Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
12.02.2025
07121-1/2025/147
Inšpekcijski postopki, Telekomunikacije in pošta
Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 28. 1. 2025 prejeli vaše vprašanje, ali lahko tržni inšpektorat pridobi osebne podatke in pogodbe s strani telekomunikacijskih operaterjev v primeru odjave RTV prispevka v kontekstu preverjanja dejanskega stanja posameznika, ali ta uporablja sprejemne naprave, in ali lahko to dejanje uporabi v primeru izdane odločbe posamezniku.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba), ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
IP ni pristojen za komentiranje vodenja postopkov drugih inšpekcijskih ali prekrškovnih organov, zato o tem tudi ne more izdajati mnenj.
Pravne in fizične osebe, zoper katere se ne vodi inšpekcijski postopek, in ki razpolagajo z domnevnimi dokazi oziroma drugimi, tudi osebnimi podatki, potrebnimi za izvedbo inšpekcijskega nadzora, morajo na zahtevo inšpektorja posredovati dokaze in druge, tudi osebne podatke, oziroma morajo omogočiti zaslišanje prič za pridobitev teh dokazov ali drugih, tudi osebnih podatkov, najkasneje v treh dneh od prejema njegove zahteve (2. odstavek 19. člena ZIN).
O b r a z l o ž i t e v:
IP uvodoma poudarja, da lahko podaja nezavezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih inšpekcijskih postopkov preverjati primernosti izbrane pravne podlage ali namenov oziroma obsega obdelave osebnih podatkov v konkretnem primeru. IP ob tem poudarja, da ni pristojen za komentiranje vodenja postopkov drugih inšpekcijskih ali prekrškovnih organov, zato o tem tudi ne more izdajati mnenj. Skladno s sklepom Ustavnega sodišča RS, št. U-I-92/12-13, z dne 10. 10. 2013, tudi ne sme izvajati inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem določb, ki urejajo varstvo osebnih podatkov, tako, da pri izvrševanju svojih zakonsko določenih pooblastil poseže v posamične pravne postopke, ki jih vodijo za to pristojni državni organi ter ne sme preverjati, ali se v konkretnih pravnih postopkih ustavnoskladno in zakonito spoštuje varstvo osebnih podatkov. Namreč o pravicah in obveznostih fizičnih in pravnih oseb odločajo pristojni organi v postopkih, ki so vnaprej zakonsko določeni, pri čemer se njihove odločitve lahko preverjajo le v vnaprej določenih postopkih s pravnimi sredstvi pred pristojnimi organi.
V nadaljevanju vam zato podajamo zgolj splošna pojasnila o relevantnih določbah, ki urejajo nadzor nad upoštevanjem zakonskih določb s področja plačevanja RTV prispevka.
V skladu s 44. členom Zakona o Radioteleviziji Slovenije (Uradni list RS, št. 96/05, 109/05 – ZDavP-1B, 105/06 – odl. US, 26/09 – ZIPRS0809-B, 9/14 in 163/22, ZRTVS-1) izvajata inšpekcijski nadzor nad izvajanjem določb tega zakona inšpektorat, pristojen za medije, in tržni inšpektorat. Tržni inšpektorat izvaja inšpekcijsko nadzorstvo v skladu z določbami Zakona o tržni inšpekciji (Uradni list RS, št. 12/24; ZTI-1) in Zakona o inšpekcijskem nadzoru (Uradni list RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14; ZIN). V skladu s pooblastili inšpektorja iz 19. člena ZIN, lahko inšpektor zahteva od pravnih in fizičnih oseb, zoper katere se ne vodi inšpekcijski postopek, in ki razpolagajo z domnevnimi dokazi oziroma drugimi, tudi osebnimi podatki, potrebnimi za izvedbo inšpekcijskega nadzora, da posredujejo dokaze in druge, tudi osebne podatke. Te osebe morajo tudi omogočiti zaslišanje prič za pridobitev teh dokazov ali drugih, tudi osebnih podatkov. Pri opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora lahko inšpektor za največ 15 dni odvzame dokumentacijo, ki jo potrebuje za obravnavanje dejanskega stanja v obravnavani zadevi, če meni, da obstaja utemeljen sum kršitev zakonov ali drugih predpisov, in če s tem ne ovira dejavnosti fizične ali pravne osebe.
Iz navedenega izhaja, da inšpekcijske službe v okviru postopka inšpekcijskega nadzora v skladu s področno zakonodajo lahko dokaze, ki so potrebni za izvedbo inšpekcijskega nadzora, pridobivajo tudi od oseb, zoper katere se ne vodi inšpekcijski postopek.
V kolikor je za vas relevantno, pojasnjujemo še, da zaupnost elektronskih komunikacij urejajo določbe Zakona o elektronskih komunikacijah, nadzor nad izvajanjem teh določb pa izvaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije.
Lepo vas pozdravljamo.
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka