v okviru drugega rebalansa proračuna RS za leto 2009, pa je bila dana pravna podlaga za novo določitev višine sredstev v letu 2010. Popravek glede okvirne višine sredstev javnega razpisa je bil objavljen v Uradnem listu dne 23. 4. 2010. Tožnik je vlogo na javni razpis vložil dne 29. 4. 2010, torej po objavi popravka, zato se neutemeljeno sklicuje na protipravnost ravnanja tožene stranke. Glede na datum vložitve vloge je podlaga za odločitev o tej vlogi javni razpis vključno s popravkom objavljenim dne 23. 4. 2010. Prav tako je bil tožnik z vsemi relevantnimi okoliščinami, tudi z novo določeno okvirno višino sredstev javnega razpisa, ob vložitvi vloge na javni razpis seznanjen. Ker so se sredstva dodeljevala do porabe sredstev po zaporedju vloženih vlog na pošto in so bila sredstva porabljena z vlogo, ki je bila vložena dne 28. 4. 2010 ob 10.38 uri, tožnik s svojo vlogo, ki je bila vložena 29. 4. 2010 ob 17.03 uri, ni mogel biti uspešen.
Glede na navedeno je tudi po presoji sodišča izpodbijani sklep pravilen in zakonit, zato je sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrnilo na podlagi prvega odstavka 63. člena Zakona o upravnem sporu (Ur. list RS, št. 105/2006, 62/2010, ZUP-1).
Tožnik je zahteval tudi povrnitev stroškov postopka. V primeru, če sodišče tožbo zavrne, vsaka stranka trpi svoje stroške postopka v skladu s četrtim odstavkom 25. člena ZUS-1. Ker je sodišče tožbo zavrnilo, mora torej tožnik sam nositi svoje stroške, zato je sodišče njegov zahtevek za povrnitev stroškov zavrnilo.